søndag, november 09, 2008

kitchen poetry :: 7

Då er eg jammen komt til siste dag i veka med kjøkkenpoesi. Eg avsluttar med eit par bilete eg tok for eit par år sidan, rett etter at vi var ferdige med å fjerne golvbelegg og male kjøkkengolvet. Eg er kjempeglad i kjøkkenet vårt, trass i at det er lite. Den originale kjøkkeninnredninga frå 50-talet er heilt min stil, og utnyttar plassen godt. Så får det heller vere at vi om eit år eller to ikkje får plass rundt kjøkkenbordet vårt lenger, og må ete ved spisestovebordet rett utfor kjøkkendøra. :)

The seven days of kitchen poetry has come to an end. Today I post two photos that I took a couple of years ago, when we had just removed the old floor coverings and painted the floorboards. I love our kitchen, even if it is a bit small. The original cabinets from the fifties are just my style, and are quite spacious. In a year or so our family will not fit around the kitchen table anymore, but then we'll eat at the dining table right outside the kitchen door.


Heilt til sist: eit bilete frå kjøkkenbordet slik det gjerne ser ut ved måltida denne tida på året - med massevis av tende lys. Takk for at de vart med inn i kjøkkenet vårt denne veka! :)

And finally: a photo from our kitchen table the way it usually looks at this time of year - with lots of lit candles. Thanks for visiting me in our kitchen this week! :)

14 kommentarer:

  1. Så koselig kjøkken du har! Har vært kjekt med kjøkkenbilder syns eg. God søndagskveld!

    SvarSlett
  2. Takk for at jeg fikk være med på kjøkkenet, slo meg ned ved bordet, jeg...og andet inn den hærlige atmosfæren....skikkelig flott kjøkken! flott søndagskveld til deg!
    smil Torunn

    SvarSlett
  3. Så koselig kjøkken!Skal bytte ut den gamle kjøkkeninnredningen våres neste år men er ikke helt sikker på hva jeg skal velge....Har veldig lyst på hvitt men jeg er redd for at jeg kommer til å gnukke å gnu på det til jeg blir gal :o)Har en mann som liker å mekke på biler, traktorer osv. så tror nok jeg kan regne med litt flekker!Synes du det er mye vasking pga. at det er hvitt?

    Søndagsklem fra Vibeke.

    SvarSlett
  4. Eit kjempekoseleg kjøkken! Eg er veldig glad i 50-talls kjøkken! Dei er så utruleg praktiske.

    Men du har det som hjå oss, me har ikkje lenger god plass rundt bordet når alle er heima, men der det er hjarterom er det husrom veit du...hihi

    SvarSlett
  5. Å, heldiggrisen! Slike gamle kjøkkeninnredningar er så utruleg kule og funksjonelle. Og det såg ut til å vere i god stand - dei kunne kvalitet på den tida.

    SvarSlett
  6. Kjempekoseleg kjøkken:)

    SvarSlett
  7. Jeg har koset meg veldig med å se innom Kitchen Poetry`en din denne uken...Tusen takk for flotte bilder! Veldig koselig kjøkkenilder i dag. Det ser så hyggelig ut hos deg.
    Ønsker deg og dine en god uke.

    SvarSlett
  8. Kjempeflott kjøkken!!!
    Elsker hvitmalte gulv... Blir nok ikke her i hus, så får sikle på ditt imens :)
    Ha en finfin ny og spennende uke
    *Siv*

    SvarSlett
  9. Kjøkkenet ditt er virkelig en drøm, og heilt min stil også:)
    Ønska deg ei flott veke
    Klem

    SvarSlett
  10. Beautiful photos...too bad kitchen poetry is finished. I love your white kitchen and that last image; oh my! so cozy and festive...it would make a great christmas card.

    SvarSlett
  11. Så nydelig kjøkken!!! veldig lurt å ikke bytte ut noe så fint som et opprinnelig 50 talls kjøkken..
    De er jo finest av alle!!
    Flott taklampe/kuppel dere har i taket der..
    Ønsker deg en fin mandag :)
    klem fra Kardemomme :)

    SvarSlett
  12. Så delikat og "rent" kjøkken! Synes den gamle kjøkkeninnredningen er veldig sjarmerende. Mange fine bilder du har tatt i kjøkkentema-serien din!
    Ha en glad dag! Klem fra Kaspara

    SvarSlett
  13. Hei Haust.

    Å, for et koselig kjøkken!!!
    Skikkelig sjarmerende var det!

    Kjøkkenet er slik et koselig rom.

    Ønsker deg og familien en god uke

    SvarSlett
  14. For et flott kjøkken!! Virkelig stilig altså:) Og så morro med fotoprosjektet ditt

    Ha en flott mandag!

    SvarSlett