tirsdag, juli 01, 2008

Roseinvasjon

Sett slikt; rosene invaderer sofaen også!

I dag har eg brukt symaskina litt, resultatet vart to sommarlege puter med nydelege roser på.

Dei er laga på enklaste måte, eit rektangulært stoffstykke sydd saman, og med bomullsband til knyting i opninga. Eg synest slikt vakkert stoff må få vise seg fram åleine, utan andre fiksfakserier! :)

I dag er det sjølvaste femårsdagen til Vesla, så eg avsluttar dagens innlegg med to skjønne naturfoto som Vesla sjølv tok her eine dagen. Det er stor stas å få låne kameraet! Eg låner ut - med hjartet i halsen - men det er verd det når ein ser ungane si glede over å fange fine motiv med linsa!

Ha ein fin julidag!

19 kommentarer:

  1. Ein kan aldri få for mange roser :) Fine puter!

    SvarSlett
  2. Koselig at du har begynt å blogge igjen. Posidriv var en av de første jeg oppdaga i bloggverden, og du lå blant favorittene på min pc. Smugtitta lenge i andres blogger før jeg mota meg opp og starta selv.

    SvarSlett
  3. Synes vesla di har skjønt det med å ta bilder jeg. Tidlig krøkes den som god krok skal bli:)

    SvarSlett
  4. Flotte puter...sommerlige og fine!
    Gratulerer med dagen til veslejenta di, som nå har blitt stoor!

    Flink fotojente syns jeg...det er grensene mellom å la de få slippe til, og bremse for det vi er redde for som er vanskelige!!

    Lillegutten min på 7 år har også tatt flotte bilder...skal tidlig krøkes!!

    Sommerhilsen

    SvarSlett
  5. Å så fint det blei på sofan:)
    Du var heldig med den sofan må eg sei:)
    Den var veldig fin og kom virlelig til sin rett hos deg. Sjønn farge på den også.

    Ja å finne fram babytøy er så koselig...Gir mange minner frå når dei andre barna var små...Likar å ta vare på spesielle ting som heimestrikka og slikt...
    Gratulerer med vesla:) Ho er blitt stor jente:)
    Ha en fin veke du også.
    Klem

    SvarSlett
  6. Gratulerer med Veslas dag! Flink til å ta bilde er hun også :)
    Roseputene var skjønne!

    SvarSlett
  7. Så fine puter! Nydeleg at den eine var litt dusare i fargen! Det gjorde susen! Og det siste bilete skulle jenta di fått premie for!! nyydlegt!

    SvarSlett
  8. Nydelig med roser!
    Jeg har rose-gardiner på kjøkkenet, og er så glad i de.

    Vesla på 5 er flink å ta bilder!
    Likte de veldig godt!

    SvarSlett
  9. Takk for hilsen hos meg :) Hyggelig!

    Fine puter du har fått sydd deg, misunner alle med slike kreative ferdigheter! Selv holder jeg meg til saks og lim...

    Og du, den sykkelen din var FLOTT! Ønsker meg en sånn :)

    SvarSlett
  10. Tack för dina fina ord! Louise Odier är en av mina älsklings rosor också!

    SvarSlett
  11. Ja roser er flott. Putene var veldig søte.
    Så fine bilder jenta di hadde tatt. Hun har nok gått i god skole.
    Ha en god kveld :)

    SvarSlett
  12. Ååå...så flott at du har begynt å blogge igjen. Jeg har savnet de flotte bildene dine og alle inspirerende innlegg, og stakk bare innom helt tilfeldig. Jippy! Hilsen M

    SvarSlett
  13. Nu fick jag också lust att sy kuddar. Dina blev jättefina - blir lika imponerad varje gång jag ser hur genomförd din smak och stil är! Kul att barnen får känsla för det estetiska också.

    SvarSlett
  14. Putene var nydelege!
    Og baby teppet som er lengre nede her har kjempeflotte farger.Eg er veldig glad i bruntoner og det passer til begge kjønn tykkjer eg.

    Tillukke med overstått bursdag i huset! Ho kan kunsten å fange motivet, fem åringen!Og tenk så stas det må vere å få låne mamma sitt kamera!
    Kakene ser så enkle og delikate ut!Nam! Fekk lyst på eit jafs!
    God helg i vente!

    SvarSlett
  15. Hei
    Har en hilsen til deg på bloggen min
    Ha ei flott helg :)

    SvarSlett
  16. Så flotte puter! Det enkleste er ofte det beste :)
    Ha en fin sommerhelg!

    SvarSlett
  17. ....at en femåring har tatt de to siste bildene, det er helt utrolig!
    Hun må få låne camera, ja!
    Hun har jo virkelig skjønt det!

    Gratulerer med veslas bursdag!

    Sommersmil fra Torunn

    SvarSlett
  18. Flotte roser! Ser at jenta di er en flink fotograf allerede. :)

    SvarSlett
  19. Syns ho har vært FLINK å fotografere. Tror sannelig du har MAKRO på apparatet ditt? Iallefall ble de fint...og veldig verdifullt når fotografen er så ung!:)
    Det er sannelig tid for å ta bilder av planter og gress, så fint vær som hele Norge har!
    Ønsker meg ei sånn jordbærkake til helga! Nam nam nam .... god ide til pynt, med de stemorsblomstene. Jeg formoder de er ikke kandiserte ...jeg hadde ei oppskrift engang der kaken skulle puntes med kandiserte fioler. Tror man kunne kjøpe de i England, sto det... den var hentet i Dronningens kakebok! :)
    God helg!

    SvarSlett