torsdag, desember 17, 2009

Utfor døra

I går kveld var eg innom bloggen Livs Lyst, og såg kor fint ho hadde pynta til jul på trappa si. Eg vart så inspirert at eg spratt opp av sofaen, drog på meg varme klede og gjekk ut i kulda og mørket for å rydde litt på utfor døra vår. Skøytene og kjelken kom fram, og eg klipte nokre furukvistar og laga ein ny krans til døra. Då eg kom ut att i dag, såg eg at der er litt justeringsbehov her og der, då kransen vart laga med stivfrosne fingrar i mørket. *knis* Men det får vi ta seinare i dag, tenker eg. Akkurat no skal eg nyte kaffikoppen min medan Minsten tar formiddagsblunden sin. :)

Redigert: Eg klarte sjølvsagt ikkje å bli sitjande og tenkje på den litt for rufsete kransen min, så no er den justert ein smule! ;) 

14 kommentarer:

  1. Så utrolig koselig. Med kjelken og skøytene.... og ikke minst kransen. Rett og slett innbydende, her blir man ønsket velkommen :-)
    E

    SvarSlett
  2. Utrolig herlig inngangsparti. Får lyst til å gjøre noe hjemme hos meg også når jeg ser sånne bilder. Takk for bra inspirasjon.

    SvarSlett
  3. Kjeeeempekoselig! Jeg er så svak for denne stilen, så dette er helt etter mitt hjerte også.

    Også må jeg takke deg for linken til oppskriften på Biscotti. Gjett om de skal bakes!!! Og smakes !

    Tuuusen takk for at du deler.

    Hilsen Marit

    SvarSlett
  4. ..likte det veldig godt!! Nostalgi på trappen ;o)
    Herlig!
    J.

    SvarSlett
  5. Åh, eg får lyst å banke på den døra der! :)

    Får sjå om eg kjem meg ein tur ut på trappa og rydda litt her...vi har ein tendens til å la ting bli ståande, og det er ikkje så kosleg! Men snart kjem vel snøen også, så då er det heilt klart eit pluss med eit ryddig og fint inngangsparti. For ikkje å snakke om jula...hm! Skjerpings!

    Takk for inspirasjon!

    SvarSlett
  6. Så fint du har pynta; blr helt inspirert jeg:)
    Tror jeg må pynte litt jeg og!-Skulle gjerne hatt en sånn gammel kjelke. Gamle skøyter kjøpte jeg på brukten i fjor.

    SvarSlett
  7. Så koselig! Heldige gjester som får komme til dette :)
    Madeleine

    SvarSlett
  8. Så kjempe koselig det ble her da!!
    Herlig å gå forbi noe koselig ute hver dag! ;O)

    Nå kan julen komme!
    Hilsen Liv

    (Og takk for linken.)

    SvarSlett
  9. Kjekt å besøke bloggen din enda ein gong. Det er så koselig å sjå på dei flotte bilda dine - du er ein god fotograf - og å lese det du skriv. Trur jammen eg må prøve å pynte litt utanfor døra mi eg òg. Har tenkt på det kvar gong eg går inn....
    Nyt siste veka før jul.
    Vi venter på Hans kome - 2. kome.

    SvarSlett
  10. Kjempe koslig, tror jeg hadde blitt glad hver gang jeg gikk inn og ut døra om jeg hadde hatt et slikt inngangsparti ;-)

    Ønsker deg en herlig torsdag videre :-)

    SvarSlett
  11. kjempefint...
    koseleg med endring ;-)

    SvarSlett
  12. Det ble jo kjempefint - nå har du inspirert meg til å gjøre noe med inngangspartiet. Passer jo bra siden de første gjestene våre kommer til helgen!

    SvarSlett
  13. Tonet og avstemt - slik jeg liker. Det var innbydende, inngangspartiet ditt ;). Men....jeg ser at du ikke har snø ennå? Her er det minus 13,2 grader og et lite snølag, men så bor jo jeg i tjukkeste skogen på Østlandet - her gradestokken må gå til i hvert fall minus 30. Heldigvis ikke så ofte det intreffer da ;).

    SvarSlett