mandag, november 29, 2010

Kaldt
Det er jammen kaldt om dagen! Stove og kjøkken kjennest som ein fryseboks om morgonen sjølv om varmepumpa i gangen har jobba på spreng medan vi sov. Slik er det å bu i eit gamalt og trekkfullt hus, gitt. Då er det berre å hive på seg lag på lag med ull og få igang vedomnen fortare enn svint! Men når varmen smyg seg ut i romma, og sola etterkvart kikar forsiktig over fjelltoppane og inn gjennom vindauga våre, då er det fint med vinter.

Det blir vel litt varme av stemningsbelysning også, så eg fyrer stearinlys det eg kan! ;)

Ha ein god måndag.

20 kommentarer:

  1. Det er kaldt om dagen men jammen er det koselig og.
    Nyt dagen
    Klem Tove

    SvarSlett
  2. Og så er det så klar og fin himmel! Godt å være inne og høre knitringen i peisen:)

    Kose deg inne i kulden :)
    Klem

    SvarSlett
  3. Så vakkert! Får vel varmen berre av det :)

    SvarSlett
  4. Syns det godt kan holde seg på minus 5, jeg begynner å føle meg værfast;)

    I dag bare må jeg ut, selv om gradestokken sier minus 11. Det er iallefall litt høyere enn vanlig nå om dagen.

    God mandag!

    SvarSlett
  5. lun og fin stemning hos deg :o)
    håper du har hatt en fin start på adventstiden! Klem J.

    SvarSlett
  6. Hei Haust
    Kjenner igjen det du beskriver; vet alt om å bo i trekkfullt, uisolert gammelt hus!
    Nydelig fat med vakker blomst og når vdovnen er i sving er alt bare velstand igjen.
    Ha en fin dag!
    Klem fra Kaspara

    SvarSlett
  7. Fine stemningsbilder! Herlig og kunne fyre i kulden, kos deg:)
    Klem E

    SvarSlett
  8. For et lekkert tablå og den lille lyslykta var kjempeskjønn ❤ Her er det også kaldt om dagen, men heldigvis ikke innomhus. Jeg skulle gjerne bodd i et gammelt, sjarmerende hus med skakke vegger selv, men jeg ser jo helt klart bakdelen med det også ;)

    Håper du får en fortsatt fin mandag :)

    SvarSlett
  9. Takk for så koselig kommentar, kjære vakre du. Håper du har hatt en fin dag.
    Mange klemmer fra meg!

    SvarSlett
  10. Her er det også så kaldt; så jeg "fyrer" med stearinlys, og synes det hjelper! Sammen med pleddet, da... ;-)

    Fin stemning blir det jo, med tente lys - og det "varmer" vel litt det óg?!

    Ha en koselig kveld - med tente lys!

    SvarSlett
  11. Så stemningsfullt det ser ut hos deg :-) Og artig med "levende" snø på bloggen.

    SvarSlett
  12. Så koselig med hilsen på bloggen min :)
    Når du sier det husker jeg så vidt at jeg serverte mokkafromasj, og den er det jammen lenge siden jeg har laget selv, takk for at du minnet meg på den!
    Ønsker deg en fortsatt fin adventstid!

    SvarSlett
  13. Du vant kalenderen! Gratulera!
    Send meg adressa di, slik at eg kan sende den til deg i dag! :-)

    SvarSlett
  14. GRATULERE SÅ KJEKT DET VART DU :-)

    HERLEGE BILETE Å VARME SEG PÅ!!!

    SvarSlett
  15. Your home its even more warm and cozy!!!
    Im following your blog for a few months and i love your inspiration!!!
    Thank you!

    SvarSlett
  16. Anonym5:41 p.m.

    Det vart steike gode julemanna. Takk for oppskrift!
    Ellers søte vinterbilde, gleda meg til sviblane mine også begynne å sprette.

    SvarSlett
  17. Har vært kaldt her også i det siste, men blitt mildere nå og mere snø har vi også fått, bare å håpe snøen blir til jul, blir jo litt ekstra julestemning.
    Koselige stemningsbilder fra deg.
    Adventsklæm fra me

    SvarSlett
  18. her går det og i ull...og stearinlys.
    og vedfyring og elektrisk varme.
    og hyppige varme dusjer og bad!

    SvarSlett
  19. Nydelige bilder du har tatt!

    Liker heller ikke at det er så kaldt, har en stor vedovn, men når vi står opp om morgenen er det ikke særlig behagelig her.

    Hilsen fra Mimmi-Leone

    SvarSlett
  20. Fint med julepasteller!d passa desverre ikkje så bra inn her i huset.hehe.Men d finst no mykje moderne julepynt også:D
    KLEM K

    SvarSlett