søndag, juli 11, 2010

Sommarnytt

Det har lurt seg litt nye saker og ting heim til meg i det siste. For eksempel…

9jul

…ei herleg nål (kjøpt her) laga av Kristin med bloggen almaPalma

9jul101 

- nåla får pryde ei av favorittveskene mine -

10jul101

10jul

…ei fortryllande dørmatte i støypejern (eg er lei av dørmatter som takkar for seg etter kort tid!)…

11jul105

…og litt pynt til bordet (skål frå Indiska, mugge frå Greengate). Og muggen kom i hus akkurat då årets første Louise Odier falda seg ut. A perfect match! ;)

Ellers er eg inne i ein skikkeleg lese-stim om dagen. Eg var på biblioteket og lånte ein stabel gode bøker forrige veke, og eg storkosar meg med å lese på kveldstid – langflat på sofaen og med kaffikoppen innan rekkevidde. Heilt nydeleg! Så no tar eg turen inn i bøkene mine igjen.

Fortsatt god søndagskveld! :)

PS! For dei som måtte vere interessert; her eine dagen la eg ut ei ny vimpelrekke i eplabutikken min, og fleire er undervegs - etterkvart.

14 kommentarer:

  1. Så fin blogg du har! Trur ikkje eg har oppdaga deg skikkeleg før no! Og så stas med ein nynorsk blogg til:-) Jippi!

    Knakande fin nål på veska, forresten. Trur eg må inn i butikken hennar og kikke litt...

    Fortsatt fin kveld til deg!

    SvarSlett
  2. For ei fin nål! Ja, og veska også. Masse fine bilder. Fin fint alt :)

    Håper du har hatt ei fin helg, det har e!

    Marianne:)

    SvarSlett
  3. Fine ting, Tingeling:)) Nydelig dørmatte og mugge!
    Lesestim er jeg i om dagen også. Klarte å pådra meg en skikkelig seig forkjølelse etter air condition på hotellrom, og ligger derfor, om enn litt ufrivillig, langflat jeg også. Har nettopp lest ferdig Drømmehjerte av Cecilia Samartin - nyyydelig historie. Har du noen gode tips til mer bra ferielektyre?
    :) Klem

    SvarSlett
  4. Fiiine ting, utrolig koselig inngangsparti! Jeg er også i en lesestim, men med "makken" min i nærheten begrenser det seg på dagtid, men kveldene er gull!:) Klem Heidi

    SvarSlett
  5. Så koslig inngang du har og kjempeflott veske!!!!

    SvarSlett
  6. Så fine ting! Og så koselig inngangspartiet ditt var! Nydelig vimpelrekke du har sydd også. Den forsvinner nok fort! Kos deg videre med bøkene dine:)

    SvarSlett
  7. Det var flotte ting. Nydelig den dørmatta. Har ei i et slags plaststoff. Den er tung og ligner litt på den du har kjøpt. Greit med noe som ligger der og som varer ei stund. Du har pyntet så fint ved døra.
    Herlig nål som pynter ei flott veske.
    Det var ei flott skål og mugge du har kjøpt. Litt lilla i interiør er fint.
    Nydelig blomst oppi mugga også da. Herlig.
    Koselig å ligge langflat å lese noen gode bøker. Håper det blir noen varme solskinnsdager når jeg har ferie så jeg kan ligge ute i sola å lese og bli brun på ryggen. hehe,
    Ha en flott dag :)

    SvarSlett
  8. ..For noen nydelig sommerlige bilder du viser her..
    Mugga med blomt i=loooove it

    ..Den skjønne retro pungen du kommenterte på bloggen min vant jeg inne hos FLINKE Maganda
    som også er jenta som har laget den :)

    SvarSlett
  9. Elsker den mugga og nåla var til å spise opp!
    Synes du har en innmari fin blogg, deilige bilder som inspirerer og gjør glad. Derfor ligger det en award til deg hos meg :O)

    SvarSlett
  10. Du er no berre heilt herleg ♥ Tusen takk søte du!
    Fint inngangsparti, og mugga var heilt lekker!
    Du tek så nydelege bileter!

    Ha ein god dag.:)

    Klem frå meg

    SvarSlett
  11. Mye fint du har fått i hus. Ja, det blir ofte noe nytt om sommeren, særlig når man er ute på en liten ferietur. :) Flott dørmatte, og så herlig du viser den fram. :) Likte også veldig godt bildene fra et tidligere innlegg, av muffinsene. Sommerlig og søtt. :)

    SvarSlett
  12. Øya må jeg selvfølgelig lese - har stått og lurt på den noen ganger i bokhandelen. Takk for tipset:)

    Ascasoen er ikke vanskelig å bruke. Det fulgte med en DVD fra butikken, og bruksanvisningen var helt ok. Nå må vi bare øve litt før latten blir helt perfekt:)

    SvarSlett
  13. Sommernytt er kjekt, og nålene fra Almapalma er så flotte!

    SvarSlett
  14. your home is always gorgeous! i love the doorway looking in.

    SvarSlett