torsdag, mai 20, 2010

Rett innfor døra

I yttergangen vår heng eit bilete eg er frykteleg glad i. Eg betalte ein blank tjuekronar for det i ein bruktbutikk for nokre år sidan, og sidan har det hatt hedersplass rett innfor inngangsdøra vår. Det er fleire grunnar til at eg er så glad i det. Reint estetisk glir det nydeleg inn i interiøret, og eg synest fargane er uslåeleg vakre. Det har også heilt perfekt størrelse til gangen vår. Men eg håper og trur at biletet også kan minne meg sjølv og andre som ser det der det heng, på kva som skal vere det viktigaste i livet mitt.

"Eg og mi ætt, vi vil tena Herren." Josva 24,15

14 kommentarer:

  1. Et fint bilde av Jesus. Passet godt i gangen hos dere. Veldig fint det du sier om det også, at bildet skal være et tegn på hva du tror på. Fint med tavledøra også.

    SvarSlett
  2. Det var en veldig fin velkomst.

    Hilsen Sol

    SvarSlett
  3. Fint å bli ønsket velkommen av et slikt bilde!!

    Ha en fin kveld!

    SvarSlett
  4. Nydelig bilde- har noen små Jesus-bilder som jeg vurdere å henge opp i gangen her. Skulle gjerne hatt et slikt som deg også da- fant et gammelt bilde med nattverden på fretex i Bergen- kostet mer enn 20 kroner ja;)Tilslutt bilr det vel Jesus i alle rom tenker jeg- men det er bare fint;)

    SvarSlett
  5. Nydelig og vakkert satt sammen bilde ;)

    Stilig den spisestua under her og!!!

    Flott pinse til deg og dine!

    SvarSlett
  6. så fint.
    og viktig å la det som er viktigst i livet...faktisk være viktigst! (tok du den..he he )

    SvarSlett
  7. For en vakker velkomst.....så sant så sant;o) Ønsker deg og dine en fin pinsehelg. Klem fra Maliva

    SvarSlett
  8. Så flott!

    God Pinse!

    SvarSlett
  9. beautiful & simple...very peaceful

    SvarSlett
  10. Så fint det var... både bildet og tekst.
    Ønsker deg en fin pinse! J.

    SvarSlett
  11. Kjempefint bilde, fargene var nydelige! Og stilig med tavlemaling på døren.

    Bordet ditt under her ble veldig flott i hvitt! Jeg har et lignende og hadde samme problem som deg. Vi er så mange at ileggsplatene bør ligge i, men de hadde en annen farge... Jeg forsøkte å beise dem brune, men det ble ikke helt likt. Er som deg veldig fornøyd med bordet i hvitt, skjønner ikke at det tok meg tolv år å male det;-)

    Takk for koselige tilbakemeldinger inne hos meg, kjempekoselig!

    Ønsker dere en fin pinsehelg!

    SvarSlett
  12. Nydelig bilde, og nydelig plassering. Vi har et lignende bilde i stua, og jeg er så enig med deg i at det er så flott. Vakre farger, men mest av alt minner det meg på det aller viktigste!!!

    Og du...den spisestua ble kjempefin! har selv en spisestue som jeg vil gjøre noe med. Hvordan gikk du frem? Er det helblank eller halvblank maling?

    SvarSlett
  13. Anonym8:37 p.m.

    Så flott at du skriver så ærlig at Jesus er viktigst i livet ditt! Det liker jeg:) Du har en fantastisk blogg! Masse inspirasjon å hente her! Spisebordet ble kjempefint! Ha en fin pinsehelg!!

    SvarSlett
  14. Heidi: Eg grunna bordet med Jotun sin oljebaserte heftgrunn, og mala det så med Lady Interiør glansgrad 40. Fargen er eggkvit, og eg mala heile bordet med ein god pensel. :)

    SvarSlett