torsdag, februar 04, 2010

Tenk...


Tenk at ein kan bli så glad i ein sofa! Vi har ein sjarmerande gamal sofa med historie. I denne slappar eg av med laptopen, eg les herlege bøker og blad (med og utan ungar i armkroken), eg strikkar litt, ser på TV med beina i fanget til husbonden, inntek koppar med varm kaffi, gir plass til gjester som er på besøk, ammar Minsten, og det går jammen også fint an å ta ein liten ettermiddagsblund her. Alt dette kunne eg sjølvsagt gjort i ein ny sofa òg, men hjartet mitt bankar nok litt ekstra for dette ærverdige gamle møbelet som har gjort teneste både her hos oss og hos gode vener.

8 kommentarer:

  1. Hei Haust!
    Jeg digger sofaen din! Den er helt perfekt!
    Klem fra Hege

    SvarSlett
  2. He du ikkje et bord som stod i huset vårt før også?e ikkje sikker på om d va du.Huska nåkke snakk om d da vi flytta hit:o)

    SvarSlett
  3. Pink Moon: Det stemmer! Det er spisebordet vårt:
    http://www.flickr.com/photos/86031932@N00/1063467591/

    SvarSlett
  4. Jeg kjenner jeg er litt småmisunnelig på sofaen din, for den er jo i sannhet perfekt. Og jeg har virkelig prøvd å handle sofa en stund:) Vi endte opp med en falsk karlstad, dvs hun som solgte den sa det var en karlstad, men da mine hentemenn kom hjem med den viste det seg å være en lund ekøn - som selvfølgelig har gått ut av produksjon. oi - der kom en lang histoie. hihi.

    syns du tar så nydelige bilder, veldig fint lys i dette:)

    SvarSlett
  5. Gjenbruk er flott!!

    SvarSlett
  6. Bordet va kjempefint!d stod att endel ting da vi tok over,men d e kun sjenken i kjellerstua vi beholdt av møbler:o)

    SvarSlett
  7. Ja, det är en underlig historia och i fortsättningen ska jag aldrig ge något till "loppor" utan att först fråga alla jag känner. Och själv tycker jag att soffan passar bättre hos dig än mig...

    SvarSlett
  8. Sofaen ser kjempe-flott ut. FIn farge!! Og flott bilde:)

    Ha en fin ny uke!

    KLEM KLEM
    Anette:)

    SvarSlett