mandag, oktober 31, 2011

Oppvaskklut...



Heimelaga oppvaskklutar, ja! Eg har sett diverse variantar av dei rundt omkring, men har vore litt småskeptisk til om dei fungerer like bra som dei tynne kjøpeklutane (type bomullsgas) vi vanlegvis brukar. No skal det imidlertid prøvast ut, for her er min første heimehekla oppvaskklut. ;) 

Det var Noralill sine koselege klutar
som inspirerte meg til å dra fram bomullsgarnet mitt og hekle denne. 


Eg brukte dette garnet, og heklekrok nr. 3,5.
Ravelry-link her.

17 kommentarer:

  1. Hei.
    Hyggelig jeg fant frem til deg og bloggen din!
    Gleder meg til å følge med videre!
    Ha en finfin dag.
    Susanne.

    SvarSlett
  2. Kjempesjarmerende oppvask klut! Fine julegaveprosjekter, tror jeg må herme og kjøpe garn og hekle litt!

    Ha en fin dag!

    SvarSlett
  3. dei er ihvertfall kjempefine!

    du får tipse oss om dei er gode å bruke :)

    -klem

    SvarSlett
  4. Kjempefin klut!!! Jeg har strikka flere i bomullsgarn - og de blir ikke "sure"!! Kanskje jeg skal prøve å hekle en ogsåj!!
    Ha en flott dag! :)

    SvarSlett
  5. Knallfine oppvaskklut :)
    Ha ein super dag!
    Klem Helene

    SvarSlett
  6. ...jeg bare elsker slike hjemmelagde oppvaskekluter.. så fint det var med akkurat den oppvaskekosten til. Dette kunne jo vært en perfekt julegave vil jeg si! (jeg hadde ihvertfall blitt glad for en slik gave :o)
    Klem J.

    SvarSlett
  7. Håper klutene er gode. Flotte er dei ihvertfall. Min mor har noen som jeg ikke er så fornøyd med. Men visst dette garnet er bra så kanskje jeg skal kjøpe det til henne å høre om hun kan lage noen til meg. Ha ei herlig uke :)

    SvarSlett
  8. Så fin!

    Ha fin kveld :-)

    SvarSlett
  9. takk for link og bilder.
    slike vil jeg og hekle. vakre!!

    SvarSlett
  10. De er kjempegode.Min svigermor strikker i vanlig bommulsgarn. De kan vaskes på 90 grader og brukes om og om igjen....
    J

    SvarSlett
  11. Vilka tjusiga disktrasor!...man blir verkligen inspirerad att ta fram virknålen!

    SvarSlett
  12. Så fin oppvaskklut! :) Og lekker oppvaskkost! Det vert jo nesten kjekt å vaske opp når ein har så fint utstyr! Ha ein nydeleg søndag!

    SvarSlett
  13. Så fin den var, fint med den pyntekanten rundt.
    Klæm fra me

    SvarSlett
  14. Hei på deg.
    Så flott oppvaskeklut du har heklet. Passer perfekt til den oppvaskekosten ;)
    Sånn vil jeg og lage ;), takk for tips!
    Ønsker deg en riktig fin søndag, og en glad ny uke!

    SvarSlett
  15. Så fine :)
    Burde nesten berre ligge til pynt :D

    SvarSlett
  16. Kjempeflott klut og fine små kjøkkendetaljer her hos deg! Jeg er også bitt av hekle-klut-basillen ;-) utrolig enkle og raske å få til, noe som passer meg helt perfekt akkurat nå! Fin tirsdag til deg :-) Klem

    SvarSlett
  17. Tænk, at opvask kan se så pænt ud ;)

    SvarSlett