fredag, februar 06, 2009

Puh...

Eg vart nærast slått i bakken av ein variant av omgangssjuke + forkjøling denne veka. Intenst, men effektivt, kan ein kanskje kalle det, det gjekk heldigvis fort over, og no er eg på beina att. Heldigvis! Og aldri så galt at det ikkje er godt for noko, eg fekk i alle fall god tid til å liggje og gruble på alt eg kan lage av alle dei fine tekstilane i den nye Stoff og stil-katalogen medan eg var sjuk! ;)

I was almost hit to the ground by the flu this week. It was quite intense, but luckily it passed quite fast, so now I'm back on my feet again.

Best å passe på å ete mykje frukt og grønt og få frisk luft i store doser, i håp om å halde meg frisk framover. Eg prøvar å bli flinkare til å få i meg sunn mat. Ikkje alltid like lett å fylle "5 om dagen"-kvoten, men eg jobbar med saka! :)

I'm working on eating more healthy, trying to eat at least 5 portions of fruits and vegetables a day.

Til slutt må eg vise eit prosjekt eg har fullført nyleg. Minsten var i ferd med å vekse ut av dressen sin, så eg har strikka han ein dress frå Nøstebarnboka. Dressen er super! Glimrande passform, og tjukk og god. Hurra for Nøstebarn! :)

I've also finished a knit project, an outfit for our baby from this book (only in Norwegian, I think). It turned out great, thick and warm, and it fits our baby perfectly!

11 kommentarer:

  1. Ikke godt at være syg - men man får masser af tid til at få ideer ;-)

    Måtte le lidt af "5 om dagen", her i DK hedder det "6 om dagen". Mon vi har brug for mere frugt og grønt her, ha ha ha

    SvarSlett
  2. Hehe, 5 norske er faktisk meir enn 6 danske, vi må nemleg ete 5 * 150 gram, danskane skal ete 6 * 100 gram. Men det må vel til her i det mørke nord! ;)

    SvarSlett
  3. =) godt å høre at du er på bena igjen!

    Ja, Stoff og stil hadde mye fint å by på nå! Så mange kule retro-tekstiler! Tjohoooo...

    Og du; bildene dine.... jeg elsker dem. =)

    Gooood helg til deg og dine. Bless. Kathrin.

    SvarSlett
  4. Artig at du bakte rosmarinfletten, den ble jo bare så GOD! Jeg skal ha halvparten samalthvete i neste gang.

    Kjedelig at du er syk da. Men, bildene er fine! Så flott ut, senga. Fikk Stoff & Stil katalogene i går, veldig mye fine tekstiler. :)

    SvarSlett
  5. Godt at du er frisk igjen. Kjedelig å være sjuk.
    Mente ei stund at jeg var flink til å få i meg fem om dagen, men etter å ha telt nøye etter, så fant jeg ut at så mye fikk jeg ikke i meg. Ja, ja. en får prøve litt mer. Ha ei riktig god helt :)

    SvarSlett
  6. Sånne sjuker er ille!! Vi har hatt noen av dem de siste månedene... Kanskje det er storbylivet som har tatt knekken på oss?? GOdt å høre at du er i form igjen. Dressen du har strikket var veldig fin, og så utrolig behagelig ut!
    God helg Ü

    SvarSlett
  7. liker godt bildene dine :)

    SvarSlett
  8. Glad you are feeling better....not much time for a Mama to be sick! Your knitting project looks so warm and soft. Thank you, too, for English comments...:o)

    SvarSlett
  9. Så bra du er betre igjen. Ikkje noko kjekk denne sjuka nei.
    Fine bilder.
    Dressen du har strikka ser flott ut, deilig med varm og god dress til kalde dagar. Lillegutt ser ut til å vokse bra :) Tida går jammen fort.
    Ønska deg ei god helg og kos deg!!
    Klem

    SvarSlett
  10. Hei Haust
    Ja, ostebrødet må du bare prøve! Det er den oppskriften i livet jeg er aller mest glad for å ha funnet, det sier jo litt.
    Oppskriften står på 25.november på bloggen min. Kan prøve å linke den til et innlegg en dag også.
    Bildene på siste innlegget ditt er som alltid; vakre! Du har en egen evne til å fange inn detaljer og stemninger. Tror nok du hadde vært en av favorittene om vi bloggere skulle konkurrere om en fotopris.
    Fin dress til lillemann også!
    Ha en glad helg, Haust! Klem fra kaspara

    SvarSlett
  11. Godt du er bedre :-) Den dressen var helt nydelig.

    Klem Elin

    SvarSlett