torsdag, februar 11, 2010

No skyt dei fart...


I stova vår er det pelargonia i alle vindauga. Dei fleste av desse er etterkomarar av plantestiklingar eg fekk kjøpt av pelargoniantusiastar på internett for nokre år sidan. Den gongen var det heilt umogeleg å få fatt i anna enn trauste raude variantar på gartneria her omkring. Då eg spurde etter kvit eller rosa Mårbacka fekk eg berre beskjed om at dei ikkje trivst her på våre kanter. Heldigvis var det altså hjelp å få på internett!

Pelargonia skal strengt tatt ha ein kvileperiode vinterstid, der dei skal setjast kjølig og mørkt og vatnast svært sparsommeleg. Eg har ikkje rom som er godt egna til denslags, og difor bur plantene mine i stova på heilårsbasis. Og det går bra, det! Når det nærmar seg jul, sluttar dei å blomstre, og dei vert rett nok litt rare og ranglete midtvinters, men eg synest ikkje det gjer noko. Dersom dei tar heilt av og vert altfor lange og tynne, beskjer eg berre dei verste skota. Så gir eg dei eg god beskjering i februar/mars, samtidig som eg kanskje fyller litt ny jord i toppen av blomsterpottene og startar opp att gjødslinga.

Det merkast at det er meir dagslys no, for dei siste par vekene har plantene begynt å skyte fart igjen. Blada ser større og meir irrgrøne ut, og den første blomsten har åpna seg. Det må vel vere eit vårteikn! :)

13 kommentarer:

  1. Hei,
    Pelargoniar har eg sjeldan hatt, men synest likevel dei er vakre og særegne. Bestemora mi hadde mange i stoveglasa sine.
    Eg brukar kjøpe hengepelargonium til å ha ute om sommaren...Ville de Paris er den finaste, tykkjer eg.
    Eg har faktisk skreve pelargonium på handlelista mi, ser eg:) Nokre av Hoyaplantane mine falerer, så no må eg ta avleggarar og byte dei ut med noko heilt nytt. Kjenner det er så godt å byrje å stelle med plantar att.
    Ha ein god dag!

    SvarSlett
  2. hej!

    tack för din hälsning hos mig!
    så roligt, nu hittade jag hit!
    jag säger detsamma, jag kommer tillbaka. lägger dig till mina favoriter!

    kram
    anna-main

    SvarSlett
  3. herlige pelargonier...mine har vinterferie ute i garasjen ;) gleder meg til å ta dei inn i stua..
    ha en fin dag..
    klem Anne♥♥♥

    SvarSlett
  4. Så flink du er, som fårdem til å overvintre! Jeg har jo på en måte prøvd det jeg også, men så blir jeg utålmodig, glemmer å vanne, og så går dem i søplebøtta... Jeg har heller ikke noe egnet kaldt sted å ha dem, men tenkte jeg skulle prøve loftet neste år. Mulig det blir i kaldeste laget, men skal prøve. En ting er ihvertfall sikkert, jeg skal kjøpe nye når det blir sesong! Gleder meg også til å kjøpe både avskårne påskeliljer, og i potte. Deilig tid som ligger foran oss nå, klem fra meg til deg :-)

    SvarSlett
  5. Det er så kjekt når ting livner til igjen etter en hvil. Dne pelliser var jo virkelig store. Jeg har en ørliten som jeg har forsøkt å overvintre for første gang, og den er jeg spent på. Foreløpig står den i boden, men nå skal jeg sannelig ta meg en titt på den. Fikk sånne herlige vårfornemmelser av innlegget ditt. Økende økende lengsel...

    Ha en fin lys dag.

    SvarSlett
  6. Så god du er! Eg får det ikkje til! Trur eg likar å ha det veldig varmt inne... sette mine i den isolerte leike stova ute..men det var heller eit sørgeleg syn som møtte meg her om dagen..
    Nei, må nok ut å handle til våren i år att..! Nokon har grøne fingar andre ikkje!;) Eg kan nyte dine så lenge!

    SvarSlett
  7. Det er så deilig å se alt det grønne. Jeg gleder meg til mer grønt! Nå ser jeg solen vippe over horisonte på vei til jobb. Jeg gleder meg til vår (er det for tidlig?)

    SvarSlett
  8. Ja! Jeg tenkte på det samme i dag. Når "Dronning Ingrid" våkner til liv igjen, da er det vår. Og jeg ser frem til å kjenne duften og se de rosa blomstene igjen. Da vet vi at det går mot varmere tider!! Digg.

    Ha en fin dag videre!!
    Liv ;O)

    SvarSlett
  9. Så du har grønne fingrer også? Reine multikunstneren du :D

    SvarSlett
  10. Så flotte de var! Må kanskje ned i kjellerstua og hente fram mine 3 som har overvintret der. (Prøvde overvintring første gang i fjor, ble suksess det, så i år står det et par ekstra der:)

    Må si tusen takk for flotte tips i det siste også! Hermegåsa som jeg er, så ble eggeformer bestilt i går;) Synes de var knallsøte, og spesielt minstemor elsker egg! Kanskje storebroren gjør det også, når han får dem servert sånn? Kjøpte også en Hello Kitty-kakeform/-utstikker, så nå kan det bli gøyale kjeks:)

    Og hobbysiden du linket til, virket kjempebra. Jeg så de hadde cellofanposer der også, noe jeg også har sett etter en stund:)

    Ønsker deg en fin ukeslutt!
    Klem B:)

    SvarSlett
  11. Heisann! Det ligg ein award til deg her: http://husmornom.vgb.no/?p=402354

    SvarSlett
  12. Det var et herlig vårtegn! Jeg kjenner selv at sola og de lysere dagene hjelper på humøret, så nå begynner det faktisk å skje noe med den den laaaange vinteren:)
    Gleder meg til å starte hagesesongen!
    Klem fra Fjeldborg

    SvarSlett
  13. Anonym7:54 p.m.

    Å så herlig! Kjenner at jeg ble glad nå og gleder meg til vår og sommer : )

    Janne

    SvarSlett