tirsdag, oktober 14, 2008

"Zikk zakk, vi drypper på tak, tikk takk, det regner i dag..."

Når ein har vore oppe nokre gonger om natta og amma og skifta bleier på ein liten krabat, er ein bra trøytt når vekkerklokka ringer og ein skal opp og gjere heile gjengen klar til å levere ein skulegut og ei barnehagejente på rett stad, til rett tid og med rett utstyr. Då priser eg meg lukkeleg for at vi har gåavstand til begge stader. Ein tur ut i frisk luft gjer underverk for tunge augelokk og ein kropp som helst ville krølle seg saman under dyna att! Det er ikkje lenger skikkeleg lyst når vi går ut, og både i går og i dag har regnet hølja ned, men med støvlar og regnklede på gjer det eigentleg ikkje så mykje. Når ein bur på nordvestlandet nyttar det ikkje å klage over dårleg vèr, då vert ein fort deprimert...! :) I staden nyt eg å verte våt i fjeset og å ha tørre føter i dei fine støvlane eg kjøpte i Bergen (sjølvsagt!) i sommar. Eg snusar inn lukt av vedfyring langs gangvegen og rå mold- og moselukt på det korte stykket vi må gå gjennom skogen. Storebror synest det er stas å få bruke det stilige regntrekket til sekken sin der han og Vesla hoppar frå søylepytt til søylepytt, og Minsten søv søtt på lammeskinnet i vogna si. Og medan vi går, gler eg meg til å kome heim og lage meg ein kopp kakao med ein kremrest frå gårsdagen. Regnvèrsdagar er ikkje dumme, dei heller.

Håper du òg har ein fin haustdag, enten det er sol eller regn der du er!

Og hugs at no er det på tide å finne fram refleksa att! :)

16 kommentarer:

  1. Hei hei! Så koselig du beskriver det, er så mange ting jeg også er glad i ved høsten... :) Og med så kule støvler er det jo ikke noe problem å plaske litt i regnet ;) Ha en flott dag! Synnøve

    SvarSlett
  2. Forresten så vil jeg gjerne linke deg, du har en veldig koselig og fin blogg :) Håper det er greit! :)

    SvarSlett
  3. Så koselig innlegg på en vanlig regnværsdag.. hverdagsgleder!! :) Kos deg hjemme med minsten!

    SvarSlett
  4. Takk for besøket!
    :) Ja, haustregn-været er deilig, når ein berre "bruker det" Og så er det iblant så rikeleg av det.

    Sjølv kan eg iblant sukke ein del over det, men været let ikkje til å bli fornærma og trekkje seg unna av den grunn. Det er akkurat som før.
    Sånn sett er det greit å bruke været som hoggestabbe.

    Oy, travle dagar hos deg ser eg.
    Eg trur travle dagar er godt for os så lenge det ikkje overstig tolegrensa.

    SvarSlett
  5. Hei:)
    Du beskriver turen din med ungene så godt at jeg formelig kjenner lukta av både mose, mold og vedfyring her jeg sitter og ser på regnet som øser ned utenfor.
    og den lille som ligger og sover søtt på et lammeskinn,... Hørtes ut som han har det helt perfekt.
    Og dette med sølepytter og barn,.. husker jo godt at jeg syns det var morsomt..
    Regner med du har kost deg med kakao og krem nå, hørtes forresten veldig godt ut...:)

    Ha en flott dag fortsatt:)

    Vennlig hilsen Kate, som akkurat har oppdaget bloggverden:)

    SvarSlett
  6. Kaspara6:35 p.m.

    Så fint du skriver! Kakao med krem på en regnværsdag er topp! De gummistøvlene kunne jeg godt tenkt meg. Fantastisk at du har overskudd til å lage flotte dekorasjoner med ungene sånn rett etter fødselen! Heldige unger!!
    Ha en fin kveld! Klem fra Kaspara

    SvarSlett
  7. Heilt enig! Det er deilig med tur i ruskever, og desse turane om morgonen savnar eg. Før barnehagen her flytta, gikk vi også om morgonen. Friskt og godt! Og ekstra godt å kome inn igjen;)

    SvarSlett
  8. Å, du skriver så jeg nesten kjenner regnet i fjeset på trøtte øyne :-) Så deilig å ha både barnehage og skole i gangavstand. Her må det kjøres, dessverre.

    SvarSlett
  9. Så kjekt å lese under her at du koser deg hjemme sammen med lillesmasken din ;)

    Veldig fin høstmorgenhistorie syns eg, gode stemninger hos deg. Det er liksom litt deg det! Balsam!

    Ønsker deg gode dager videre ilag med dine ;)

    SvarSlett
  10. Ser dere for meg på veien til barnehagen, og blir rent nostalgisk når jeg tenker tilbake på den tiden med mine små!Kos deg, det går så fort....

    SvarSlett
  11. så koselig!til og med regn er kos hos deg!her er det mer sånn:hvor er støvlene!mamma,jeg vil ikke ut,og ikke på tur på skolen i dag!æsj,jeg har ingen støvler(det er meg!)
    men nå skal vi nyte neste regnværedag. tror nok ikke den er langt unna!og jeg skal kjøpe meg støvler!lyseblå!

    SvarSlett
  12. Det ligg ei flott utmerking og ventar på deg på bloggen min!

    SvarSlett
  13. Fin høst ønskes deg også, du er flink til å nyte dagene, som de kommer;)
    smil Torunn

    SvarSlett
  14. Hmmm... koselig. =)
    Minsten på saueskinnet... herlig... ser det for meg.

    Ha det fint så lenge!

    SvarSlett
  15. Gratulerer så mye med babyen, Haust! Så fint at alt gikk greit og at dere koser dere - det ser ut til å være en strålende tilværelse.
    Ha en fin helg - med eller uten regn :)

    SvarSlett
  16. Ja, dere bruker å se litt for opplagte ut når dere passerer stakkars trøtte meg i busskuret mitt ;-)

    Ellers må jeg få skryte av en veldig fin blogg. Og et flott hus. Det var kjekt å få komme på besøk å se det her om dagen.

    Nei, jeg får se til å få orden på bloggen min og. Kjenner jeg savner det skikkelig. Sabla gøy å skrive egentlig, man må bare sørge for å sette av tid til det.

    SvarSlett