lørdag, januar 16, 2010

Skal tru...

...om eg skal bake rundstykker til søndagsfrukosten i morgon? Desse er i alle fall frykteleg greie å lage!

5 dl lunka vatn, 1-2 ss olje, 1 ts salt, 1 ss sukker, 50 g tørrgjær, ein god slump havregryn og nok mjøl til ei passeleg klissete deig rørast raskt ihop i bollen og får heve ein halvtimes tid. Så klattar eg deiga på bakepapirkledde plater med ei skei, strør over solsikkefrø og lar dei heve nokre minutt til før eg steiker dei på 225 grader til dei ser passe gyldne ut.

Mmmm...

21 kommentarer:

  1. Der ble jeg skikkelig fristet!! Håper energien er på topp i morgen tidlig - for da blir det hjemmelagde rundstykker ;o)

    God helg videre... J.

    SvarSlett
  2. Det hørtes og så godt ut! :) Deilig med fersk bakst til helgefrokosten!

    SvarSlett
  3. Du får det til å høres så lett ut. Når jeg baker blir det bare sånne steinboller som er egnet til å få dyre tannlegeregninger:)

    Flotte bilder. Var innom Epla her forleden. Syns i grunnen at du har de tøffeste veskene, så da heier jeg på deg...Selv om det selvfølgelig ikke er noen konkurranse:) Ha en fin fin søndag.

    SvarSlett
  4. Jeg har noe til deg i bloggen min:)

    SvarSlett
  5. Godmorgen, tak for opskrift på morgenboller.
    Ønsker dig en dejlig søndag.

    SvarSlett
  6. mmmm ser nyyydelig ut!!! Du er så flink til å bake. Skulle ønske e og var det... Takk for oppskrifta -skal prøve ein dag!

    Ha ein fin søndag. Vi skal ned i lysløypa.

    Klem Marianne

    SvarSlett
  7. nammmm...må prøves ut!:)

    god søndag til deg,
    klem

    SvarSlett
  8. Duften av nybakte rundstykker søndags morgen- så herlig!

    Og helt fantastiske den regnbuetunikaen... moro når det man får til blir så vellykket! Heldig den som får bruke den - det blir nok et favorittplagg :-)

    SvarSlett
  9. Mmm.... ser godt ut! Kanskje jeg skal lage det til uka. Takk for oppskrift! Ønsker deg en god søndag!!

    SvarSlett
  10. Mmmm...det så kjempegodt ut! God søndag til dere:)

    SvarSlett
  11. Den oppskrifta må prøvast ;-)

    SvarSlett
  12. Det såg skikkelig gode ut! Nå fekk eg lyst på nybakte rundstykke :)

    Ha ein fabelaktig søndag!

    SvarSlett
  13. Tusen takk for tips!! Dei såg skikkelig gode ut!!

    *nam*

    Klem JOhanna

    SvarSlett
  14. De så helt fantasiske ut. Utrolig fint bilde!

    SvarSlett
  15. Hej!
    Der ligger en kreativ award til dig på min blog.
    Hilsen Margith

    SvarSlett
  16. Ser fristende ut!
    Ha ei fin uke!

    SvarSlett
  17. Tusen takk for oppskriften. Den høres vidunderlig ut, også så enkel! Det blir rundstykker til 3-åringens bursdag i morgen. Håper det er i orden at jeg har lånt en liten versjon av bildet ditt som illustrasjon. Jeg henviser tilbake til deg.

    SvarSlett
  18. Jeg prøvde oppskriften din på rundstykkene i dag, og de ble helt herlige. Spesielt sammen med hjemmelaget blomkålsuppe til middag. Mmm... Takk for en kjempefin blogg, jeg er sikkert innom hver dag:)

    SvarSlett
  19. Nam, disse så utrolig deilig ut! Rundstykkene står i ovnen nå og sprer deilig duft ut i huset. Gleder meg til varme rundstykker med brunost på.
    Takk for oppskriften og flott blogg!

    SvarSlett
  20. Har du prøvd å bake brød av denne deigen her?
    Nå har jeg stemt på badet ditt, det var flott. Akkurat sånn jeg ville hatt det!

    Janne

    SvarSlett
  21. Herlig og variert blogg! Takk for oppskriften, har nå bakt disse med veldig bra resultat. Tillater meg å blogge oppskriften, vel og merke med link tilbake til bloggen din.

    Ha ei fortsatt fin helg! :)

    SvarSlett