tirsdag, oktober 26, 2010


Ein koseleg ettermiddag på 1-2-3

Når gradestokken ein oktoberettermiddagen viser berre eit par usle varmegrader, sludd og regn piskar forbi og utsikta frå kjøkkenvindauget ser slik ut...

...då plasserer ein den bærbare PC'en på kjøkkenbenken, åpnar bloggen til Kardemomme for freistande krydderkakeoppskrift, finn fram ingrediensar frå skapet og set Minsten til å bake! Nåja, ikkje heilt på eiga hand kanskje, men han er i ferd med å bli ein kløppar på å røre i deiga - og å slikke bollen, sjølvsagt.

Etter ei stund brer lifleg pepperkakeduft seg i huset (ja, for kaka luktar akkurat som pepperkaker medan den steiker!), og så er det berre å gle seg til ettermiddagskaffien. 

Det må leggast til at kaka var både saftig og god og utruleg lett å lage, denne kjem nok til å bli ein gjengangar. Las også i kommentarane hos Kardemomme at det går an å bytte ut krydderet med 6 ss O'boy og få sjokoladekake. Må prøvast! 
Takk for inspirasjon og oppskrift, Kardemomme! :)

14 kommentarer:

  1. Høres ut som en perfekt ettermiddag:) Og ikke minst utrolig fint skap i forrige innlegg!

    SvarSlett
  2. Nam, nam! Det er artig når de minste endelig er så store at de kan være med på kjøkkenet.

    SvarSlett
  3. Ååå så flink liten
    baker,så bare herlig
    ut den kaka. :))
    Klem Mette.

    SvarSlett
  4. så hyggelig etter middag:)

    SvarSlett
  5. Så moro ar du ville prøve familieoppskriften vår :)Som du selv skriver, så er den utrolig enkel og rask og lage, og dessuten liker alle denne godbiten. Her elsker små og store krydderkake, og spesielt på dager som vi har nå, med ruskevær utenfor vinduene.Ha en fortsatt fin dag! Klemmer fra Kardemomme :))

    SvarSlett
  6. Hørtes ut som en super ting å gjøre! Kaken ser god ut, og bildene er fortreffelige. :)

    SvarSlett
  7. MMMM no vart eg godtesjuk ;-)

    SvarSlett
  8. Det så godt ut. Kos seg med kaken.

    SvarSlett
  9. Lyder bare hyggeligt
    knus MARIANNE

    SvarSlett
  10. Det virket som en herlig kake! Og takk for tipset, nå skal eg besøke Kardemomme!

    Klem Pink lady

    SvarSlett
  11. Mmhmm, mumsfilibaba!!!
    Kan næsten DUFTE din krydderkage helt til Danmark!

    Har også selv brugt hele dagen på at bage; både brød og to slags muffins :-) Så hyggelig måde at tilbringe en regnfuld grå efterårsdag i København...
    Mange hilsner fra
    Eva

    SvarSlett
  12. Hei hei.
    For ein koseleg blogg :) Aldri vært her før. Kom inn via pink lady. Likte godt linken du har på sida "om Gud". Er denne din? Prøvde å kopiere den og fekk det til!! (Er ganske ny i bloggverda, og klarer av og til noko nytt...) Om denne er din private og du ikkje vil at eg skal ha den på sida mi, tek eg den gjerne bort. Om ikkje vert eg veldig glad for å få ha den der. Har lenge tenkt at eg skulle hatt noko slikt, men har ikkje klart å lage det sjølv.
    Legg meg som følger av sida di òg, for her vil eg tilbake :) Mvh

    SvarSlett
  13. Takk takk, veldig stolt over nytt kamera! Forskjellen fra mitt gamle? Hihi, jeg er ikke noen ekspert på slikt... men mitt 30D er nå 4,5 år gammelt og begynner bli veldig treigt. Ikke synes jeg kvalitet på bildene var samme som før, så for at det skal være GØY å fotografere, bestemte jeg meg for å kjøpe nytt. Kunne klart meg med samme typen, som nå er 60D (selvsagt en del videreutviklet siden 2006), men det var tilbud på 7D... og da slo jeg til! Det er 10mp mer enn mitt forrige (hele 18!) og med HD video:) Ellers har jeg ikke satt meg så veldig inn i forskjellene ennå, det ble litt impulskjøp hihi. Jeg leste jo litt tester på 7D vr. 60D da og kom fram til at 7D gir litt bedre bilder -hvilket jo er det viktigste. Gleder meg til å teste det ut, kanskje i helgen?

    Ha en fin regnfull fredag...!

    Marianne:-)

    SvarSlett
  14. Takk for koselig kommentar hos meg..legger deg til blogglisten min,jeg :)
    Ha en flott søndag !!

    SvarSlett