onsdag, februar 10, 2010

Litt meir vinter – og svar på spørsmål

"Påskestemninga" frå i går er borte vekk, i dag snør det igjen. Men det er greit. Eg har vore ute og henta ved, eg har sett nye lys på bordet, og eg har nybrygga kaffi i koppen. Eg lid inga naud!


Det var mange som lurte på kor eg hadde fått fatt i silkepapir etter gårsdagens silkepapirfoto. Eg har leita lenge rundt etter silkepapir i fine fargar - som eg ikkje måtte blakke meg på, og fann det til slutt her. Nokre få av fargane i pakken var litt traurige, men dei aller fleste er fine. Og prisen er det ingenting å seie på!

Fekk også spørsmål om kva slags fotoutstyr eg brukar. Eg tar dei fleste bileta mine med dette kameraet (og objektivet som fulgte med i pakken), og har i tillegg kjøpt dette objektivet. Når eg er ute på tur tar eg som ofte berre med meg dette kameraet. Til biletbehandlinga kan eg anbefale Lightroom.

No tar eg strikkepinnane fatt og legg ut på ei lita vandring rundt i blogglandskapet. (Multitasking, med andre ord…!) God onsdag!

10 kommentarer:

  1. Så herlig blogg du har! Som jeg nettopp har oppdaget...utrolig hva en sykedag eller to på sofaen gjør...;)

    Har lagt meg som følger - for her kommer jeg gjerne tilbake!

    SvarSlett
  2. Herlig, herlig skøyte-bilde!
    Og tusen takk for tips angående silkepapir Ü

    SvarSlett
  3. Tusen takk for papirtips! Det skal jeg benytte meg av :)

    SvarSlett
  4. Takk =)

    Du er en knupp!

    Klem

    SvarSlett
  5. Ah, så bra å få tips til stes å kjøpe silkepapir! Jeg er sånn som tar vare på papirbiter som blir til overs, og har alltid hatt mye på lager. Men nå selger jeg jo så mye på Epla, at det har skrantet veldig. Hihi. Skal bestille meg noe nytt og fint nå :)

    Vi har nesten samme kamerautstyr. Speilrefleks har jeg hakket bedre, og kompaktkamera har du hakket bedre ;)
    Jeg elsker Canon! Kjempefornøyd med både kompaktkameraet og speilrefleksen!

    SvarSlett
  6. Hei på deg! Ha sagt det før og sier det igjen, utrolig flott og inspirerende blogg du har!!

    Tusen takk for gode tips!!

    Ha en flott og produktiv dag!

    klem Johanna

    SvarSlett
  7. Har du kjøpt ekstra blitz? Eller bruker du bare det som er innebygd i kameraet?

    SvarSlett
  8. Drømmer og realiteter:
    Eg brukar stort sett aldri blitz. Tar helst bilete i naturleg belysning! I ettermiddagen og kvelden er det fint å bruke det nyaste objektivet mitt, då eg kan stille blendaråpninga meir opp og sleppe inn meir lys med det. :)

    SvarSlett
  9. heisan
    nydelig skøyte bilder,her har vært påske stemning i dag,deilig når sola skinner inn vindu.
    ønsker deg en herlig dag.
    klem fra sylvia

    SvarSlett
  10. Så flink du er som får til å overvintre dem. Trodde ikke jeg kunne det jeg, siden jeg ikke har noe egnet kaldt og lyst rom. Men da er det vel mulig å prøve i stua for flere da?! :)

    SvarSlett