mandag, september 01, 2008

September - roleg start

Det er godt å ikkje ha hastverk om morgonen. Eg kika ut gjennom soveromsvindauget og såg byrjinga på ein fin første haustdag. Eg og ungane hadde god tid til frukosten, og ein spasertur til barnehage og skule i passeleg ruslefart. Med innlagde stopp for å studere spindelvevet i doggvåte grøftekantar, sniglar på tur over gangvegen og kyrne som hadde blitt flytta til ein annan del av marka, der graset var høgare og saftigare. Herleg!

Vel heime att tok eg meg tid til å lage ein cappuccino.

Eg er svært glad i dei sjarmerande espressokannene mine. Dei tek seg bra ut på kjøkkenet, og lagar herleg kaffi. Og så godt som det luktar når ein fyller kaffipulveret opp i kanna! Det skulle vore mogeleg å sende lukta over internett!

Med ein skvett varm lettmjølk, litt melkeskum på toppen, cappuccinostrø og rørsukker var eg klar for ei dose bloggsurfing og nokre rundar på strikketøyet mitt. For ein god start på hausten!

Meir kaffiinspirasjon? Sjekk ut denne kaffivideoen, som forøvrig har verdas festlegaste kaffimusikk i bakgrunnen!

26 kommentarer:

  1. Jeg måtte bare hente meg en latte mens jeg så kaffeinnslaget ditt her... Det var av den enkle sorten : pose med pulver, 2 stk suketter, kokt vann & rør :)
    Så fantastisk deilig å ha god tid om morningen... Det er bare noe av det beste som fins!
    Ha en fortsatt finfin dag med strikketøyet ditt, gleder meg til resultatet
    *Siv*

    SvarSlett
  2. Høres utt som den ultimate start på dagen. Nå drikker ikke jeg kaffe, men rolig frokost, tur og en kopp te mens en ser litt på bloggen må jo være flott.
    Forstår at du prøver å slappe av og nyte disse dagene. Blir nok litt mer mas med en baby i huset, selv om det jo er koselig. tenk å gå tur med vogn i flott høstvær. Det er ikke mye som er bedre enn det. Har to høstbarn selv.
    Ha en fortsatt flott dag :)

    SvarSlett
  3. Åh, herleg start på dagen! Eg trur eg må skaffe meg sånn espressokanne og mjølkeskummar. No drikk eg pulvermokka frå Nescafé, eit par koppar om dagen, og kom plutseleg på at eg eigentleg prøvar å boikotte heile nestlé... Den kaffien din såg jo heilt nydeleg ut :-)

    SvarSlett
  4. For en herlig skildring av morgenen hos deg og dine.Kunne kjenne kaffelukten når jeg lukket øynene.....

    Ønsker deg en fortsatt fin høstdag :0)

    SvarSlett
  5. Å, for en deilig morgen det høres ut som du har hatt :-) Ønsker deg en fortsatt fin dag :-)

    SvarSlett
  6. For ein herleg start på morgonen! Og eg fekk skikkeleg lyst på litt god kaffi...

    Ha ei fin ventetid framover!

    SvarSlett
  7. Det er deilig med slike morgonar:)
    Med 3 ungar som skal hit og dit og eg som skal på jobb...i tillegg til at alle er utprega B-menneske, så er det noko kaotisk om morgonen her, dessverre...

    SvarSlett
  8. Utrolig koselig innlegg!!!Det er dette som er blogging for meg. Slike herlige beskrivelser, bilder og et smil om munnen!!!;)

    SvarSlett
  9. Hørtes ut som en herlig morgen! Vi har det i samme gate, siden jeg begynner på jobb kl 9, har 15 minutt å gå til jobb og barnehagen ligger på veien.... Fantastisk privilegium å få lov å gi meg selv og lillemalien en rolig og myk start på dagen ;)

    SvarSlett
  10. MMMmm!For ein herleg start på dagen og kor fint med ord og bileter! Eg kan nesten kjenne kaffi lukta og høyre strikkepinnane går!
    Håpar dagen din har vore like fin heile vegen!

