torsdag, november 20, 2008

Snø


Det snør himmelsk korrekturlakk
over feilstavet sommer,
og hør; bylarmen forsvinner
under dalende flommer.
Vi har hørt at ingen snøfnugg er like,
og sånne under kan en tenke på en stund.
Jeg lener hodet helt tilbake
og får et iskyss på min munn,
og får et iskyss.

Det snør stumme stjernesøstre
fra usynlige munner,
og ør av angrepet fra myldrende lydløse sekunder
i dag inntas jorden av en himmelsk hær.
Uten våpen tvinges hele byen i kne.
Alt går litt langsommere her på jorden
når hele himmelen faller ned,
når hele himmelen faller ned.

Takk for den unyttige snø
til bry og til besvær.
Nå inntas jorden av en himmelsk hær,
uten våpen
tvinges hele byen i kne.
Alt går litt langsommere her på jorden
når hele himmelen faller ned,
når hele himmelen faller ned.

Anne Grete Preus

9 kommentarer:

  1. Den sangen er nydelig !!!
    Jeg liker Anne Grethe Preus godt :o)
    Nydelige bilder du har i bloggen din!

    SvarSlett
  2. Den sången har jag aldrig hört. Vilken fin text! Bra att jag räddat några grenar till dig, för nu ligger det snö i vår lilla skog! Ha en himmelsk, langsom dag!

    SvarSlett
  3. Den teksten er utrolig fin!! Har egentlig ikke fått den helt med meg før nå når jeg leste den.. Koselig innlegg! :) Her er det også helt hvitt ute nå...

    SvarSlett
  4. Den sangen er så fin! Og liker særlig den første setningen - det snør himmelsk korrekturlakk over feilstavet sommer....

    SvarSlett
  5. your blog is so inspiring!
    i love it!
    by diana ;0)

    SvarSlett
  6. Flott både tekst og bilde. :) God stemning.

    SvarSlett
  7. Så nydelig tekst!!!
    Har aldri hørt den, men den var fin ja.
    Du eg legger deg inn som venn på flickr. Håpa det er ok.
    Ha en fin helg!
    Klem

    SvarSlett
  8. Anne Grete Preus har så vakre, poetiske tekster!!!
    For meg er teksten i en sang utrolig viktig. Jeg er så glad i ord!
    Vakre bilder du hele tiden har på bloggen din. Synes du er en så god fotograf!
    På bloggen min ligger det en utmaning til deg. Vet ikke om du hat tatt den før.
    Ha en glad fredag og helg!
    Klem fra Kaspara

    SvarSlett
  9. "Jammen" var det en fin sång. Tack för snöbesöket!

    SvarSlett