søndag, mai 03, 2009

Skjørtesaum

1. mai hadde vi ingen planer frå morgonen av. Herleg. Då Minsten tok formiddagsblunden sin, lurte eg meg opp på arbeidsrommet for å prøve å få sydd meg eit skjørt. Det er ei stund sidan eg bestilte denne boka, og eg har hatt lyst til å prøve framgangsmåten for "A-line"-skjørt. Og slik vart skjørtet mitt. Instruksjonen i boka var kjempeenkel å fylgje, og eg vart jammen ganske fornøgd med resultatet! No er eg berre på utkikk etter fleire fine stoff å sy meg skjørt av!

PS! Måtte sjølvsagt ha ei runde med fashion-fotografering etterpå, og Storebror var grei og stilte opp som fotograf. :)

1. May is a public holiday in Norway, and this year we had no plans for our day off. Wonderful! When our baby took his nap, I went to our workroom to try to make myself a skirt. It is a while since I bought this book, and I have wanted to test the A-line skirt. This is how my skirt turned out. The instructions were easy to follow, and I was quite pleased with the result! Now I'm looking for more fabrics to make pretty skirts from!

PS! Our oldest son was kind and assisted as fashion photographer when the skirt was done. :)

14 kommentarer:

  1. nydelig.
    så kjekt å kunne sy sine egne klær.

    SvarSlett
  2. Så flott skjørt! Falt for både fasong og mønster i stoffet. Fikk lyst til å sy til meg selv jeg også.

    SvarSlett
  3. Så flott sjørt!
    Å kult bilde :-)

    Tenk å kunna sy sjølv.....!!

    SvarSlett
  4. Så nydelig skjørt du har sydd deg! Jeg kunne tenkt meg et liknende selv. Jeg har såvidt begynt å prøve meg på å sy klær selv, men starter med de små i familien. Og det er jo kjempe-gøy da! Men man skulle bare hatt litt mere tid å ta av..

    SvarSlett
  5. Så fint skjørt!!
    Skulle ønske jeg kunne sy klær:)

    SvarSlett
  6. Så fint det ble og så herlig et bilde storebror fikk tatt!!!
    Stilig, og flott modell;)

    KOs dere videre;)

    SvarSlett
  7. Anonym1:45 p.m.

    Kjekt du får litt tid til eigne interesser også. Tid får ein ikkje den må ein ta. ;-)
    Slik som eg akkurat no som heller surfar på nett enn å rydde i oppvaskmaskina og ordne middag. Men det skal bli, om litt....
    SKAL BERRE (sitat Albert Åberg)
    mvh sig

    SvarSlett
  8. Du er flink til å sy, og jeg likte stoffet du har brukt. Definitivt ingen andre som har sånn skjørt som du.

    SvarSlett
  9. Skjørtet er flott, nydelige farger. Og storebror må få skryt for fotograferingen!

    SvarSlett
  10. Kjempefint skjørt, nydelig mønster på stoffet.

    SvarSlett
  11. Så flink du er! =)
    Har så lyst å sy klær til meg selv, spesielt tunikaer. Men det er jo ikke så enkelt, syns jeg da.

    Takk for titten! Kathrin.

    SvarSlett
  12. For et nydelig stoff du har brukt, likte fargene og mønsteret kjempegodt!! Skjørtet ble selvfølgelig også fint, liker så godt den lengden rett under knærne:-) Ha en fin uke! Klem B:-)

    SvarSlett
  13. Det ble kjempefint!!

    SvarSlett
  14. Så koselig skjørt! Jammen litt interiør-aktig det også. Hihi.
    Du har en så herlig stil!!!

    Hilsen L-jo

    SvarSlett