tirsdag, november 09, 2010

Med lys og lykte...

Ja, for lys må ein ha i november...!

I går fann eg endeleg ein lur plass å henge den fine blomsterpottehaldaren min. Den er gamal, rusta og sjarmerande, og eg har fått den av ei veninne. Men den har liksom ikkje funne seg heilt til rette - før i går. "Pling", sa det i hovudet mitt då eg kom på at eg kunne bruke den som lyshaldar rett innfor porten.
 Eg kunne kanskje hatt eit litt finare glas til telyset, men det får eg finne ein annan dag.

I alle fall gjorde det seg med eit lite blikkfang på den store leveggen. Ekstra bonus: dette ser ein frå kjøkkenvindauget, så vi har glede av det både ute og inne.

Når eg først var igong ute, måtte eg sjølvsagt flytte litt rundt på krukker og kar også. Den stakkars lyngen har tørka aldeles, men er fin likevel.

Og kva skulle vi gjort uten buksbom til å lyse opp i vinterhagen? Den er verkeleg ein takknemleg plante å ha med å gjere!

Vi tenner våre lykter...

Det var fleire enn eg som hadde laga lyktepynt i hagen, så her var rett triveleg utfor døra i går ettermiddag! Og i dag trur eg vi må lage islykter. 

Jajaja, vinteren er fin! Gå forsiktig på glatta! :)

18 kommentarer:

  1. Så koselig! Nå fikk jeg lyst å gå ut og ordne litt i hagen her også!:) Ha en herlig tirsdag! Klem heidi

    SvarSlett
  2. ååå så lekkert lite telys oppheng! Sukk... deilig og rustent!!! :D :D

    SvarSlett
  3. Herlige bilder og så koselig! Sender deg også bare en klem fra kjølige sør.

    SvarSlett
  4. Så nydelig!! Så enkelt, men nydelig :)
    Ha en fortsatt fin dag :)

    Marit

    SvarSlett
  5. SÅ FINT OG PRAKTISK!
    LYS TRENG VI :-)

    SvarSlett
  6. Veldig fine, og stemningsfulle bilder... Ja, lys trenger vi i den mørke årstiden :-)

    SvarSlett
  7. Gir så deilig stemning med litt lys utendørs også; særlig levende lys... !
    Kjempekoselig.

    Likte også meisebollene dine! Jeg har kjøpt mine, jeg, - men glemmer å henge de opp... NÅ skal jeg huske det! I morgen...

    :-)

    SvarSlett
  8. Så koselige bilder! Lykt med stearinlys i og sne...vakkert! Kjempekoselig stemning i hagen din! :)

    SvarSlett
  9. ååå super koselig.
    rart hvordan en sånn liten ting kan gjøre det så koselig.
    misunner dere snøen altså...vi har et brudepar i helgen som kommer som øsnker seg snø..men det ser dårlig ut;)

    SvarSlett
  10. Åh... kor fiiiiint! :) Du er så flink å lage det triveleg rundt deg!

    SvarSlett
  11. looks good, I still have to give my garden a winter touch

    SvarSlett
  12. Ja, det er unektelig fint når snøen kommer! Selv om jeg ikke var helt klar for det ennå;)
    Fin utsikt fra kjøkkenet da, kom akkurat på at jeg har 8 små lyslykter stående på 'hylla' på innsiden av gjerdet, de skulle egentlig ikke stå der på vinteren, for å si det sånn. Men det skulle vel ikke sandkassen eller grillen eller rullebrettet heller, sukk...
    Lyslykta di passet iallfall veldig godt inn, og det er jo veldig koselig med lys ute i mørket:)
    Ha en fin onsdagskveld! Klem B:)

    SvarSlett
  13. Så koselig lykter! Og for ein fin blogg du har. Likar så godt dei flotte bileta du tek:. Gode stemningar.

    SvarSlett
  14. Flotte stemningsbilder i høstmørket :)
    Legger meg til som følger hos deg !!
    Ha en super dag videre :)

    SvarSlett
  15. Kor fint du har det hos deg! Blomsterpottehaldaren var perfekt som lyktehaldar. Ein veldig god ide.:) Ja det er full fart her no om dagane. Fyrste leveranse var i dag. No er det Molovegen som er neste mål.:) Håper du har funne igjen inspirasjonen din! Klem frå meg

    SvarSlett
  16. Fine snelygter med fjord og fjeld i horisonten - jeg får ferietrang :O)

    Du viser så godt hvad der egentlig er vigtigt, som i indlægget "Du og eg" (25.august).

    SvarSlett
  17. Längtar tills snön kommer till oss!!!

    Snölyktan är supermysig :-)

    M @ Lit de Parade.se

    SvarSlett
  18. Hei!
    Takk for koselig hilsen. =)
    Nå har jeg kikka, lest og scrolla på bloggen din en stund..... blir så inspirert....blir så glad.....tror virkelig du har den mest stemningsfulle bloggen på verdensveven....sett i mine øyne i alle fall.
    Så innmari koselig!!!

    Takk for at du inspirerer! Stor klem fra meg.

    SvarSlett