torsdag, oktober 15, 2009

Bruksgjenstandar som lyfter humøret

Dei fjonge sakene eg brukar når eg vaskar opp høyrer absolutt til i kategorien "ting som lyfter humøret"!

Eg set særleg pris på denne muggen, som er arvegods. Muggen er litt stygg i botnen, men passar perfekt som tilhaldsstad for oppvaskkostane våre. Og ja - eg likar å ha fleire kostar i bruk, berre fordi dei ser fine ut der dei står! Eg passar på å hamstre når dei har kostar i fine fargar på butikken! :)

Og så synest eg det er ganske smart å ha ein boks å gøyme oppvaskmiddelet i. Eg brukar forresten Neutral oppvaskmiddel - fordi flaska er kvit, og ikkje gul og grøn! ;) Den gule og grøne bur inne i oppvaskbenken og vert berre brukt når svært skitne gryter og liknande skal skrubbast.

Oppvasken er tatt for i dag, no står stovegolvet for tur. Ha ein fin torsdagskveld! :)

12 kommentarer:

  1. Kan verkeleg trenge noko som lyftar humøret..
    Koselege kvardagsbilete..
    Kjekt gjere arbeidsplassen innbydande ;-)

    SvarSlett
  2. Så koselig med den gamle muggen til å ha oppvaksebørstene i. Det tipset tror jeg at jeg skal ta med meg. Den boksen dei står i nå er litt liten. Finner nok et eller annet på et loppemarkedet.
    Ønsker deg en god helg :)

    SvarSlett
  3. Det var smart å ha oppvask-kostene i en mugge! Veldig fint og! Også så genialt med en boks til oppvaskmiddel! Takk for gode ideer!

    SvarSlett
  4. Hihi..eg har faktisk aldri tenkt på at mange oppvaskbørstar er finare enn berre ein, men det er jo heilt sant! :) Vi brukar jo akkurat det samme prinsippet i verkstaden i barnehagen, der det skal bugne av det materiellet vi brukar...

    Ha ein fin kveld i det koslege huset ditt!

    Eg skulle forresten også ha rydda og vaska litt, men er heilt nødt til å strikke for harde livet! Mannen hadde bursdag i går, og skal få genser...den er berre ikkje ferdig på nokre dagar enno..hihi! (Han er heldigvis bortreist!)

    SvarSlett
  5. Så lurt med den lange boksen til oppvaskmiddel! Jeg har hellt oppvaskmiddelet i en lang oljeflaske, men blir ikke helt fortrolig med grønnfargen i flasken.. og nå er jo plutselig zalo på spray, hi, hi.
    Koselig med den krukken til å ha litt utstyr i også :)
    Ønsker deg en fin kveld
    Kjersti

    SvarSlett
  6. Så koselig det er på kjøkkenbenken din! :) Likte muggen oppvaskkosten i tre spesielt godt. Kjempesøte!
    Jeg har maskinoppvaskpulveret i et stort Norgesglass i vinduskarmen. Plutselig var jammen oppvaskpulver dekorativt...ikke minst på grunn av det flotte glasset. Hurra for multi-anvendelige Norgesglass!

    Ha en flott kveld!

    SvarSlett
  7. Så koselig at du har puttet vaskekosten i den muggen!
    Jeg stod og tenkte hva jeg skulle putte mine i.... Og samme dagen satte jeg vekk to gamle mugger! Hihi. Kanskje jeg skal ta dem frem igjen??

    Dette var i alle fall veldig søtt!

    Hilsen Liv

    SvarSlett
  8. Så koselig det må være å ta oppvasken hjemme hos deg! Jeg har også en sånn svamp fra Rice, og slike bokser. Nå tror jeg at jeg vet hva jeg skal bruke dem til :)
    God helg!

    SvarSlett
  9. Smart tips å gjemme oppvaskmiddelet i en fin boks! Klem fra Gro

    SvarSlett
  10. Herlige bilder :)
    Fikk noen ideer til det nye kjøkkenet mitt!

    Ønsker deg en deilig lørdag, her skinner solen..håper den gjør det hos dere også..

    SvarSlett
  11. Praktisk og pent, kan det bli bedre?

    SvarSlett
  12. Så fint du hadde lagt det til på kjøkkenbenken. Jeg har i årenes år prøvd å gjemme oppvaskemiddel, filler og børste i skapet under vasken, men det funker bare en sjelden gang. Til vanlig ligger de og lager rot på benken. Nå ble jeg inspirert. Tror jeg må skaffe meg en mugge jeg også :) Takk for tipset!

    Hilsen Siddismamma
    Siddisliv.blogspot.com

    SvarSlett