søndag, november 28, 2010

Advent!

1. søndag i advent! Vi ligg litt etter med tenning av det første lyset, då dei største ungane har vore på overnatting og eg har lyst å vente til dei kjem att. :) Men adventsstaken er på plass.

I år var den lilla sløyfa eg har brukt å knyte rundt eit av lysa borte vekk, så eg måtte lage ei erstatning for å få litt farge på adventsstaken. Eit lilla hjarte laga av filt med ein "gluedot" på baksida gjorde susen.

Julepynten får ikkje kome fram enno her hos oss, men sviblar, amaryllis og lykter vert kategorisert som vinter-/adventspynt og gjer ventetida koseleg og stemningsfull. Når eg kjøper løkblomster, tar eg dei inn i varmen og lyset på litt forskjellige tidspunkt, slik at det er stadig nye som er i blomst.

Ja, då er ventetida igong. Eg vil starte den med å lytt til vakker musikk. Til dømes "I en steingrå vinter" med Sissel og Odd Nordstoga. Video her.

"Jeg er svak og fattig, hva kan jeg gi til ham?
Hvis jeg var en gjeter, da gav jeg ham et lam,
og var jeg rik og vis, da fikk han velge fritt.
Men jeg er bare meg, jeg gir ham hjertet mitt!"

God søndag! ♥

15 kommentarer:

  1. have a wonderful firs tof Advent

    love the view form your window

    SvarSlett
  2. Så fint adventspynta hos deg! Flott stake, søtt med det lilla hjertet på. Skapet er jo så vakkert også, har sett på det flere ganger tidligere på bloggen din. Fint og enkelt med svibelen i et glass. Flott sang fra Sissel og Odd.

    SvarSlett
  3. Så koselig bilder! Ha en fortsatt fin adventssøndag! Klem, PiPa

    SvarSlett
  4. Så fint du har pynta til advent :)
    Fikk tips av Kristin (almaPalma) om bloggen din, om du husker tilbake til studietida i Volda tok vi Kunst og handverk sammen:)
    Hilsen Marta

    SvarSlett
  5. Koselig! For en fin skrift du har på overskriften din.

    SvarSlett
  6. I wish you a very nice first advent sunday!
    I love your view from the window..it's amazing :O)

    Greeings from Amsterdam,
    Maren

    SvarSlett
  7. ønsker deg en fin 1.søndag i advent...så deilig det er med denne koselige førjulstida :)
    idag har vi vært på Putti Putti Plott med barna..en koselig førjulstradisjon :)
    klem til deg..
    Anne♥

    SvarSlett
  8. så fint med svibel i syltetøyglass.

    Og den sangstrofa er den nydlegaste eg veit for tida. Høyrer sangen om og om igjen :O)

    Ønsker deg ein fin kveld.

    -klem

    SvarSlett
  9. Her fikk vi tent adventstaken idag vi og, etter en hektisk leiterunde på loftet ;) Hadde iallfall husket å kjøpe kubbelys på IKEA ;)

    Nydelige hjerter under her!!!

    SvarSlett
  10. Nydelig! Her er eg litt på etterskudd når det gjeld adventspynting, sidan det har vore litt hektisk i det siste! Deilig å sjå på dei fine bilda dine.:)
    Ha ein fin kveld!
    Klem frå meg.:)

    SvarSlett
  11. Hvor ser der dejligt ud der hos jer.
    Fint og lyst og rigtigt flot med den enkle pynt.

    Du bor og lever livet på en dejlig måde på et dejligt sted :-)

    Ha' en dejlig adventsdag...

    SvarSlett
  12. Happy Advent! Indeed, you have such a lovely view from the window.

    SvarSlett
  13. Utrolig koselig adventspynt hjemme hos deg. Jeg gjør som deg, tar fram julepynten etterhvert, og har ikke så mye rødt i begynnelsen av desember. En del av julen er jo også å glede seg til jul. :)

    Den sangen er helt nydelig, og fantastisk tekst. Jeg var på konserten deres i Sunnmørshallen i fjor, og det var en opplevelse.

    Ønsker deg en god dag og en god uke!

    SvarSlett
  14. Hyggelig aa begynne litt i det smaa :) Dere har det saa fint hjemme <3
    klem Nina

    SvarSlett
  15. Truly soothingly, lovely!
    And the snowflakes add to your blog oh so much.
    I am glad to have discovered your blog!

    SvarSlett