fredag, juni 25, 2010

Vimpelproduksjon


I går begynte eg på noko eg har hatt lyst å lage lenge, men som har vorte utsett og skubba bak i køa til fordel for andre prosjekt - i fleire år. Kvar gong ein av ungane har hatt gebursdag, har eg sukka for meg sjølv og tenkt: "...så vart det ikkje vimplar til selskapet denne gongen heller." Men no, NO vert det vimpelpynt! Vesla feirar snart år, og eg har sydd ei vimpelrekke i fine pastellar som skal hengast opp som dekorasjon enten det vert selskap inne eller ute. Fargane er kanskje litt jentete, så eg må antakeleg sy ein variant til neste gute-gebursdag også. Og kanskje nokre til eplabutikken? Vi får sjå. :) Bilete av dei ferdige vimplane kjem etterkvart.

Ha ei god helg! :)

Yesterday I started making something I've been wanting to make for a long time, but it has been pushed back in the line in favour of other projects - for years. Every time we've been celebrating one of the children's birthday, I've missed having some colourful bunting to decorate with. And now I've made one! Our daughter's birthday is coming up, and I made a bunting in pretty pastel colours, and I'm going to use it whether the party is going to be inside or outdoors. The colours are perhaps a little girly, so I'll probably have to make another one for the next birthday coming up. I'll show you the result after the birthday.

Wishing you all a lovely weekend! :)

9 kommentarer:

  1. Gleder meg til å se mer, de så lekre ut! God helg! klem fra silje.

    SvarSlett
  2. I love them , the are so pretty in the tree
    have a good weekend

    SvarSlett
  3. Vimpler er stas!

    Jeg savnet faktisk noen vimpler i rødt, hvitt og blått da det var 17. mai. Mulig jeg får lage noen til neste år!

    Ønsker deg en fin produksjon og gleder meg til å se resultatet!

    Klem Pink Lady

    SvarSlett
  4. Dette ser nydelig ut;) Og for en orden du har i sysakene- det er beundringsverdig;) Kjempefin stol under her- har så lyst på en slik selv- men det spørs om ejg er så heldig å finne en i grøfta;)Ønsker deg en fortsatt fin sommer- jeg tar noen uker ferie nå;)
    Klem fra meg!

    SvarSlett
  5. For en fantastisk arbeidsplass du har, orden & reda :) Ble faktisk så inspirert av dette innlegget at jeg bestemte meg for at nå, NÅ, skal jeg ha egen symaskin. Med mine 1300 skattekroner og besøk på Finn, tror jeg det blir maskin ganske snart :) Tusen takk :)

    Ønsker deg en fortsatt deilig lørdag!

    VIILHVILE

    SvarSlett
  6. Åh, så fine! Nydelige farger! Gleder meg til å se hvordan de blir. Du har et så koselig hjem. Inspirerende å besøke bloggen din! God helg. :)

    SvarSlett
  7. Kjekt med vimplar..
    Du er flink!!

    God helg :-)

    SvarSlett
  8. ..Å..For en samling av stoffer du har...
    Så deilig å kunne boltre seg i slike vakre stoffer.

    Jeg jobber iherdig for å øke samlingen min, er så morro å kunne skape ting ut av vakre retro stoffer
    *ME LOVE*

    Tuuusen takk for søte ord inne hos meg

    SvarSlett
  9. For et koselig sybord du har!! Vimplene ser også fine ut. God uke til deg!

    SvarSlett