lørdag, august 16, 2008

Husmortilbehør

Tidlegare i sommar såg eg at Line hadde bestilt fjonge, gamaldagse klesklyper på ebay. Det er litt meir schwung over desse klypene enn dei grelle plastklypene eg har måtte ta til takke med frå den lokale matvarebutikken, så no har eg og vore på ebay og handla klyper.

Treklyper bør ikkje henge ute under open himmel i all slags vèr og vind, har eg erfart (*kremt*), så eg laga ein klypepose eg kan raske med meg når eg skal ut og henge opp vasken.

No synest eg det er - om mogeleg - enda koselegare å henge ut klesvasken når vèret tillet det.

14 kommentarer:

  1. Veit du, å henge ut nyvaska kle er det mest fantastiske husarbeidet eg kan gjere! Eg nyt å stå ute med dei nyvaska kleda, og kjenne den reine lukta kitle i nasen! Men det verste er det som kjem i andre enden, nemleg å legge dei på plass i skuffer og skap... Pyton! Ei venninne av meg har donert eit stort soverom vegg-i-vegg med vaskerommet, og der har ho dekt alle veggar med klesskap. Midt i det store romet står det eit digert "sorteringsbord" som ho brukar når ho legg ihop. Smart!

    Har ikkje fått kommentere det vesle vidunderet du har i magen enno, så du må ha så masse lykke til med tida som kjem!

    SvarSlett
  2. Hei;) sånne klesklyper er kjempefine! Jeg synes også det er koselig å henge opp nyvaskede klær, også lukter det så godt:) Så spennende at babyen deres snart kommer. En liten høstbaby:) Masse lykke til hvis vi ikke rekker å "snakkes" før:) Forresten må jeg bare si at jeg er så glad for at du er tilbake i bloggverdenen:) klem fra silje.

    SvarSlett
  3. Disse var virkelig fine!!Det står på ønske lista mi!!

    Ha en fin kveld

    SvarSlett
  4. Som jeg nyter av dine bilder! I tillegg er jeg glad du er tilbake, jeg trodde jo du hadde forsvunnet for godt. Gleder meg til en lang og god høst med mye delt kreativitet.

    Klem fra Aina

    SvarSlett
  5. flott de klypene var altså!ha ei flott helg!

    SvarSlett
  6. Så fine disse gammeldagse klesklypene var da... klart det blir koseligere å henge ut tøy når man kan bruke slike herligheter. Jeg har kun en sammenleggbar tørkestativ, som bæres ut og inn ved behov... og stort sett er det ikke behov for kleklyper til det (blåser det for mye så blåser stativet også overende...) men jeg ønsker meg nok et skikkelig tørkestativ utendørs, og da hadde slike klyper, med klypepose, stått på ønskelisten min...

    SvarSlett
  7. Slike er jeg på utkikk etter og men jeg er så skaptisk til å handle på nettet jeg da;)

    Får vente til de kommer i handelen her!

    SvarSlett
  8. Kjempesøte klyper, og nusselig klypepose, her matcher alt. :)

    SvarSlett
  9. Gratulerer med ny bloggåpning! Jeg har jo vært nokså fraværende her i Blogglandia nå i sommer, og da er det mang en forandring nå utpå seinsommeren i de tusen blogger ;) Haust var et fint navn, et godt ord med gode assosiasjoner. Noe helt annet enn høst (som også er fint men på en annen måte. Haust smaker regn, grått gress, sauer, en varm hestemule, tyttebær, sopp i skogen. Høst er mer bøkeskogen i farger, kaffelatte på kafe og høstlukt over brosteinen. Hehe. Ble litt sentimental eg av det navnebyttet visst) ;)

    Kjemopeflotte klesklyper, så eg må visst herme. Og det tørkestativet ditt er akkurat sånt ett som eg ønsker meg. Men har ikke fått svingt hammeren enno. For selvsagt må eg lage det sjøl. Bare vi finner ut hvordan :)

    Babykurven var så fin, og de nydelige strikkejakkene også. Ønsker deg masse lykkelige stunder fremover nå i ventetiden ;)

    SvarSlett
  10. Veldig fine klyper, med kjempefin klypepose (eg har slik duk..hihi)! Og det turkestativet ser veldig fint ut! Akkurat slik eg ynskjer meg...er det kjøpt eller laga??

    Ha ein fin dag!

    SvarSlett
  11. Heisann, jammen fant jeg deg ikke igjen. Mistet så mange linker her engang! Ser du venter en ny verdensborger i fam. Gratulerer til deg/dere... så gledelig! Koselig å se igjen de gamle kleklypene som min farmor brukte! Håper du har hatt en flott sommer!
    Lykke til med det forestående:)
    Hilsen fra meg her sør!

    SvarSlett
  12. Så stilige dei var! Ingenting er som lukta av nyvaske klede som har tørka i vinden!

    Gler meg over den lille du har i magen. Blir spennande kven denne vesle personen er!

    Lykke til med førebuingstida! :-)

    SvarSlett
  13. Klesvasken blir så nostalgisk med sånne klyper:-) Her går det aller meste i tørketrommelen, og det som ikke kan der, blir hengt opp på et ikke akkurat veldig fint eller nostalgisk tørkestativ fra Ikea:-( Men så er jeg ikke sååå glad i klesvask heller;-) Masse lykke til med underet i magen!! Klem B:-)

    SvarSlett
  14. Der er tørkestativet mitt...hihi:)
    Jeg har bedt mannen om å gjøre seg klar;)

    Likte veldig godt navnebytte ditt, og skal fikse linken med engang:)
    Kos det med siste tiden, og magen, så spennende, og så deilig med baby i huset:)

    SvarSlett