    SvarSlett
  11. Mmmmmmmmmmmmm....ja det så deilig ut:) også så riktig med den rusleturen til barnehagen, og påådage de små, men viktige ting...
    Det er luksus i hverdagen det:)

    SvarSlett
  12. mmm.fikk lyst på kaffe!!!!! synes jeg kjenner duften!

    SvarSlett
  13. Herlig og rolig innlegg, det er godt med rolige morgenstunder. :) Vakre bilder.

    SvarSlett
  14. mmmmm, kjenner kaffelukta, jeg;)
    oooo, en kopp skikkelig brygget kaffe, ja, det er godt. hm...får vann i munn...jeg tror nesten jeg må gå å lage meg en.
    Ha en fortsatt god haust (syntes nynorsk er så flott - haust er da mye mer dekkende enn høst...?)

    SvarSlett
  15. Den kaffen så nydelig ut, og jeg skal løpe ut og kjøpe meg en espresso kanne.. at jeg ikke har tenkt på det før da ... eelsker latte :)

    SvarSlett
  16. Eg fekk lyst på varm kakao og eplekake då eg såg innlegget ditt. Rart kva bilete og ord får oss til å tenke på.
    mvh sig

    SvarSlett
  17. I går ble utstyret kjøpt, og jeg koste meg med en latte på kvelden i går.

    SvarSlett
  18. Åhhh.... lekkert og delikat innlegg, (som vanlig.... ) =)
    Vet du, jeg elsker bloggen din, bildene dine, roen, ordene....Mmmmmm....

    God helg!
    Her blir det full rulle med konsertforberedelser, men neste uke, DA....
    Da tenkte jeg å ta det heeeelt piano. Finne fram noe strikketøy eller hekletøy, har så masse ting halvferdig. Skal bli herlig å få ferdig noen av dem. =)
    Har du strikket paradoxal mittens? Knallfine, men jeg holder på å bli gal av det mønsteret, øynene går i snurr innimellom. =)

    Nok en gang; god helg!

    PS... nå kan vi vel begynne å vente babybilder? Eller var det litt tidlig?

    SvarSlett
  19. Ja...det er deilig med fredfulle morgner...deilig å kunne vere heime saman med barna og ha god tid til alt...
    Tenker på deg, og lurer påom du har termin snart.......

    Slik kaffikanne har eg også, er veldig glad for den både fordi den er fin som du sei og lagar den beste kaffen:)

    Ønska deg ei fin helg, eg kosar meg her på Island :)
    Klem

    SvarSlett
  20. Hei:) jeg liker så godt dette innlegget her! (leste det den dagen du la det ut også!) Jeg synes du eå flink til å formidle hva som er de viktige tingene i livet. Det er jo nettopp slike stunder som du beskriver! Jeg også prøver å få til en rolig start på dagen, tror ungene har godt av det! Lykke til med siste innspurt av svangerskapet:) god helg! klem fra silje.

    SvarSlett
  21. Hei igjen :0)

    Ligger en award og venter på deg på bloggen min som du kan hente når du har tid.Ligger under innlegget:"Hurra, nå ble jeg glad!"

    Klem

    SvarSlett
  22. Dette innlegget ditt kan godt leses mange ganger...det gir meg noe;)
    Skulle bare innom og ønske deg en flott lørdagskveld!
    smil Torunn

    SvarSlett
  23. Ville berre innom deg og helse på! Håpar du har ei fin helg!

    SvarSlett
  24. Hei igjen :)
    Award til deg på bloggen min...
    Ha en finfin søndag
    *Siv*

    SvarSlett
  25. Den där espressokannan behöver jag en bruksanvisning till att förstå... men fin är den! Jag har ett så fint kort på väggen där det står "En kopp kaffe kan vara början till en lång vänskap". Det tänker jag ofta på, och önskar att jag mer spontant vågade bjuda alla möjliga (och omöjliga) på en kopp rykande varm, stärkande kaffetår! Välkommen - du också!

    SvarSlett
  26. herlig blogg du har,her blir jeg stam gjest:)

    ha en fin søndag.

    SvarSlett