torsdag, oktober 29, 2009

Lett tilgjengeleg

28okt092

Det ligg oftast ein stabel med diverse utstyr for avkobling på stovebordet vårt. For tida eit strikketøy og litt lesestoff. Kathrin lurte på kva for ei bok det var som låg på bordet i går, og det var denne. Ei nydeleg bok å drøyme seg vekk i! Strikketøyet mitt er også innan rekkjevidde. Hugsar de at eg starta friskt på ein Vossegenser for eit par månader sidan? Vossegenseren er no ein saga blott. Det vart rett og slett for mykje mønster å konsentrere seg om med ein eittåring i huset, og eg rekte arbeidet opp att og begynte på nytt med Fanamønster i staden. Det går ikkje så fort med strikkinga no heller, men eg vert i alle fall ikkje stadig frustrert over å ha strikka feil, og så er det glimrande TV-strikk (passar bra når eg skal sjå “Drømmedesign”)! Vossemønsteret får eg spare til eg får tid og stunder til å telje maskar og studere mønsterrapportar. :)

9 kommentarer:

  1. Så flink du er som kan strikka! Eg har strikka eit par vottar og burde jo berre lagt dei ut på bloggen som eit bevis! Heheheheheh!
    Ha ein knallkjekke kveld!

    SvarSlett
  2. Så koselig bilde. Syns du er flink jeg. Begynte på en sånn genser da jeg ventet førstemann og den er enda ikke ferdig :).Og han er nå 8 år. Men jeg har faktisk strikket en Setesdal genser til mannen engang.

    SvarSlett
  3. Ja en får tilpasse mønsteret etter forholdene. Fanamønsteret er jo flott da. ja her ligger det også litt forskjellig på bordet. Lett å ta til når en setter seg ned ei lita stund.
    Ønsker deg ei riktig god helg :)

    SvarSlett
  4. Så tolmodig du er! :)
    Alt for lenge sidan eg har kikka innom deg no...måtte kikke og kose meg! Du har det såå fint! Fine fargar og mmmm! Godt å sjå på!
    Dessutan er du jo inni favorittårstida di! Ikkje rart du kosar deg!
    Nålepute-Kanina vat sååå søt!
    Kos deg vidare i hausten og god helg!

    SvarSlett
  5. Så trivelig med strikketøy om høsten. Jeg likte så godt din nålepute lenger ned her også, veldig sjarmerende med broderi på;)
    ...og så fristet du meg med pepperkaker, hi~hi.
    Førjulstia er fin ja...
    Ønsker deg ei herlig helg!
    Klemmer.

    SvarSlett
  6. Hei!
    Jeg vet at mange selger lavendelposer til bruk i tørketrommel på etsy. Det er bare å søke på lavender sachet. De skriver at en pose varer i 8-10 tørkinger, noen skriver at man kan tilsette noen dråper lavendelolje når posen mister lukta, og bruke den videre. Tror nok det kan være lurt å lage poser spesielt beregnet til dette, jeg ville laget en innerpose og en ytterpose, dobbel forsterkning med andre ord. Ingen har lyst på mange små lavendelrusk i vasken sin! God helg!

    SvarSlett
  7. Fanamønsteret er grei tv-strikking,ja. Og så synes jeg det er et kjempekoselig mønster. Her hos meg har jeg et lite bord ved siden av yndlingsstolen min. Der oppbevarer jeg strikketøy og lesestoff, og i tillegg neglefil, håndkrem og lypsyl oppi en liten skuff, hi,hi. Synes de små pungene du har sydd er kjempesøte, du er flink :-)Ha en fortsatt fin helg.

    SvarSlett
  8. Åh! Den.....ja....
    Har lånt den på biblioteket en gang.
    Nyyyyyyyyydelig! =)

    Så koselig på bloggen din atte! Bildene dine oser-hver gang=)
    Skjønner ikke hvordan du får det til. har det noe med hvordan du utnytter lyset? i tillegg til et super-nydelig hjem? hmmmmm....

    God lørdagskveld, klem.

    SvarSlett
  9. Hei Haust :)) Nå hadde du lagt ut så mange flotte bilder her..Nydelige høstbilder fra tur i skogen til det nydelige bildet av håndarbeid og bok.
    Den boken har jeg også og favorittsidene er de som handler om Pia Dann Villefrance..
    Hun bor helt fantastisk på dette godset i Sverige.
    Ha en fin dag videre! klem fra Kademomme :))

    SvarSlett