søndag, desember 12, 2010

God gamaldags julestemning




I dag har eg vore på museum, der juleførebuingane var igong på godt, gamaldags vis. Vi har laga lys av bivoks, smakt på løfser og heimelaga smør, og sett mellom anna bakstekoner, smed, knivmakar og skomakar i aksjon. Litt kaldt var det, men veldig, veldig koseleg!

Så har eg foretatt trekning i det lille blogglotteriet mitt. Duftposen vart vunne av Ingridk, og Heidi med bloggen Passelig Dose får ein valfri pung frå butikken min
Gratulerer, og tusen takk til alle som ville vere med i lotteriet! :)

10 kommentarer:

  1. Det hørtes hyggelig ut! Hvilket museum er det?

    SvarSlett
  2. http://www.borgundgavlen.no/#cid=23

    :)

    SvarSlett
  3. Nett so i gamle daga :) Slik ser ikkje skulane ute no, og kanskje like godt det, men flott er det no...det gamle og sjarmerande. Lefser og smør, godt det!

    :)

    SvarSlett
  4. så koselige bilder, nostalgiske og fine, nesten som eg sku tru det var på leirvik...
    klem,magny

    SvarSlett
  5. Så herlig dette var da! Nydelig, gammel skolestue, så supert å oppleve noe slikt. Det er jo denne gammeldagse julestemninga jeg prøver å skape i det gamle huset vårt.

    SvarSlett
  6. Høres ut som en herlig, og ekte julete adventssøndag!

    SvarSlett
  7. For en koselig ting å gjøre på en søndag før jul. Jeg må innrømme å ha oppsøkt motsatsen til dette museet i dag, nemlig de søndagsåpne butikkene. Praktisk sånn, siden vi hadde tilgang på litt barnevakt i dag ;-) Veldig godt for skuldrene mine og for lista med ting som skal gjøres før julen ringes inn. Fortsatt fin kveld til deg!

    SvarSlett
  8. Å hurra meg rundt! Så gøy å vinne!

    Så ut som en skikkelig koselig søndagsaktivitet! Vi har hatt besøk av jentenes kusiner i dag, og vi har bakt pepperkaker og kosa oss. Mye latter i huset, veldig koselig!

    SvarSlett
  9. OLA !! QUE PAISAGEMM LINDA E QUE FRIOOOOOOOOO!!
    ABRAÇOS.

    SvarSlett