torsdag, januar 29, 2009

Oi...

...som tida går! Dagane fyk avgarde, og plutseleg var det gått ei og ei halv veke sidan forrige bloggoppdatering! Men i dag må eg vise dykk den ny-gamle lampen i stova vår. Skjermen er kjøpt på loppemarked.

Time flies! Suddenly I realized that 1 1/2 week had passed since my last blog post! But today I have to show you our new living room lamp. The lamp shade is a flea market find.

Lampefoten er ein enkel Ikea-fot. Den var opprinneleg svart, men eg sende mannen i kjellaren med ei flaske kvit spraymaling, og - vips! Ny lampe! :)

The lamp foot is from Ikea. It was originally black, but I sent my husband down into the basement with a spraycan of white paint, and suddenly we've got a new lamp! :)

10 kommentarer:

  1. Jammen koselig krok å kose seg i med ei god bok og en deilig nykokt kopp kaffi :) Ser så lunt og fint ut. Lampa var veldig fin!
    Ha en fin kveld vidare.
    Klem

    SvarSlett
  2. Nydelig lampeskjerm
    Passa jo fint på en billig Ikeafot. Koselig å sitte der med håndarbeidet.
    Ønsker deg ei flott helg :)

    SvarSlett
  3. ..så staselig den ble..og passa godt ved siden av ammegyngestolen..hvis den brukes til det.....du har stadig prosjekter på gang....har savna deg da... Klem ;)

    SvarSlett
  4. Koselig, koselig! =)
    Hjemmet deres oser av varme og er nok et godt sted å være.

    Klemmer, Kathrin.

    SvarSlett
  5. Flott lampe med koselig lampeskjerm. :)

    SvarSlett
  6. Hei! Så fin! Jeg kom også hjem med 2 STORE slike skjermer for en 3 ukers tid siden.De var veldig vintage, men mangler lampe ennå.
    Ikke har jeg plass heller, men måtte ha de. Såg en i går også på "brukten" Den var mindre og komplett. Gikk ifra den, men ingen vet... står den der senere er jeg redd for den blir med hjem.Er jo sååå koselige da.Må prøve å få vasket de før jeg tenker videre. Vet ikke om jeg orker de messingføttene jeg heller.

    SvarSlett
  7. Härlig lampa! Min farmor hade en sån, så nu blir mina besök hos dig "resa till barndommens land"... fast ännu bättre!

    SvarSlett
  8. akker skjerm og enda vakrere bilder!

    Gøy med blanding av nytt og gammelt ;)

    God helg

    SvarSlett
  9. Du har et så vakkert interiør, og tar som vanlig så herlige stemningsfulle bilder. Lampen ble kjempesøt, mannen min er også ganske grei når det gjelder spraymaling. Tror de synes det er litt mere tøft og spennende enn vanlig maling ;-) Ha en fortsatt fin helg, klemz :-)

    SvarSlett