lørdag, juli 26, 2008

Tropevarme

Oioi, for ein varme! Einaste tida å få gjort noko fornuftig på er om morgonen, før det vert for varmt til å gjere noko som helst. Ungane er på overnattingsbesøk hos farmor og farfar, og eg har nytta høvet til å få rydda opp på "rommet mitt". Eg har hatt for lite hylleplass her, men i dag fekk eg flytta inn den gamle bokhylla vår slik at eg kunne fjerne stablane med stoff frå golvet og få ein smule oversikt over dei. Herleg! Med det same eg var i gong svinga eg støvkluten og golvmoppen, så no er det ei fryd å vere der - så lenge det varer! ;)

Ved formiddagstider var varmen så intens både ute og inne at eg stort sett har søkt tilflukt på soverommet, det svalaste rommet i huset. Med vatn, bærbar pc og lesestoff har eg hatt det nokså behageleg. Men ei lufterunde vart det både i går og i dag, til sjøen, sjølvsagt.

I går kosa eg meg sitjande på kanten av ei flytebryggje i byen. Trekken frå sjøen gjorde temperaturen leveleg.

Og synet av båtar og svalt vatn gjorde godt for augene.

I dag gjekk turen til eit fergjeleie. Der var det også herleg trekk, syn av iskald snø i fjella og usunn, lettvint middagsmat for den som ikkje orkar å kokkelere sjølv i varmen! :)

15 kommentarer:

  1. Hei du!!

    Nyydlige bilder fra deg igjen!!
    Ser det er flere som må trekke inn i varmen! Alternativet er å dra til sjøs, som dere har gjort!!

    Til og med jeg har bada i dag..og det var ikke i en varm kilde,,som jeg ellers bruker å kreve...

    deilig her i Trøndelag, men nå vender vi snart nesa hjemover til Sotra!

    savner senga mi...

    SvarSlett
  2. Ja, nu är det varmt! Ta vara på dig och "nurket"! Önskar att jag hade trådlöst nät, så att jag också kunde surfa ifrån sängen... Det är ju faktiskt svalkande att bara se på dina foton! Ha en flott dag!

    SvarSlett
  3. Glömde kommentera ditt fantastiska rum!!!! Å, där förstår jag att du får inspiration till livet. SÅÅÅÅ VACKERT!

    SvarSlett
  4. Hei hei!
    Nok en gang mange flotte bilder:-)
    Godt å høre du tar vare på deg selv og "magen" din. Husker godt hvordan det er å gå gravid om sommeren. Blir litt sliten da,ja.
    Ha det bra så lenge:-)
    Mvh Siv/vestfold

    SvarSlett
  5. Hei! Så fint du har fått det på arbeidsrommet, lekkert ser det ut. Her har vi også noen deilige solskinnsdager, er på hytta.

    SvarSlett
  6. elinpelin8:59 p.m.

    Fantastiske bilder! Jeg savner mitt kjære vestland og by'n.... ingenting er som å sitte ved kaia og se på båtene og spise is i sommervarmen. Ingen by er vakrere i sol en byen vår :-)

    SvarSlett
  7. Åh, det så deilig ut! ingenting er som Vestlandet på sommeren i fint vær! Er du også gravid i tropevarmen? Da vet jeg hvordan du har det, samme er jeg:)

    SvarSlett
  8. Ja det er vel best å være i skyggen nå i den varmen. Særlig når en er gravid i tillegg. Mer enn varmt nok for oss andre også. Enten må en være ved vann eller i skyggen på den varmeste om dagen. Men jeg nyter det flotte været. Er på Jæren og ser blå himmel og sjø så langt en kan se. Det er et nydelig syn.
    For et flott arbeidsrom du har. Oversiktelige hyller.
    Kos deg og ikke minst, ta godt vare på deg selv i varmen.
    Ha en toppers dag :)

    SvarSlett
  9. Ja, det er frykteleg varmt! Men godt er det å verkeleg kjenne at me har sommar!

    Eit veeeldig ryddig og organisert rom du har, må vere godt å kome inn der, ja! Mitt kontor byrjar å "flyte litt ut" så det er vel tid for skjerpings...

    Ha ein fin kveld!

    SvarSlett
  10. åååååå!
    så herlige bilder!!!kunne tenkt meg den båtturen ja!her er det også heitt som vi si!
    du er nå effektiv fordi om varmen herjer ser jeg!likte godt bildet ditt på staffeliet!
    klæm engel

    SvarSlett
  11. Ååååh, for noen herlige bilder! Jeg kjente nesten den svale sjøbrisen helt til...hihii. Og litt av brisen skulle jeg nnok gjerne ha hatt, siden vi for fjerde dag på dag har hatt 32 i skyggen. Deilig også, men det er lite som blir gjort her mens varmen står på. Jeg er imponert over rommet ditt, ikke bare det at du har faktisk ordnet det så fint nå i varmen, men rommet i seg selv ser så herlig ut, virkelig et sted for kreativitet og koselig aktivitet.

    SvarSlett
  12. Så fint du har det på "rommet ditt".Jeg har også et slikt eget rom som jeg koser meg med alt fra kreative prosjekter til en lur på sofaen.

    Har noe til deg på bloggen min :0)

    Varm sommerhilsen.

    SvarSlett
  13. Hei, igjen. :) har nevnt deg i blogginnlegget mitt i kveld. :)

    SvarSlett
  14. Herlig sommerstemning inne hos deg, altså. =)

    Jeg har noen go'ord til deg på bloggen min.

    SvarSlett
  15. for et fantastisk hobbyrom!
    Ble inspirert til å rydde litt jeg også, før det blir for varmt ;)

    smil Torunn

    SvarSlett