fredag, juni 11, 2010

Det er grått og vått…


…og er eigentleg bittelitt glad for at det kom regn. Eg har eit par nyplanta syrinar i hagen, og dei takkar ikkje nei til litt væte rundt røtene sine. Medan eg sit tørt og godt under tak, sorterer eg bilete frå gårsdagen.

The morning has been grey and wet, but I am a little bit happy that we got some rain. I have planted two new Lilas in the garden, and they need the rain. While I sit dry and comfortable inside, I edit my photos from yesterday.

10jun

                                                                       
Då skein sola varmt på oss som sat i fjøresteinane og leika med spade og spann, fiska etter krabbe med klessklype på snor og kjende klukkande saltvatn mellom tærne (varmt, synest enkelte - kaldt, synest eg). Sjokoladekjeksa var smelta og safta lunka, men det var det ingen som klaga over. Endeleg vart det sommar!

Yesterday the sun was shining on us while we played at the beach, looked for crabs and felt the salt water between our toes (someone thought it was warm, I thought it was rather cold…). The chocolate biscuits were melted and the limonade got lukewarm, but nobody complained. Summer was finally here!

10jun101


Eg trur ikkje syrinane mine har noko imot litt meir sol heller, så eg håper det ikkje er altfor lenge til ho er her igjen!

I don’t think my Lilacs would mind having some more sunshine either, so I hope it will come back soon!

10 kommentarer:

  1. Ahaaa, så det er din skyld at det begynte å regne altså? Hihi... sitte der og ønske regn da du!:) Tror solen kommer igjen over helgen, krysser fingrene. Også ønsker jeg deg og dine en fin helg. Klem Heidi

    SvarSlett
  2. Får håpe at sommeren kommer for tilbake! Litt regn er alltid bra, men sola må gjerne komme kjapt tilbake Ü
    Her venter vi fortsatt på sommeren (bortsett fra et lite blaff rundt 17. mai). I går våknet vi til sludd! I dag ser det heldigvis litt mere lovende ut Ü
    God helg, uansett vær!

    PS. Jeg håper nesten litt på gråvær, så jeg kan ha en unnskyldning til å få litt tid med symaskinen!

    SvarSlett
  3. Jeg vanner syrinene mine- heller det enn regn;) Det kommer nok hit også- men nå er det fint med litt sol. Jeg har plantet tre syriner- en vanlig- en ungarsk og en hvit sort..vet du om det kommer blomster første året- har en følelse av at det ikke gjør det- men har ikke gitt opp håpet;) Så nydelig utsikt dere har fra stuevinduet. Ha en riktig fin helg!!

    SvarSlett
  4. Så flott at dokke kosa dokke i går.
    Herlege sommarbilete :-)
    Satsar på at sola snart kjem igjen.

    Ha ei vakker helg med eller utan sol!!

    SvarSlett
  5. Ja, ser ut som helgeværet har kome... kjedelig, men men, da skal e prøve å få gjort ein del inne i helga.

    Vært i Muvika du og? Savna permisjonsdagane, da var vi der kvar (finevèrs)dag.

    Venninna mi vart KJEMPEglad for pungen. "ÅH du huska at e hadde lyst på denne! Snille du!" :)
    Syr kjolar om dagen e, må bestille me ei jente.. hihi.

    Ønsker deg ei fin helg!

    Marianne

    SvarSlett
  6. Her er det også regn om dagen, og selv om det er litt kjedelig ser jeg at hagen har godt av det, nå blomstrer både syriner, peoner og rhododendron.
    Så satser vi på at sommeren kommer snart tilbake.
    Ha ei fin helg, her blir det nok fotball døgnet rundt...

    SvarSlett
  7. love your view , so different from my one....
    enjoy your weekend

    SvarSlett
  8. Å, vilka fina bilder! Jag kan t.o.m känna sommardofterna och höra vågskvalpet när jag ser dem;0) ja, några regndagar är helt ok, så vi får tända en brasa och några stearinljus igen. Bara sommaren är tillbaka på måndag igen!

    SvarSlett
  9. Sol og regn i passe mengde, skiftende vær...Det er det beste det,ja! Kan faktisk være litt deilig å krype opp i sofaen med pc og besøk i blogglandia, mens regnet høljer ned ute...Det er mye som burde gjøres der ute...men ikke i regn;))))
    Smil Torunn

    SvarSlett
  10. Fiiine bilete i bloggen din! Diggar nynorsken din og.. Eg burde eigentleg og skrive nynorsk, menmen..

    SvarSlett