lørdag, januar 10, 2009

Dett var dett!

I dag var det dagen for å pakke saman jula her hos oss. Det er alltid litt vemodig å plukke vekk juletreet, synest eg, men så vert det lyst og luftig i stua når det er gjort.

Today we packed away the Christmas decorations. I always think it's a bit sad to throw out the Christmas tree, but the living room feels very light and airy when it's done.

Spinkle, skakke juletre skal visst vere på moten, men dette er kanskje litt i overkant spinkelt? ;)

Med gode hjelparar gjekk arbeidet unna, medan vinden ulte rundt hushjørna utanfor. Det har vore - og er - kraftig vind i dag, og ei av dei koselege lyktene mine ramla ned og knuste i eit vindkast. *snufs* Eg måtte ut og berge i hus resten av pynten så den ikkje skulle takke for seg og reise sin kos. Ellers synest eg det er kjekt med skikkeleg blåst, det er herleg å vere ute og kjenne naturkreftene på kroppen, og koseleg å liggje lunt og godt i senga si og høyre véret dure mot vestveggen.

No skal eg installere meg i sofaen med potetgull og strikketøy og nyte resten av laurdagskvelden!

Our good helpers did a good job. Outside the wind was howling. It has been - and is - strong wind today, and one of my pretty lanterns fell down and broke. I had to hurry outside and carry the other decorations inside to prevent them from flying away. But I quite like it when it blows, I love beeing outside and feel the elements, and to cuddle up in bed and listen to the weather against the western wall of our house.

Now I'm going to install myself in the sofa with chips and some knitting and enjoy the rest of my Saturday evening!

10 kommentarer:

  1. Tusen takk for hyggjeleg kommmetar hjå meg!

    Vemodig å kaste ut jula, men godt med meir plass i stova. Og samtidig brukar eg å snu litt på møblar og ting og tang...Så vert det litt "nytt" i det nye året...

    Kos deg vidare i sofakroken!

    SvarSlett
  2. Du skriver så nydelig bestandig. Bildene er praktfulle. Din blogg er en av mine absolutt favoritter!

    Ha en herlig lørdag med potetgull. Heldiggris!
    Her i stua er det vann. Kalorier telles og kiloer skal forsvinne.....

    Klem

    SvarSlett
  3. Det blir utrolig lyst og fritt når jula har dratt sin kos. Vemodig og godt.

    Kos deg med potetgullet.

    SvarSlett
  4. Hei Haust
    Det slår meg alltid at du tar så vakre og stemningsfulle bilder! Det bildet med et barn i sokkelessen og juletreets nåler på gulvet; utrolig fint!
    Ja, Albert Åberg er en kjær kjenning hos oss også. Nå er det faktisk en stund siden gutta har villet høre akkurat de bøkene, men mange av bøkene har vi lest nesten i filler. Særlig den"Du er for liten Albert Åberg" hvor han spiser opp alle muffinsene i bestemors kakeboks. Den elsket ungene!
    Nå er det mest "Svein og rotta" det går i. Herlig det også.
    Ha en god senkveld og en herlig morgendag! Klem fra Kaspara

    SvarSlett
  5. Litt godt å rydde ut jula, syns jeg.... og veldig godt å tenke på at dagene blir litt lysere for hver dag.
    Skulle kjøpe meg primulablomster i dag, men oppdaget da jeg kom hjem, at jeg hadde glemt det helt...ny sjanse en annen dag :-)
    Ha en fin kveld og en god søndag i morgen !!

    SvarSlett
  6. Ja, det er litt vemodig når jula forsvinner ut, men så blir det så åpent og ryddig etterpå da:) Jeg liker bloggen din så utrolig godt, det er den mest "ekte" jeg kan tenke meg! Fortsatt god helg til deg og dine! klem fra silje.

    SvarSlett
  7. Heisann! :-)
    For en koselig blogg du har - med utrolig mange fine bilder.
    Enig det du skriver om hverdager.

    Ha en fortsatt fin søndag!

    SvarSlett
  8. Vi renset også ut jul i går - trist. Men i dag var det deilig. Rent og godt.
    Håper du fikk en fin lørdagskveld og at du får en fin søndag.

    SvarSlett
  9. ...hør hvor det stormer der ute..her er det fredfullt og trygt sang vi på bedehuset...ja nå har jeg akkurat vrengt av meg regnklær og ullunderkle...her bles det bortover i dag..men herlig å være ute..enig med deg....Klem :)

    SvarSlett
  10. Jag gillar bilden av barren på gölve...När du sopar. Den var KUL!
    /Anna

    SvarSlett