mandag, februar 21, 2011

Jakke med rundfelling


Nokre av dykk lurte på forskjellig angåande strikkejakka eg viste i går, her kjem litt detaljar:
Mønsteret er frå "Strikk til nøstebarn", og den kan strikkast i storleikane 1/2, 1, 2 og 4 år. 
Eg har strikka den i striper av finullgarn og PT2. 

Mønsteret var veldig greit å fylgje, og eg er svært fornøgd med resultatet. Den sit som eit skot på guten, og ettersom den er tøyeleg og enno litt lang i ermane (vi brettar opp), vil den passe lenge. Ravelrylink her.

Ha ei god veke!

15 kommentarer:

  1. ..guten er heldig som har ei slik mor...vakker jakke....vonar dagane er gode og at sola stikk utom der du bur...det gjør den her....miamorhelsing

    SvarSlett
  2. Tusen takk for info, skal jammen prøve å strikke jakken.

    god mandagskveld!

    Synne

    SvarSlett
  3. Kjempesøt jakke!!

    SvarSlett
  4. Så søt med epleknapper! Skjønne farger. Jeg strikker akkurat på samme nå, har vært tom for garn, så den har vært på vent, men idag er garnet der.

    SvarSlett
  5. En helt vidunderlig jakke!
    Og i perfekte farger sammen.
    Heldige gutten som får bære denne. Og flinke, flinke mamman!

    Klemmeklem fra meg

    SvarSlett
  6. nydelig jakke,sånn har jeg laget før og flere må det bli de er jo perfekt til en kaldt vinter:)

    SvarSlett
  7. Det var en kjempe fin jakke:-)

    Ha en fin kveld:-)

    Klem Annfrid

    SvarSlett
  8. Jeg har bladret i den bog så ofte, men aldrig været særlig opmærksom på lige den model.
    Men nu hvor jeg har set din smukke smukke udgave, ja så må jeg selvfølgelig også strikke sådan en.

    Ha en dejlig tirsdag.
    Kærligst Anne

    SvarSlett
  9. Kjempefin! Og for en herlig farge :) Skulle ønske jeg kunne strikke slik også, tror jeg må øve meg og bli litt flinkere... ;) Ha en fortsatt fin uke! Synnøve

    SvarSlett
  10. Nydelige farger på jakken!

    SvarSlett
  11. for noen nydelige ting du lager
    og flotte bilder
    tusen takk for koselig hilsen inne hos meg
    setter pris på det

    god ukestart til deg
    beste hilsner fra
    Åpent hus

    SvarSlett
  12. så fin!

    moro å finne deg på ravelry! :)

    fin uke ønskes deg også! nå begynner sola å bryte fram mellom skylaget og lett snøfall her....elsker at dagene har blitt lyse!

    Klem, Kathrin.

    SvarSlett
  13. Hvor er den fin! Den ville jeg gerne strikke til en lille baby. Jeg ønsker dig en dejlig mandag.

    SvarSlett
  14. Nyydelig jakke! Den skal jeg jaggu se om jeg finner i boken min:) Kombinasjonen av farger/striper var så fin <3

    SvarSlett