tirsdag, april 21, 2009

Sitron!

For nokre dagar sidan var eg innom bloggen til Tove, og fekk frykteleg lyst til å bake sitronkake!

A few days ago I visited Tove's blog. She had baked a delicious lemon cake, and I felt the urge to bake one too!

Eg plukka med meg sitronar frå butikken på laurdag, og på søndag, etter at vi hadde vore på formiddagsmøte i forsamlinga vår, sette eg igong med rasping av sitronskal.

I bought lemons on Saturday, and on Sunday after church, I started grating the lemon peel.

Friskare duft enn sitronduft skal en leite lenge etter...

Lemon smells so fresh...

Og kaka smakte fortreffeleg! Takk for inspirasjonen, Tove! Dersom du òg vil bake sitronkake, finn du oppskrifta hos Hanna.

And the cake was really delicious!

14 kommentarer:

  1. så nydelig ut.
    lekre bilder!

    SvarSlett
  2. Mmm. Maybe that is what I need to make with all those extra lemons I bought by mistake (I mean my daughter put an extra lot in the trolley)!

    SvarSlett
  3. Så flink du er! Jeg blir alltid så imponert over folk som kan bake og lage mat. For det er jeg så dårlig på selv...

    (Spirer det og gror hos deg? ;O)

    Hilsen Ljo

    SvarSlett
  4. Den sitron kaken så utrolig delikat ut. Det ble så fint med raspet på den hvite glasuren. Nå ble jeg fristet. Nammmm

    SvarSlett
  5. Så kjekt at du prøvde kaka!!!! Den har vorte ein favoritt her i huset, og eg har faktisk laga den tre gongar siste veka... Neste gong skal eg prøve med mandarinar eller appelsiner, trur eg...

    SvarSlett
  6. Så fristende den så ut!!
    Ha en riktig fin dag! J.

    SvarSlett
  7. Anonym3:21 p.m.

    Herleg! Har du restar? He he :-)
    Ha ei nydeleg veke.
    Har kosa meg på altan med pastasalat. Litt aleine tid er godt! Blir nok lite av det for deg, men plutseleg er dei store og då får ein litt meir tid ;-)

    mvh sig

    SvarSlett
  8. Hei Haust
    Så herlig med sitronkake i randform! Mye morsommere enn vanlig rund form, og den smakte sikkert fortreffelig.
    I gryteklutene bruker jeg flatvatt av den tykke varianten.
    Nå er jeg såååå lysten på å kaste meg over et lappeteppe. Jeg er litt utålmodig av meg, så det hender jeg starter med liv og lyst for så å la det ligge lenge.
    Ha en fin dag, Haust!
    Klem fra Kaspara

    SvarSlett
  9. Ser helt herlig ut, lagde ei sitron-formkake selv igår, spiser rester av den mens jeg bloger
    nå ;-)

    Koselig blogg du har!

    Klem Lenemora

    SvarSlett
  10. Mmm, så kjempegodt ut, sitronkake er jo såå godt! Har aldri prøvd å lage det selv, men tror sannelig jeg skal teste det ut, den holder seg jo saftig så lenge også! Selv har jeg drukket lemonade i dag, kjøpte den pga flasken;-), for smaken var vel ikke noe mer en grei nok;-) Klem B:-)

    SvarSlett
  11. Denne kaka såg deilig ut!
    Eg har faktisk to sitroner... kanskje oppskrifta her må prøvast ut...

    Så kjekt med møte i forsamlinga!

    SvarSlett
  12. Åh..det så utrolig godt ut! Sitter her og er sulten og dette hjelper jo ikke akkurat:)

    Jeg får nok heller nøye meg med brød med rørt bringebærsyltetøy. Ikke å forakte det heller..

    Ha en flott onsdag!

    SvarSlett
  13. Hei Haust :)Den kaken var noe for meg også! Jeg synes sitron er så frisk og godt og baker gjerne både formkaker og sitronpaier..
    Angpående bildene inne hos meg har det gått litt i glemmeboka men jeg mener bestemt at det stod "Austinpress" på dem!
    Lykke til :)Ha en fin kveld!
    Klem fra Kardemomme :))

    SvarSlett
  14. Hei Haust!
    Gleder meg til å se plate-coverene du måtte finne, hi, hi!
    Er sikker på at du har nese til å plukke ut noen riktig godbiter.
    Ha en god kveld!
    Klem fra Kaspara

    SvarSlett