tirsdag, desember 09, 2008

På pianoet

Eg er jammen heldig! Eg fekk nemleg denne fine lysestaken av mamma på søndag. No står den på pianoet og spreier lys og minner oss om dåpsdagen til Minsten. :)

Lucky me! I got this lovely candle holder from my mother on Sunday. Now it is standing on our piano spreading light and reminding us of the day when our baby was Christened. :)

Pianoet er nok ikkje det som er mest fotografert i heimen vår. Eg skulle nok ønske det var finare å sjå på, gjerne svart - og utan rare 50-talsføter, men det er i alle fall god lyd i det, så eg klagar ikkje. Det vert brukt nokså jamt, og eg synest det er kjempekjekt når ungane spør om eg vil spele så dei kan danse! :D Minsten roar seg også til pianomusikk, han er nok van med denslags frå tida i magen min.

Eg er glad for å kunne spele på eit instrument, og så er eg litt nysgjerrig på om der er fleire glade musikantar rundtom i bloggverda; spelar du på eitkvart?

I don't photograph our piano very often. I wish it was more beautiful to look at, maybe black, and without the strange legs from the fifties. But the sound is good, so I shouldn't complaint. I use it quite often, and I love it when the kids ask if I can play so that they can dance! :D Our baby also likes it when I play, he's probably used to it from the pregnancy.

I love beeing able to play an instrument, and I wonder: Do you play any instrument(s)?

12 kommentarer:

  1. Anonym5:12 p.m.

    Heisann!
    Må seie at eg har lese bloggen din leeeenge utan å legge att eit einaste lite spor... Men no fekk eg så lyst! :) Gratulere på med dåpen forresten:) Å du å du for ein nydeleg lysestake du har fått då! Eg kan dessverre ikkje spele noko instrument... men eg har bestemt meg for å lære piano. I ein alder av 33 byrja eg på utdanninga mi no er eg snart ferdig med studiekompetanse og sosionomstudie. Og til hausten vil eg lære å spele piano! :) Det er vel ikkje forseint?!? :) Når ein ikkje har hatt sjansen før so tek eg den no:) Ha ei fin adventstid;)

    Gode helsingar frå Elisabeth frå søre sunnmøre

    SvarSlett
  2. Hei. Har alltid hatt lyst til å kunne spille piano. Prøvde meg en gang. Men hadde vel litt for liten tid til å øve da. Så det ble ikke så lenge at jeg lært noe særlig.
    Men jeg kan spille gitar. Har gjort det siden jeg var 8-9 år. Da lærte mor meg noen grep og så har jeg spilt i juniormusikk og ungdomskor i flere år.
    Men nå klarer jeg ikke å synge lenger, og da er ikke gitar det enkleste å spille. Så detblir ikke mye nå nei. Desverre. Savner det menge ganger.
    Har også spilt i althorn og stortromme i hornmusikk.
    Koselig med pianomusikk i heimen. Kos dere i førjulsdagene :)

    SvarSlett
  3. Så flott lysestake du har fått :) Spilte en gang piano jeg også, men det begynner å bli mange år siden jeg spilte jevnt. Kanskje et nyttårsforsett på gang?

    SvarSlett
  4. Hei,

    Den lysestaken er nydeleg:)

    Eg kan berre nokre få songar på piano, men spelar flygelhorn og blokkfløyte;) Begynte på trompet då eg var åtte år, så gjekk eg over til kornett, før eg kjøpte meg eige flygelhorn for konfirmasjonspengane mine;) Det er veldig kjekt å kunne spele, og så er det noko du aldri gløymer, sjølv om du held opp i periodar. No har sonen i huset fått seg gitar, så eg har planar om å lære meg det og;)

    SvarSlett
  5. Hei. Gratulerer med dåp - og ny adventsstake :).

    Om jeg ikke spiller selv lenger (tross 9 år på musikkskole tror jeg), så bruker jeg å si at jeg lever med "Sound of music" ;0).
    Lagde nettopp et innlegg på dette.

    http://noplacelikesweethome.blogspot.com/2008/12/living-with-sound-of-music.html

    Jobber som lærer på småskoletrinnet - sammen med en musikkpedagog - og har mange musikalske bestevenner....så ja...living in it og with it. Det blir jo nesten som man tar det som en selvfølge - men jeg er jo faktisk veldig priviligert.

    Hei, ho, må denne dagen bli go´. Den tiende dagen i blåfjell.

    SvarSlett
  6. Hei!
    Har lenge tittet innom deg og du har en så utrolig koselig blogg! Veldig inspirerende, ser ut til at du har et veldig varmt og koselig hjem :-) Gratulerer med minsten og med dåpen!
    Jeg spiller for øvrig piano, men vi har ikke piano nå, så det blir desverre ikke mye spilling da. Synger også, så derfor gleder jeg meg veldig til den dagen vi kommer til å få et eget piano! Vakker lysestake du fikk! Varm adventshilsen fra Ellen

    SvarSlett
  7. Vi har også piano :-) Fekk det gratis frå finn.no ein gong! Litt lurvete og passar visstnok til ragtime, men det kan jo ikke eg spele - eg speler berre til særs internt husbruk... :-)

    SvarSlett
  8. Hei, eg synes pianoet ditt var fint eg... og lysestaken kjenner eg jo att...hihi den er me einige om er nyydeleg. Så fin den var med lilla ljos, eg har berre prøvd med kvite foreløpig...endå eg veit at adventsfargen er lilla...jaja...

    Gratulera med vel overstått dåp, forresten!

    SvarSlett
  9. Har alltid ønsket meg å kunne spille piano! Jeg var ganske god på tverrfløyte i ungdomsårene, men hadde bare en fløyte lånt av musikkskolen, så etter jeg sluttet der har jeg ikke kunnet holde kunnskapen vedlike - da har det blitt stemmen som har vært mitt instrument.
    Gratulerer med dåp!

    SvarSlett
  10. Anonym5:31 a.m.

    Hello there. What fabric did you use on your couch?

    SvarSlett
  11. hei! blir så godt humør av å komme inn her på bloggen hos deg:) alltid så flotte bilder.

    lysestaken er kjempefin! heldiggris!

    jeg er også pianospiller, men ikke så mye aktiv nå lengre:) utrolig stemningsfult, særlig til jul:)

    SvarSlett
  12. Hei på deg! Så lekker lysestake, synes disse er så fine :) Og ja, jeg spiller faktisk piano! Men vi har dessverre ikke piano her (ikke plass heller!) men når jeg er hjemme hos mor og far passer jeg på å ta en trall og friske opp litt på notene ;) Skal definitivt ha piano i huset mitt i fremtiden! Ha en fin kveld :) Synnøve

    SvarSlett