tirsdag, november 18, 2008

November

I dag kjenner ein godt at det er november. Vèret er grått og surt med regnbyger iblanda sludd som kjem sidelengs gjennom bygda. Men eg prøvar å vere vener med november likevel. Eg kan kle på meg regnklea og plukke nokre kvistar og lage noko fint til advent. Litt pynt på trappa inviterer meg inn att til ullpledd og ei kopp med noko varmt i. Kanskje vi skulle smake på gløggen i dag? Tida går fort, og det er ikkje lenge til november er over og desember står på trappa!

Today I really feel that it is November. The weather is grey, cold and windy with rain mixed with snow. I still try to be friends with November. I can put my rain clothes on and go outide to collect some birch branches to make something pretty for advent. A little decoration outside our front door invites me back inside to wool blankets and a cup with something warm in it. Time passes quickly, and soon November is over and December stands on our doorstep!

7 kommentarer:

  1. Så fint! Godt skrevet og et koselig utebilde. :)

    SvarSlett
  2. Er litt surt nå i november ja. Mye regnvær. Her har det faktisk snødd litt i dag, men det renner nok fort bort i bare slappset!;)

    Koselig bilde du viser!
    Klem Ingunn

    SvarSlett
  3. Mmm så deilig da. Fint å gå ute å bruke seg, for så å kose seg inne. Da er det liksom mer "fortjent" I går gjorde jeg ett kupp på Plantasjen og kjøpte hauger med zink til 20,-!!!!!! To melkespann, ei diger kasse ( til julestæsj )masse potter, ett par tre bakker ( 30x30 ) til advent pluss masse mer. Hamstret til Aase også, vennina mi i aasesfantastiskeverden. Hun blir nok godt fornøyd i kveld! Klem og kos deg

    SvarSlett
  4. November er ikke akkurat favoritt måneden min heller... men jeg også prøver å gjøre det beste ut av det. Men utepynten min kan nok ikke måle seg med din... til det har det vært for my regn og vind den siste tiden. Men nå er kaldere vær meldt (til og med muligheter for snø!) så kanskje bør jeg også gjøre en innsats på den fronten.

    SvarSlett
  5. It has been snowing here...it is cold...-5C tomorrow. Sigh! Running in the cold is hard.

    SvarSlett
  6. Deilig, deilig.
    Ja, det er best å finne gledene i november også. =)
    I dag snør det i landskapet ved Mjøsa. Da blir det så lyst og fint!

    Fin onsdag.

    SvarSlett
  7. huhu,
    love your pictures....yes you are right! Time goes by so fast..... and I have so much to do until Christmas:(... wish you a great week..*Marie*

    SvarSlett