fredag, oktober 17, 2008

Helga nærmar seg...

...og eg skal snart ut og spasere ut og hente Storebror heim frå skulen. Tenker vi må kose oss litt ekstra i dag, og har tenkt å høyre om han vil hjelpe meg å bake browniesmuffins til kaffikosen. Eg får masjere litt ekstra energisk med vogna og forbrenne nokre kaloriar først! ;)

I dag tidleg knipsa eg eit par bilete på morgonturen vår. Det øvste er av ein nydeleg steingard vi passerer på veg til skulen. Her brukar det å lukte koseleg fjøslukt når vi går forbi. :)

Og så må eg vise dykk at vognteppet eg hekla er i bruk. Det luner godt på toppen av dyna hustrige oktobermorgonar. Pynten i vona sydde eg då Minsten budde i magen min.

Så har eg strikka ferdig sparkebuksa frå Nøstebarnboka. Eg gjorde ei endring, eg strikka ikkje fot på buksa, berre brot. Då kan buksa brettast opp og dermed brukast lengre. Eg likar forresten denne modellen svært godt, den er romsleg, med god plass til ein rund og god tøybleiebak! :)

Og eg strikkar vidare. Det er ein skikkeleg kosegut vi har fått, han vil helst ligge i ein fang eller på ein mage. Og det lar eg han gjerne gjere, medan eg strikkar i veg. Ikkje mykje husvask og denslags på meg om dagen, med andre ord, men slik skal det vere i barseltida, synest eg! No er det pulsvarmarar til meg sjølv som er på pinnane.

Nei, no må eg gjere meg klar til å plukke opp skuleguten vår.

Ha ei riktig fin helg!

17 kommentarer:

  1. Sukk, blir varm i hjerte av de små hendene! Da minsten vår var nyfødt orket jeg nesten ikke legge han fra meg, tenkte at det var sista baby så han skulle nytes. Husvasken kommer du alltids tilbake til!!

    SvarSlett
  2. Så koselig å lese om du og barna som går ute i regnet. Herlig å finne noe å glede seg over både på solskinsdager og regndager.
    Den koppen med kakao hørtes herlig ut!
    Må også få si at jeg beundrer den fine buksa du har strikket til minstemann. Nydelig!
    Pulsvarmere har jeg også strikket. De er utrolig deilige å ha på, og varmer overaskende mye!

    Ha en flott fredag. Kos dere med muffins! Og ha en flott helg!

    SvarSlett
  3. Det er så herlig å se de små hendene og føttene....deilig :)Det høres ut som du har vet til å kose deg ...og det er bra!! Sparkebuksa ser veldig god ut! ...kanskje jeg skal prøve meg på ei slik(skal bli tante igjen i mars ;)
    Kos deg videre med goùngane dine! Klem

    SvarSlett
  4. Läser din blogg och känner att jag längtar hem - och saknar dig! Ska bli sü kul att träffa lillpojken. Vi njuter av strülande sol och 17 grader om dagarna, men amming och fullt turnèprogram gör att dagarna känns dimmiga i alla fall. Stor kram till hela familjen och alla vi känner!

    SvarSlett
  5. Jøsses for en nydelig steingjerde du hadde tatt bilde av!

    Og så koselige bilder du tar, en stemningsblogg ;0)

    Klem fra trøndelag

    SvarSlett
  6. Hyggelig å lese om hverdagen din!Brownies og strikking høres himmelsk ut!
    Kos dere!

    God helg!

    SvarSlett
  7. Å så deilig når de ligger i ro :)
    Da blir man bortskjemt med slike koselige gjøremål...
    Nyt tiden, syns jeg nettopp var på klinikken, men lillemor er snart 8 mnd allerede. Og her er det RULL rulle hehe.
    Nydelige ting du strikker, genialt med bukse uten bein. Syns de vokser så fort ut av klærne når det er bein
    Ha en strålende fin fredagskveld
    *Siv*

    SvarSlett
  8. Så koselig at teppet er i bruk da.. de er jo så fine de der. Nydelig sparkebukse også! :)
    Ha ei god helg!

    SvarSlett
  9. Å, det ser deilig ut med baby i huset!
    Jeg har 3, kanskje jeg skulle driste meg til en til.. 4 småtroll er da ikke så mange :)

    Din blogg er fantastik inspirerende på hverdagslige ting.
    Love it!!

    SvarSlett
  10. Heisann :)Takk for koselig kommentar inne hos meg i dag..Så fint at du tok deg en tur innom slik at jeg fant bloggen din for den var jo bare helt fantastisk nydelig!!!! Jeg mener det!!! Med hånda på hjertet!!! Nydelig fugl du har sydd til lillegutt!! Og nyyydelig bilde av lillegutt!!!
    Flere av bøkene du har avbildet har jeg også i bokhylla..Og den nydelige høstutstillingen du har i vinduet ditt da!!! Jeg sier bare ååååå!!!! Håper det er greit at jeg linker deg? Må jo ikke miste deg av syne her i bloggjungelen!!
    Jeg ble så glad av alle de fine bildene dine!! Ønsker deg en flott lørdagskveld med familien! Hilsen Kardemomme :)PS! Bolig Liv har alltid tips om den fineste julepynten synes jeg :)

    SvarSlett
  11. Nå er det ei stund siden jeg har vært på besøk i bloggen din og her er det jo kommet en liten bror! Gratulerer så mye! Du skriver så fint, og jeg er så glad for at du fortsetter å blogge! Ha en fin senhøst!

    SvarSlett
  12. å så koselig_!!!!!!!!!!!nytdet du,husvasken kommer ingen å tar i fra deg;)god helg.nydelige ting du har laget!!!!!!!

    SvarSlett
  13. Å bebis på magen er deilig....
    Klart vaskebøtten må få stå i ro nå;)
    Kos deg videre og herlig bilder av alt sammen, og enig med deg med sparkebukse uten føtter;)
    Kos dere masse videre!!!

    SvarSlett
  14. Herleg å sjå bittesmå fotar som stikk fram.... Koseleg å ha gangavstand til skule og barnehage!

    Ha ein fin sundag vidare...kos deg med dine små...

    SvarSlett
  15. For noen nusselige små hender og føtter...er så koselig, haust, jeg hører du nyyyter livet og de små, det gir en ro i heimen, som er viktig...kanskje både for mor og barn.
    Ønsker dere fortsatt gode dager!

    SvarSlett
  16. Så gode bilder og varme ord! Blir glad i hjertet av tekstene dine.
    Så blir jeg imponert over alt det vakre du lager. Sparkebuksa var nydelig, pen farge! Så fin og dus..Håper du koste deg på turen og nyter høsten om dagen.

    Ha en god kreativ uke!

    Klem fra bloggevenn
    Aina

    SvarSlett
  17. Herleg kor du kosar deg. Nyt tida.
    Fine ting du har strikka. Eg sit mykje og strikkar for tida. Er nøydd til å ta det med ro. Har dessverre ingen melk igjen men prøvar å trøste meg med at eg har prøvd alt eg kan, så eg har ingen grunn til dårleg samvitigheit.
    Ønska deg ei fin veke
    Klem

    SvarSlett