lørdag, januar 30, 2010

I dvale

Det snør og det snør. Snøfresarane i nabolaget durar og går, og i gangen vår er det konstant våte vintersko, vottar og dressar på tørk. Under det tunge snødekket ute ligg naturen og søv. Det er rart å tenke på at dei frosne rosekvistane utfor veggen om nokre månader bøyer seg mot jorda under vekta av store, duftande roser!


Då er duren av snøfresarar erstatta av humlesurr, og eg skal ta med meg rosesaksa og korga mi og plukke rosene inn i store bukettar! Men enno får dei sove ei stund til.

9 kommentarer:

  1. Jeg og vil ha sommer nå.
    Og flotte rosebuketter på bordet, selvplukket fra egen hage selvfølgelig ;)

    Ha en forsatt god helg

    SvarSlett
  2. Ja, det er vakkert med snø! Jeg er ikke lei helt enda. Men gleder meg til våren når alt begynner å spire og gro. Spesielt når jeg ser de nydelige rosene dine. :) ha en fin dag!

    SvarSlett
  3. så nydelig bilder.
    god lørdag!

    SvarSlett
  4. ahh.....lengt-lengt.....=)

    SvarSlett
  5. Herlig innlegg! Så sant, så sant... Men jammen er det flott med skikkeleg vinter også! HATAR sørpe!

    Ha ein fin dag!
    Klem frå Elin :)

    SvarSlett
  6. ...og gressklipper-lyd, og hekkesaks-lyd... Deilig at våren ligger foran oss...!

    SvarSlett
  7. Åh! Det skal bli deilig med sommer ja! Men, jeg syntes faktisk det er litt deilig med vinter også - men det er kanskje fordi vi ikke har hatt så mange sørpedager!
    Her er jeg så smått begynt å planlegge hagen for sommeren - skal/skal ikke kjøpe drivhus?

    God helg!

    SvarSlett
  8. Hm kor det vart av kommentaren e la inn i formiddag??

    Sa iallefall at det var herlige bilder!

    Ha en kos lørdagskveld!

    SvarSlett
  9. herlige bilder! magisk synes jeg dette med naturens forvandling fra en årstid til en annen...gleder meg til vår :)

    god søndag til deg,
    vibeke

    SvarSlett