tirsdag, juli 29, 2008

Stille dagar

Freden råder framleis i heimen. Ungane er no frakta frå farmor og farfar og vidare til bestemor og bestefar. Dei får verkeleg lufta seg, og synest det er storsvært å vere på ferie. Og det er inderleg godt for oss foreldre å ha nokre barnefrie dagar også, det kan bli ei stund til neste gong no når ein ny spedbarnsperiode er like rundt hjørnet!

Det er framleis knallvarme på desse kantar, og sjølv om symaskina ropar på meg er det ikkje mykje eg har orka å gjere. Men eg har laga to nye handlenett. Dei fire eg hadde frå før er nemleg ikkje nok når vi tar ei skikkeleg handlerunde, og eg ergrar meg meir og meir over alle småposane eg får med når eg berre skal ha ei t-skjorte, eit sokkepar eller to og liknande småtteri. Så no har eg laga to nett som skal få bu i veska mi. Plastpose? Nei takk!

Eg må berre ta med eit sjøbilete i dag også, dette er frå i går då vi var på veg til hytta til mamma og pappa. Sol, sjø, sval trekk, brummande båtmotor - slik skal sommaren vere!

11 kommentarer:

  1. Stilige handlenett som du lager!!!
    Ja jeg er også lei av alle disse grusomme plastposene vi kommer hjem med etter shopping, godt å kunne ta opp et slikt fra vesken og putte tingene i :-)
    Kos deg i varmen :-)

    SvarSlett
  2. Helt enig!!! Vi måste hjälpa miljön och vara goda förebilder för varandra - och barnen. Upptäckte till min stora förtvivlan att lammköttet som blev lagt på grillen kom ifrån New Zealand! Är inte det galet? När det är fullt med lamm i bygderna runt omkring. Nej, det gäller att vara observant konsument! Ha en god dag!

    SvarSlett
  3. De handlenetta er bare så flotte. Må nok sy ferdig det jeg har begynt på og lage noen flere når jeg kommer hjem fra ferie.
    Koselig med litt blomster på varene i stedet for reklame på alt mulig.
    Kos dere så godt dere kan nå som dere kan være barnefri noen dager.
    Men det blir nok mye kos med en liten i huset også tenker jeg meg.
    Finn deg en litt skyggefull plass men litt vind og ha en riktig flott dag:)

    SvarSlett
  4. kan man bestille slike nett hos deg?nå i disse klima og miljøtider var jo dette kjempesmart!eller legger du ut hvordan du gjør det?
    fortsatt en superblogg du har!jeg er ivrig til å innom på besøk!
    -engel-

    SvarSlett
  5. Helt enig med deg, posidriv! jeg har boikotta plastposer, men bare fått tak i div. handlenett med mindre estetisk svung over! men mens vi er på ferie får de holde!

    får ta fram symaskina når vi kommer hjem! noe som faktisk er like rundt hjørnet!Hurra!!
    Gratulerer med flott award fra dans på roser! Fortjent, fortjent!!!

    SvarSlett
  6. Sukk, du har det så vakkert.. Nydelige farger og personlige løsninger, en fryd for øyet!!

    Kjempe søte nett også.

    Nyt sommer og barnefri! : )

    SvarSlett
  7. Hei! Du har slike nydelige bilder i bloggen din, så rolige og harmoniske... Hobbyrommet ditt ble kjempefint, handlenetta også:)

    SvarSlett
  8. Kjempefint det havbildet du viser til sist. Deilig så det ut til å være på havet da. :)

    Flotte handlenett! Likte så godt stoffene og mønstrene, supert interiørbilde det første. Nydelig skap. :)

    SvarSlett
  9. Sjø og båt er sommer!! Helt enig med deg :O)
    Handlenettene dine er kjempefine, og det er jo virkelig lurt å ha et liggende i veska hele tiden, det skal jeg jammen gjøre! Har ikke tall på hvor mange ganger jeg har glemt nettet i bilen når jeg handler... Nyt voksendagene deres sammen!

    SvarSlett
  10. Deilig å være på/ved sjøen en deilig sommer dag - ingenting som slår det :o)

    Skjønne nett du har sydd, nydelig stoff - må få spørre hvor de stoffene kommer fra??

    Kos dere med barnefri (så lenge det varer :o)).

    SvarSlett
  11. Kjempefine handlenett! Kunne godt tenke meg å sy noen slike. Har du oppskrift?? Regner med at du bruker litt slitesterke stoff som tåler vekt, eller?
    Ha en fortsatt fin sommer :)

    SvarSlett