lørdag, februar 21, 2009

Ommøblering

Det er litt ommøblering på gong her heime om dagen. Storebror og Vesla har delt rom til no, men no skal dei få kvar sitt rom. Slike flytteoperasjonar tek litt tid, særleg med baby som krev sitt, men eg har jobba intenst medan Minsten sov i dag, og vi kom så langt at Vesla no søv på det nye rommet sitt - svært fornøgd! :) Eg håper vi kan få starta på rommet til Storebror i morgon. Flyttinga inneber også at eg måtte gi slepp på det herlege hobbyrommet mitt, no flyttar eg sakene mine inn på eit felles data- og hobbyrom. Bilete av alt det nye kjem nok etterkvart.

We are doing some rearranging here these days. Our two oldest kids have been sharing one bedroom, but now they are moving into seperate bedrooms. This is work that takes time, especially with a baby in the house, but I've been working hard while he slept today, and we got so far that our daughter now is sleeping in her new room. :) I hope we can start on big brother's room tomorrow. The change of rooms also means that I had to let go of my wonderful craft room, now I'm moving my stuff into a shared craft/computer room. I guess I'll be sharing photos of it all when we are done.

I mellomtida får de ta ein titt inni stova vår, der eg flytta litt rundt på saker og ting for å få litt vårfornying. Ikkje dei veldig store endringane, men nok til at det kjennest friskt og nytt for min eigen del.

In the meantime I'll let you take a look into our living room, where I've moved things around a little. Just enough to give it a fresh feel now that the days are getting longer and brighter.

11 kommentarer:

  1. Stua di er helt nydelig! Gleder meg til å se barnerommene:) Fortsatt god helg! klem fra silje.

    SvarSlett
  2. Ja det er godt å flytte på litt av og til. Stua blir som ny da med litt enkle midler.
    Ommøblerte litt på Tv stua her om dagen.
    Blir spennede å se rommene til ungene. Forstår at det er litt kjedelig å miste arbeidsrommet. Men det er jo koselig å ha et felles arbeidsrom. Lykke til med resten av arbeidet.
    Ha en god søndag :)

    SvarSlett
  3. så flinke dere er som får til sånt med mange små...og det er ikke alltid så mye som skal til av forandring før det forfrisker...nå har snøen snart regnet helt vekk her..og da har vi vår ...håper jeg....ha ei suveren helg ..og lykke til med storebroremann-rommet..og fastelavenssøndag i morgon...klem ;)

    SvarSlett
  4. Det er godt med litt friskt og nytt av og til ;-} Og ofte skal det ikke så veldig mye til...Tenker det blir godt at barna dine får hvert sitt rom, selv om du mister det gode hobbyrommet ditt. Kjenner jeg bloggingen din rett, så får du det sikkert kjempeflott på det nye rommet ditt også. Her har det blitt lagt nytt kjøkkengulv i vinterferien. Det ble kjempefint! det gjenstår en del listing bare, og selvfølgeklig litt rydding, for når en pusser opp noe får en plutselig behov for å gjøre noe med resten også....God søndag!

    SvarSlett
  5. Blir nok flott kjenner eg deg rett! :-)
    God fastelavens søndag.
    mvh sig

    SvarSlett
  6. å vakkert et spisebord og lun stemning med stolene irundt, perfekt ramme for en god søndagsfrokost!

    ha en fin dag der ute!

    SvarSlett
  7. Hei Haust :)Takk for koselige kommentarer og beklager at jeg er så dårlig på å besøke dere bloggvenner nå men jeg håper hverdagen skal normalisere seg snart igjen..
    Det er så koselig å titte inn til deg som vanlig..Nydelige bilder!
    Skal bli moro å se barnerommene etterhvert..Ønsker deg og familien en fin fastelavnssøndag videre..
    Klem fra Kardemomme :)

    SvarSlett
  8. Hei Haust
    Du har det så lyst og delikat. Det framskapet er jo utrolig flott. Dessuten liker jeg å bruke ulike stoler rundt bordet. Mye mer spennende enn om alle er like synes jeg. Akkurat som jeg alltid bruker ulike servietter når jeg dekker et bord.
    Spennende med ommøblering! jeg har også lyst til å gjøre noen små endringer framover.
    Ha en glad ny uke! Klem fra Kaspara

    SvarSlett
  9. Jeg glæder mig til at se billeder fra de nye rum, det lyder som et rigtig sjovt og spændende projekt.

    Fine stuebilleder i øvrigt, og tulipaner - uhhh, elsker dem :-)

    Klem Maria

    SvarSlett
  10. Kjekt med eget rom for ungene....de kommer sikkert til å nyte det til fulle!!
    -Og det er kjempedeilig å få flyttet rundt på litt møbler innimellom. Forandring fyder veldig :-)
    Ha fine dager!!

    SvarSlett
  11. Nydelig spisestue. Og fastelavesbollene så helt nydelige ut! Hvordan går det md det nye (felles) hobbyrommet?

    SvarSlett