tirsdag, april 28, 2009

Laurdagshandel

Ein handletur med tre ungar på slep kan vere ei utfordring! Når alle er slitne i føtene etter løypa gjennom klesbutikkar og bokhandlar for å finne klede og gåver til konfirmasjon, og nokon er tørste, nokon vil ha is og atter andre vil ha morsmelk med ein einaste gong, kan det jammen tære på kreftene. Og tålmodet! Då gjeld det å finne lyspunkt. Som at sola skin og sporven kvitrar på parkeringsplassen. Og at det kan vere koseleg å ta ein is utfor bilen i det fine vèret. (Ikkje kvar gong, vel å merke!) Og ikkje minst; at handlevogna er full av heimesydde handleposar i staden for grelle plastposar. :)

A trip to the shopping center with three kids can be a challenge. When everybody are tired of walking through the shops, and some of us are thirsty, someone wants ice cream and someone needs breastfeeding immediately, you have to be patient! It helps trying to notice good things. Such as the sunshine and the sound of sparrows on the parking lot. And that it can be quite nice to eat an ice cream outside the car in the nice weather. And not the least: that the shopping trolley is full of homemade shopping bags instead of ugly plastic bags. :)

Det er også fint å tenkje på at eg har eit brett med fiolar og ein ny pelargonium i bagasjerommet. Og kugjødselkomposten skal verte mat til rosebuskene våre, slik at eg kan fryde meg over bugnande rosebukettar utover sommaren.

I am also excited about the violas and a new pelargonium in the car. And the compost is going to feed our rose bushes so that we can enjoy the beautiful roses all summer.

Når isen er fortært og Minsten har fått mat, pustar vi letta ut og vender nasen heimover att. Vi greide det denne gongen òg!

When the ice cream is eaten and our baby is fed, we let out a sigh of relief and return to our home. We made it!

14 kommentarer:

  1. Koselig handletur dokke var på. Nydelige handlenetta dine, dei ser også fine ut i handlevogna:) Nydelig!!!
    Ha en koselig dag!!!
    Nyt våren og fine været
    Klem

    SvarSlett
  2. Hihi.... er ikke enkelt. Men lekkert med hjemmesydde nett enn de grelle plastikkposene - det er jeg helt enig i! Hva strikker du på nå? (det rosa du hadde i fanget...)

    Elin

    SvarSlett
  3. Elin: Genser til Vesla! :)

    SvarSlett
  4. Så nyedlige handleposer ;)
    Og morsomt å høre om handleturen ;)
    Klem Maria fra Idekroken

    SvarSlett
  5. For et koselig hverdagsinnlegg. Det kan hjelpe en annen sliten trebarnsmamma som også synes handleturer kan være slitsomme. Det handler om å se det skjønne, og det gjør du nettopp her. Herlig!

    SvarSlett
  6. Så koselige handlenett!!! Utrolig fine bilder på bloggen din:)

    SvarSlett
  7. Føler med deg...men en is og litt sol gjør underverker:)

    Så utrolig fine handleposer du har laget. Det fikk jeg lyst til også!

    Tak for inspirasjon:)

    SvarSlett
  8. Så koselig blogg du har! Her vil jeg følge med! Legger deg til listen min!

    SvarSlett
  9. Så koselig å se at du bruker stoffnett i stedet for plastposer når du handler..Jeg har et skap fullt av både hjemmesydde og kjøpte nett men jeg er så dårlig på å huske å ta dem med meg i butikken og så må jeg kjøpe poser igjen..Irriterende!!
    Misunner deg utsikten din! Skulle gjerne spist frokost i slike omgivelser..Klem fra Kardemomme

    SvarSlett
  10. I can so relate to this post, even though I only have one little boy to take care of while shopping :)! It can be hard... I love your shopping bags, beautiful and practical! I use fabric bags too, but they are just plain white. Should sew some flowery ones to cheer up my shopping trips.

    SvarSlett
  11. Hehe! Jeg kjenner meg godt igjen, enda jeg bare har to små som er med og handler... Har fulgt bloggen din en liten stund nå, og endelig roter jeg meg til å skrive en hilsen og legge deg til på lista mi over blogger jeg følger. :) Kjempefine handlenett! God kveld! :)

    SvarSlett
  12. Så supre nett, K, smart!!...I allefall om man husker å ta dem med , sånn som du :)

    SvarSlett
  13. Hei:)
    Kjempefint med de hjemmesydde nettene, istedet for plastposer. Jeg har fulgt bloggen din lenge, og er selv ny blogger. Håper det er greit at jeg linker til deg på bloggen min min.

    SvarSlett