mandag, desember 21, 2009

Nye kunster



I helga las eg i bloggen Dans på roser at Kathrin i fjor gjorde eit forsøk på å brette tyske papirstjerner til jul, utan å få det til. Akkurat som meg! Men i år hadde ho prøvd igjen, og no meistra ho kunsten. Desse papirstjernene er så nydelege, og eg kjende at eg måtte prøve igjen eg óg. Utstyrt med papirstrimler og saks sette eg meg ned for å gjere eit nytt forsøk i går kveld, og denne gongen fekk eg det til! Utruleg kjekt! Eg trur eg må seie eg har blitt litt hekta på å brette desse stjernene, og vil myyykje heller brette papir enn rydde til jul! ;) Men eg får vel prøve å rydde litt innimellom brettinga, kanskje...

Eg brukte forresten denne videoen for å lære bretteteknikken.

13 kommentarer:

  1. Så fiiiine! Og så flink du er. Jeg prøvde i ti minutter og ga opp for et par uker siden. Telefonen ringte (heldigvis, for da var jeg så irritert), så tok jeg aldri opp igjen tråden. Kanskje jeg skal prøve meg igjen jeg også, de er jo nydelige!♥ Klem H

    SvarSlett
  2. Så flink du er... ;-)

    SvarSlett
  3. Veldig fint å brette slike i notepapir da! Jeg lærte meg å brette de stjernene i fjor.. men nå tror jeg sannelig ikke jeg husker hvordan det var....
    Har du en oppskrift eller?

    SvarSlett
  4. Ingrid: Eg lærte bretteteknikken her:
    http://www.youtube.com/watch?v=O1b_kms4ICM&NR=1

    SvarSlett
  5. :-D flere enn meg som har lyst til å kunne brette slike, ja. Når jeg har samlet litt mot til å prøve igjen, er jeg sikker på at jeg får det til, med flere forklaringer å støtte meg til... Kanskje i romjula!

    SvarSlett
  6. Desse stjernene er såå fine! -og dei er jo det heilt store når det gjeld julepynt i år, har eg forstått...hihi! Trur ikkje eg rekk å lære meg det no før jul, men kan kanskje prøve meg i romjula eg også. ;)

    Lukke til med ryddinga! (-eg ser for meg at det ikkje er det heilt store kaoset hos deg...?)

    SvarSlett
  7. Dei var bra fine:)Vel verdt litt "knoting" får eg seie... men eg fårstår at eg ikkje har det tolmodet som trengs:)

    Kjekt å fylle tida med litt anna enn vasking og rydding...:)
    ha fine førjulsdagar!

    Gode helsingar frå Lønnetunet

    SvarSlett
  8. Hei!
    haha...det samme har skjedd med deg....man blir hekta! =)
    Mye morsommere enn å være flink husmor, helt enig i det. =)

    Har slengt ut et nesten kvalmt skryteinnlegg av mine stjerner nå i kveld. =) hihi...
    spypose utleveres innledningsvis;)

    Vi sees. =)

    SvarSlett
  9. Så pene! Og så lurt å bruke noteark. De ble ekstra sjarmerende da :)
    Jeg hadde planer om å hekle gammeldagse juletrehjerter til juletreet i år, men det har blitt med tanken. Kanskje neste år? :) Denne førjulstida går jo så alt for fort...
    Ønsker deg noen fine førjulsdager!
    Klem

    SvarSlett
  10. De ble jo nydelige! så flink du er!
    ønsker deg og dine en riktig fin julefeiring!

    moaklem

    SvarSlett
  11. Sånne stjerner har jeg brettet mange av selv, og jeg skjønner at det er mulig å bli hektet på de. Det er jo så gøy og de er jo så dekorative. Det ble veldig fint med stjerner av notepapir.

    SvarSlett
  12. Så fine, og favorittjulepynten min.

    Har blogga om sånne sjølv i dag :-)

    God bittelisjejulaft.

    SvarSlett
  13. så fin stjernen ble! Tror du har teken på det nå. Kanskje jeg skal lage noen jeg også...

    SvarSlett