fredag, mai 01, 2009

Trufast assistent

Eg synest det er kjekt å bake brød sjølv. Heimebakt er som regel betre enn butikkbrøda! I fleire år bakte eg brøda for hand, og var fornøgd med det. Men då vi vart trebarnsfamilie, innsåg eg at det måtte ei investering til dersom vi framleis skulle kunne ete heimebakte brød på det jamne. Før jul kjøpte vi oss ei kjøkkenmaskin, og den er jammen verd kvar ei krone! Eit par gonger i veka summar og går denne på kjøkkenet vårt, og litt seinare ligg fire duftande brød til avkjøling på benken.

I like baking our bread. Homebaked is so much better than store bought! For many years I made them all by hand and was happy with that. But as our family grew, I realized that we had to invest in a machine if we still were going to eat homebaked bread on a regular basis. Some months ago we bought a Kenwood, and it is worth every penny! About twice a week it helps me baking four breads that spread a lovely scent in our kitchen.

Desse nydelege blomstrane sender også søte dufter ut i kjøkkenet vårt. Kvar vår er plenen vår full av dette ugraset, og eg er like lukkeleg kvar gong dei dukkar opp. Vakkert!

These pretty flowers also spread their lovely scent in our kitchen. Every spring our lawn is full of these, and I am so happy every year when they show up. Beautiful!

10 kommentarer:

  1. koselige bilder hos deg, som alltid. Hjemmebakt er nå best, ja... =)

    Utfordring hos meg til deg, ta den om du har lyst. =) god helg!

    SvarSlett
  2. Ja de blomstene lukter herlig.
    Og nybakt gjærbakst lukter ikke mindre herlig.
    Har hatt en slik maskin i over 20 år, og den går jamt og trutt, ofte etpar ganger i uka. Har ikke alltid bakt like mye brød. Men i hele vinter har vi omtrent bare brukt hjemmebakt. Det er jo best.

    SvarSlett
  3. ..en sånn har vi også..den er super..din såg så ny ut...godt å være innom deg..lenge siden sist..Klem ;)

    SvarSlett
  4. Gratulerer! Min er snart fem år, og av og til bakar eg berre fordi eg har lyst :-)

    God helg!

    SvarSlett
  5. Jeg er så misunnelig på alle som baker brød selv, jeg har prøvd mange ganger, men jeg får det bare ikke til, de blir ikke så saftige som jeg vil ha dem!! Husker mamma alltid bakte da vi var små, og nybakt brød til kveldsmat var jo bare himmelsk!
    Nydelige bilder også! Ha en fortsatt fin mai-helg! Klem B:-)

    SvarSlett
  6. Mmmmm, duften av nybakt brød, herlig......;-}
    Frukttrær som står i blomst har også en herlig duft, og tiltrekker seg masse insekter. Vi har et flott morelltre utenfor huset og der er det stor aktivitet for tida. Håper at din 1. mai har vært fin.

    SvarSlett
  7. enig med deg...hjemmebakt brød er bedre enn butikkbakt. veldig delikat det første bildet ditt!

    SvarSlett
  8. Hei hei!
    Ja, jeg føler meg nok litt heldig som fikk tak i disse. Det er vel ikke flust av dem...

    Ha en kjempe fin dag!!
    Håper solen skinner hos deg.

    Hilsen Ljo

    SvarSlett
  9. kre, delikate bilder som alltid selv om det er en kjøkkenmaskin ,)

    Og jeg kan love deg at ikke alt hjemmebakt er edre enn kjøpt desverre ;( Meg og jærdeig, det er ille...Murstein!

    Vel takk for titten og ønsker deg en fin helg videre;)

    SvarSlett
  10. Så flink du er som baker brød på fast basis! Jeg har også kjøkkenmaskin, men er desverre ikke like flink til å bruke den... Men siden hjemmebakt alltid er best (etter min mening iallefall), så skjønner jeg egentlig ikke hvorfor jeg ikke bare setter i gang! :)

    SvarSlett