søndag, desember 06, 2009

Pynt

6des091

I går stod eg i ein butikk smekkfull av fine interiørartiklar og vog ein pakke med fin – og litt for dyr – julepynt i handa. Det er lett å la seg rive med og la kronene rulle når vakker julemusikk strøymer ut frå høgtalarane i butikken, men akkurat då let eg fornuften sigre og gjekk ut av butikken utan å kjøpe. At det kan vere kjekt å kjøpe fine ting til hus og heim skal eg vere den første til å innrømme, men jammen smakar det av og til godt å kunne la vere også!

6des092

Og faktisk trur eg ikkje butikkjulepynten eg heldt i handa ville gjort meg meir lukkeleg enn pynten vi laga her heime no i kveld; snøkrystallar i silkepapir, nesten gratis! Og skulle eg få lyst på meir av denne pynten, er ungane klare til å hjelpe til med saks og god arbeidslyst – når som helst!

18 kommentarer:

  1. vakkert & unikt...
    ingenting kommer opp mot det!

    moaklem

    SvarSlett
  2. Så flott! Du er så kreativ. Den adventsposen var også kjempefin! Ha en god kveld. :)

    SvarSlett
  3. Det var ei nydelig snøstjerne.
    Nydelig mønster du har klippet ut.
    Ønsker deg ei riktig god uke :)

    SvarSlett
  4. Dette ble veldig fint! Ei nydelig stjerne, som passet godt i vinduet over lysestaken. Det enkle er ofte det beste! :)

    SvarSlett
  5. Så sant så sant! jeg har mange slike stunder jeg også. Der fornuften seirer over kjøpetrangen fordi en slunken lommebok spiller på lag med sunn foruft.

    Hjemmelaget julepynt er like flott som noe annet, spør du meg.

    Marit

    SvarSlett
  6. Søt! Husker vi masseproduserte disse da jeg var liten. Mamma fikk sikkert hundrevis i løpet av et år, og resten solgte vi til besteforeldre osv ;) Enig med deg når det gjelder å la seg rive med i julehandelen. Jeg føler ofte at jeg absolutt skulle hatt noe når jeg ser det, men lar jeg være å kjøpe det, så savner jeg det ikke..
    Ønsker deg en fin uke!
    Klem, Madeleine

    SvarSlett
  7. Det er som du seier ofte lett å la seg rive med, men eigentleg har ein loftet fullt med jolepynt frå tidlegare år...
    Kjempefin og enkel stjerne og eit klokt valg !

    SvarSlett
  8. Det enkleste er det beste, blir det sagt:) Jeg har vært på julemesse i dag og latt bankkortet få juling. Moro det også;)

    SvarSlett
  9. Sant,sant....nå har du unik og personlig pynt og ikke noe er bedre...))

    Mariann

    SvarSlett
  10. Rett og slett vakkert.... ;-)

    SvarSlett
  11. Kjempeflott vart det! Har brukt litt vel mykje peng på julepynt i år... så no er det kjøpestopp her! Heldigvis er eg og glad i heimelaga ting. Takk for tipset;)

    SvarSlett
  12. Nydelig julestjerne! Det er jo ingen kjøpapynt som kan måle seg med billig, hjemmelaga pynt med masser av kjærlighet og egeninnsats. Slik unik pynt er ikke like lett å kvitte seg med heller, for man får jo et helt annen følelse for den. Den hjemmelaga pynten bærer med seg historie og minner, som er mye mer verd enn den pynten du hadde i hånden på butikken..:)
    Klem LenaE

    SvarSlett
  13. Nydelig!!
    Mye kjekkere med hjemmelaget julepynt - men jeg er nok ikke alltid så flink til å huske det...
    Kjersti

    SvarSlett
  14. så fint det ble,brukte dere mønster?

    SvarSlett
  15. Så sant det du skriver... jeg har også stått slik og vurdert om jeg trenger virkelig dette eller??
    Huff... det er så mye som frister, men heldigvis holder i alle fall lommeboka igjen... Hehe.. tror det er den som er sterkest hos oss :))
    Syns stjerne du har hengt i vinduet ble veldig dekorativt jeg, og adventstaken var veldig fin...
    Ønsker deg en flott uke. Klem fra Mette

    SvarSlett
  16. stemningsfullt! =)

    ...og kjempelurt å spare noen kroner...

    SvarSlett
  17. Det er lett å bli grepet av kjøpelysten når en er på shopping! Men det enkle er jo ofte det beste - nydelig snøkrystall!

    God adventstid!

    SvarSlett
  18. Så skjønne er de! Jeg var også fornøyd med mine snøfnugg, men nå er jeg nesten litt flau. De er nemlig ikke hjemmelaget... (men ikke så dyre heller) Og jeg lover jeg skal ta vare på dem i alle år og bruke dem flittig!:) Ha en fin dag! Heidi

    SvarSlett