fredag, februar 11, 2011

Fredag...



Fredag - helgestemninga sig inn over heimen. Det er godt!

Bileta over tok eg tidlegare i veka som gjekk, ein dag eg hadde laga scones. Eg synest ikkje dei vart heilt vellukka, så no har eg leita i bloggarkivet mitt, og fann att linken til ei oppskrift eg synest fungerte. Eg baka desse den eine gongen, og så gløymde eg visst av dei. I helga får vi ta ei reprise. Kanskje puttar eg i litt grovt mjøl for å få ein litt sunnare variant.

Ellers må eg takke for skryt og gode råd i forrige innlegg. Eg let koppane stå i omnen ein time ekstra under herdinga, og håper det gjer susen. :)

God helg!

12 kommentarer:

  1. mmm
    scones er så godt!

    god helg til deg

    -klem

    SvarSlett
  2. Såg no gode ut ;-)
    Tenk fredag igjen, finst berre fredagar og mandagar..

    god helg!

    SvarSlett
  3. Looks delicious these scones..and I really love your white coffeepot;o) It is from Stelton, isn't it? Every time I came to Denmark, Sweden or Norge I saw it..and every time I bought a lot of other scandinavian design stuff...But next time I will buy this amazing pot *smile*
    Wish you a nice weekend!
    Groetjes uit Amsterdam,
    Maren

    SvarSlett
  4. Så fine bilder! Og deilige scones.. kanskje de må testes her i morgen?

    Og utrolig vakre kopper i innlegget under. Gleder meg til min toåring blir LITT stødigere på hånden og kan produsere slike kunstverk til mamma ;) Og så håper jeg tipsene hjelper slik at koppene dine forblir så fine!

    god helg til deg!
    klem

    SvarSlett
  5. Nydelige bilder :)
    God helg ønskes deg også.
    Klem

    SvarSlett
  6. koselige bilder!

    koselig helg ønskes. Kathrin.

    SvarSlett
  7. Hei - fredfulle bilder - og så godt det er med scones:) Jeg unner meg alltid en liten luksus-utskeielsesfrokost på fredagene - på vei til jobb går jeg innom min favorittkaffebar i Oslo - Stocfleths - kjøper med en dobbel kaffe latte og en grov nyyydelig scones. Det gir en god start på dagen og helgen:)

    En fin helg til deg og dine - god hilsen fra Bente.

    SvarSlett
  8. Nydelige bilder.

    Ha ei fin helg
    Klem

    SvarSlett
  9. Koselige bilder:-) med god stemning.

    God helg

    Klem fra Annfrid

    SvarSlett
  10. De så i hvertfall gode ut!
    Jeg bruker å lage frokostscones der jeg bytter ut smøret med philadelphia ost, anbefales!

    God helg til deg også!

    Kram

    SvarSlett
  11. Så koselige helgestemningsbilder, hærlig med helg, bare synd de går så fort.
    Scones er kjempegodt, men har aldri fått de helt til.
    Ha en koselig lørdagskveld.
    Klæmma

    SvarSlett
  12. ..hei du--lenge siden jeg har vært hos deg nå..men vakkert som alltid..og Carola-sangen under her..vakkert og vårlengselen æker..takk!! klem miamor

    SvarSlett