torsdag, desember 01, 2011

1. desember


Så er det 1. desember. Adventsstaken kom sjølvsagt på plass på søndag, og er den same som i fjor...og året før der igjen...og sikkert året før òg. Av og til kunne eg tenkt meg å lage nye og kreative adventsstakar/lysfat frå år til år, men så er det no kjekt å ha ein skikkeleg tradisjonsstake òg. :)


Det som derimot er nytt, er heimelaga betonglysestakar til telys. Eg let meg inspirere av Mrs Hardy, og sette igong med sementblanding utandørs saman med Minsten. Veldig kjekt! Og resultatet vart slett ikkje dumt, synest eg! 
Prosjektet kan anbefalast, med andre ord.


Då skal eg samle troppene for ein smak på pepperkakene til kvelds! 
Ha ein god desemberkveld!

10 kommentarer:

  1. Kule telysestaker:-)

    SvarSlett
  2. Stilige lysestaker!! Lagrer gode ideer til de to små er litt større:o)
    Ha en fin adventstid!
    Klem fra Tone:o)

    SvarSlett
  3. Herlig stemningsbilde! tror jeg også må prøve med på denne sement-trenden! :)
    knip fra Vibeke i skråningen

    SvarSlett
  4. Så herlig med så mye vindusflater som slipper inn lyset. Det blir det fine bilder av i mørketiden.

    SvarSlett
  5. Enig, noen tradisjoner må vi ha ;)
    Og hvorfor forandre noe som er så koselig og fint?
    Her er julekalender plasseringen tradisjon blant annet!
    Betong lysestakene er nydelige.
    Jeg har laget mange jeg også og gitt vekk til venninner :)
    Ha en fin desember.
    Klem May Helen

    SvarSlett
  6. ...Så fint betongprosjekt - slike har jeg lyst til å prøve også men tror ikke jeg får det til. Jeg får se...

    Tradisjonsstake er flott. Tror det er det jeg liker best med julen man tar frem det samme man har hatt fremme før.

    Er innom bloggen din innimellom, men jeg er så dårlig på å legge igjen kommentarer. Tenker at jeg skal bli flinkere til å legge igjen spor så nå gjør jeg det.

    God helg.

    SvarSlett
  7. Så stilige de betonglysestakene var! Og jeg sier meg enig med de andre her, fint med ting man bruker jul etter jul. Det er ikke alt som trengs å byttes ut hver sesong..

    Har du sett at et bilde fra Fickr-kontoen din er brukt på Decor8 i dag? :)

    http://decor8blog.com/2011/12/02/friday-interior-inspiration/

    SvarSlett
  8. De var virkelig fine! Jeg som elsker betong må nok til pers og prøve disse.
    Finfin helg til deg og dine.

    SvarSlett
  9. så fint du har det, nydlige stemningsfulle bilder!
    Henriette

    SvarSlett