søndag, april 04, 2010

Påskedag: Jesus er kongen min


Jesus er Kongen min, Guds barn jeg er.
Og om jeg liten er, har han meg kjær.
Han tok meg i sin favn, døpte meg i sitt navn.
Jesus er Kongen min, Guds barn jeg er.

Jesus er Kongen min, mektig og god.
Jeg er hans eiendom, kjøpt med hans blod.
Hender og føtter små, allting skal Jesus få.
Jesus er Kongen min, mektig og god.

Jesus er Kongen min, kjemper med meg
mot alle fiender på livets vei.
Alltid han sterkest er, fyrsten for rikets hær.
Jesus er Kongen min, kjemper med meg.

Jesus er Kongen min, ham vil jeg tro.
Hos ham i herlighet skal jeg få bo,
dele hans rikes glans, for jeg er evig hans.
Jesus er Kongen min, ham vil jeg tro.

Jesus er Kongen min. Si, er han din?
Alle skal kjenne ham. Frelseren min.
Barn i fra alle land til Jesus komme kan.
Jesus er Kongen min. Si, er han din?

Anna Jonassen 1928

Dersom du har Spotify, kan du høyre songen (eller i alle fall 1. vers) her.

7 kommentarer:

  1. Ja og Amen!

    Påskeklem

    Og for ein flott dag i tillegg :-)

    SvarSlett
  2. yes!
    skal inn å høre på den!:)

    SvarSlett
  3. Det var en ukjent sang for meg, men mellodien var jo kjent, og flott tekst! Ha en god 1. påskedag!

    SvarSlett
  4. ...nydelig innlegg :o)
    Skal høre på sangen.

    Klem J.

    SvarSlett
  5. Halleluja! Første gangen på bloggen din, nydelige ord å bli møt av!

    SvarSlett
  6. Håper dere hadde en strålende påske!

    SvarSlett