søndag, november 29, 2009

Musikk for ventetida

29nov091

Det er første søndag i advent, og vi vakna til vinter! Fantastisk koseleg å ete frukost i tussmørke medan snøfillene dansa utfor vindauget! 

29nov093

For nokre dagar sidan fekk eg ei musikkanbefaling av Lill Therese, ho tipsa meg om juleplata til Helene Bøksle. Den har eg høyrt på i formiddag, og eg anbefalar den gjerne vidare! Eg kjem heilt sikkert til å spele denne mykje i ventetida fram mot jul. Særleg songen “Mitt land”, som handlar om han vi ventar på – han som ventar på oss!

29nov094

Jeg ser dine daler og himlen så vid,
jeg minnes de ragende fjeller
med lekende fosser, en skjønnhet så fri
og roen i vindstille kvelder.

Du er den sangen som synger i meg,
den tonen som aldri dør hen.
Du er mitt land, aldri glemmer jeg deg
kan høre du kaller meg hjem igjen.

I tider når avstanden synes for lang
til landet med blomstrende enger,
da bærer vi håpet,  får kraft i din sang
du lever i hjertene lenge.

Du er den sangen som synger i meg,
den tonen som aldri dør hen.
Du er mitt land, aldri glemmer jeg deg
kan høre du kaller meg hjem igjen.

En dag vil jeg komme, på ny skal jeg se
din himmel og herlige daler.
Når du bryr deg om meg får hjertet mitt fred
all evighet i dine saler!

Du er den sangen som synger i meg,
den tonen som aldri dør hen.
Du er mitt land, aldri glemmer jeg deg
kan høre du kaller meg hjem igjen.

(“Mitt land”)

15 kommentarer:

  1. herlige tider i vente,så fint dere har pynta det:)ha en strålende fin adventstid:)

    SvarSlett
  2. Hei, og god 1.søndag i advent. Koselig med snø ute her på øya også. Ønsker dokke ei fin ventetid.
    "En av dagene så kommer Han igjen, Jesus Frelseren..."

    SvarSlett
  3. denne cd en må sjekkes ut.
    fine bilder hos deg.
    ha en forsatt fin 1 advent!

    SvarSlett
  4. Åh en hyggelig jule stemning der også har sænket sig over dit hjem.. Smuk sang også... Hav en dejlig week.. :)
    kh Rakel.

    SvarSlett
  5. Eg er ikkje så veldig glad i snø...
    men å vakne til alt det kvite gjorde at eg fekk ein god følelse...
    Alt var så reint, så urørt..

    Nydeleg innlegg og flott tips frå deg..
    Den CD en er eit flott gåve tips!

    Fortsatt god Advent ;-)

    SvarSlett
  6. Stemningsfulle bilder hos deg. Og musikkanbefalinger hører jeg gjerne på. Må inn på Spotify og høre litt.

    Kos deg med sang og stemning.

    Marit

    SvarSlett
  7. Den CD'en er virkelig den vakreste jule-cd'en jeg har hørt. Den surrer om og om igjen her hjemme - har gjort det siden den kom ut nå i midten av måneden.

    God adventstid! :)

    SvarSlett
  8. Hei! Takk for tipset om Mosaic platen - hørte på den her om dagen, og den var jo helt nydelig! Skal høre på den nye du har skrevet om også. Du har forresten en fin blogg som jeg har lest en stund - men er så dårlig å kommentere. Starter litt tidlig med nyttårsforsettet mitt om å kommentere på blogger jeg liker.
    Ha en fortsatt fin søndagskveld!

    SvarSlett
  9. Tenk snø! Dere er virkelig heldige. *skuler ut på vasstrukken mark*

    Advent er ei deilig tid.

    SvarSlett
  10. Hei.
    Takk for koselig hilsen inne hos meg.
    Så fint det var her hos deg!
    Og så heldige som fikk snø idag da .
    Skulle jeg ønske vi også fikk,men det var nå tørt ,kaldt og stjerneklart.Det får holde ;)
    Har også kjøpt meg Helene Bøksle sin julecd.Den er så nydelig.Hun har en sjelden vakker klang i stemmen også.
    Jeg kjøpte meg Solveig Leithaug sin juleCD "Julefred"forleden dag også,den er nydelig :)
    Ha en fin førjulstid.:)

    SvarSlett
  11. Så fin adventsstake! Og koselig kjøkken... Her har det dalet ned 10 cm med herlig nysnø i dag..
    Ønsker deg en fin adventstid!
    Madeleine

    SvarSlett
  12. herlige stemningsfulle bilder!
    ønsker deg en god adventstid,

    klem :)

    SvarSlett
  13. Skal sjekke ut musikken..

    Ser veldig hyggelig ut å sitte rundt bordet med forskjellige, fine stoler..:)

    Ha en fin førjulsuke:)

    Hilsen Mariann

    SvarSlett
  14. Fin tekst. Skal vurdere den plata. Ellers god advent:)

    SvarSlett
  15. Mikael Lendl11:20 p.m.

    Takk for at du orket å få nedskrevet teksten, nydelig sang og flott blogg!!

    SvarSlett