lørdag, august 02, 2008

Sommarsysler

Det er sommar, men ein haustbaby kjem til å ha bruk for lune ullklede. Eg har to jakker undervegs. Denne modellen har eg strikka før, og den er kjempekjekk å strikke! Mønster og alpakkaull frå garnstudio.

Eg er glad vi skaffa oss parasoll i år, den har vi verkeleg fått bruk for siste dagane! Parasoll, isvatn og strikketøy er basisingrediensar for ei avslappande stund i hagen.

Vinterhagen er ein fin stad å ta ein ettermiddagslur med beina høgt heva. :)



Og så er eg superglad for at dahliaene eg kjøpte som knollar i vår vart eit vellukka prosjekt. Underleg at desse stusselege, brune klumpane kan spire og bli til slike vakre blomstrar på meterhøge blomsterstenglar! No er eg spent på om eg greier å ta vare på dei i vinter slik at dei kan glede oss neste år òg!

Eg har fått fleire spørsmål om mønster på handlenetta eg syr. Framgangsmåten finn de her.

God helg!

16 kommentarer:

  1. Den vinterhagen din ser veldig koselig ut:)

    SvarSlett
  2. Nydelige sommerbilder du viser!!!!!
    Vinterhagen din misunner jeg deg!!!
    Ha en fin helg :-)

    SvarSlett
  3. Hei Posidriv!

    Har aldri lagt igjen kommentar her, men har lest bloggen din en stund. Som takk for hyggelig lesing og inspirasjon tenkte jeg å legge igjen tips om bevaring av dahliaknoller. Mine er gigantiske og blir nesten to meter høye hvis jeg ikke klipper dem! OK, spa knollene forsiktig opp og rist/pirk av så mye jord som mulig. La dem tørke fritt på avispapir, rist av mer jord før du pakker dem løst inn i avispapir og legger dem i en papirkasse. La stå mørkt/tørt/frostfritt frem til våren (mars/april), da setter du dem i potter for å fordrive dem innendørs til det blir frostfritt til å sette rett ut i jorda (tidlig mai). Tåler å stå i relativt sur/dårlig jord. Nøkkelen til suksess er at ikke store/gamle røtter mugler inni (da kan de deles på våren etter at du ser hvor skuddene kommer), og at små ikke tørker ut. Har også drevet frem/overvintret smågeorginer fra hagesenter ved å plukke av nettet rundt røttene de blir sådd i slik at røttene får vokse fritt. Lykke til!

    Jubis i Oslo

    SvarSlett
  4. Så herlige bilder du viser! Her i østfold kom regnet i dag ;0( Så nydelig vinterhage, der skjønner jeg godt at det er fint å sitte!

    SvarSlett
  5. For ein fin vinterhage!! SUKK! Sånn vil eg òg ha!
    Og fin-fin strikkejakke! Det vert så godt med varm ulljakke på eit lite nurk!

    SvarSlett
  6. Åååååhh...den som kunne strikke :)

    SvarSlett
  7. herlige bilder!ååå.nå drømmer jeg om en vinterhage!!!

    SvarSlett
  8. For noen vakre bilder. Den vinterhagen din kunne jo vært fra hvilket som helst interiørblad. Og kjempefin bukse du strikker på!


    Ha en flott søndag:)

    SvarSlett
  9. Det är en fröjd att vara "i din värld"! Å, vad jag njuter av att se dina bilder och ord... Jag tackar Gud för att du finns och att du driver på med det du gör! Ha en god dag!

    SvarSlett
  10. Vakre bilder og supersøt jakke! Dessuten er det jo litt ekstra koselig å strikke til noen i sin egen mage, da :-) Det ligger en award til deg inne hos meg :-)

    SvarSlett
  11. Hei hei posidriv

    Så utrolig koselig blogg du har :)
    Ble skikkelig misunnelig på vinterhagen din!!!
    Lykke til videre i graviditeten.
    Håper det er ok at jeg linker deg

    Mvh
    Siv

    SvarSlett
  12. Oj, oj! Så fantastisk koselig vinterhage du har!Der skulle jeg gjerne sittet med en kopp te og en god bok... : )

    SvarSlett
  13. Så fin jakken blir, tenker den blir god og varm på den lille. :) Vinterhagen din er virkelig lekker og innbydende. :)

    SvarSlett
  14. I'm so happy! Today I discover that you have resumed your blog, and i'm thrilled to be able to enjoy pictures of your beautiful home, garden, crafting and amazing part of the world you are lucky to live in.
    Have a blessed week :)
    xo Kali

    SvarSlett
  15. Hei. Det ligger en award og venter på deg på bloggen min. Ha en fin dag.

    SvarSlett
  16. Ååh, dette var en nydelig blogg! Denne må jeg titte mer på. Er nå på jobb, og kan ikke sitte lenge med denslags.

    Hvor har du kjøpt parasollen? Har lyst på en slik - selv om jeg har bestemt meg for å vente til neste sommer.

    Ha en god dag! :)

    enig i at salme 139 er fin :)

    Hilsen Amélie

    SvarSlett