tirsdag, juli 08, 2008

Basarstemning i bloggen...

Eg har tenkt på at eg har hatt lyst til å ha ein liten "giveaway" her på bloggen min. Eg bloggar jo mest for min eigen del, men det hadde ikkje vore fullt så moro hadde det ikkje vore for all den kjekke responsen eg får frå dykk! Og nettopp det har eg lyst til å takke dykk for! Det vert dessverre litt for omfattande å sende ei takkegåve til kvar enkelt av dykk, men i dag har eg sydd eit handlenett som eg vil gi til ein av dykk. Eg har fire slike nett sjølv, og synest det er kjempeflott å kunne takke nei til plastposane på butikken. :) Dersom du har lyst på dette handlenettet, kan du legge att ein kommentar i denne posten, så trekkjer eg ut ein av dykk i løpet av førstkomande helg. Så får vi litt basarstemning her! :)

Innimellom handlenettsaum og utandørs opphenging av reine klede i det fine véret, har eg laga badesalt med roseblad i dag. Idéen fekk eg hos LillaBlanka (som forresten har ein nydeleg blogg!).

Den stakkars husbonden min kom innom kjøkkenet og vart litt engsteleg for at han vart nøydd å ete denne "salaten" til middag. Han har vorte servert både lavendelcookies og vatn med roseblad i isbitane i det siste, og føler seg ikkje heilt trygg på kva det neste vert! *knis*

Men dette skal nok ikkje etast! Det skal derimot verte fin-fint å ta seg eit rosenbladsbad når vinterstormane hyler rundt hushjørna!



No skal eg setje igang med å montere dei hekla lappane til vognteppet. God tirsdagskveld!

36 kommentarer:

  1. Nå ble jeg visst førstemann. Må alltid innom deg og se hva fint du har laget/bakt. Badesalt? Der ga du meg en ide..

    SvarSlett
  2. I just descovered that you back. I'm so happy!

    Anna

    http://mamaniuni.blox.pl/html

    SvarSlett
  3. Heia. Jeg legger gjerne igjen en liten kommentar og er med på trekningen om å være den som blir den heldige "vinner" av den flotte handleveska di ;-} Men, det er jo ikke bare derfor jeg kommenterer da.....Synes det høres spennende ut med dette badesaltet, det må jeg også prøve. Rosebladene er jo så vakre, og jeg har tørket en del av dem, men ikke kommet på å lage badesalt av dem. En fryd å lese og se på bilder i alle dine innlegg Posidriv. Fortsatt god sommer.

    SvarSlett
  4. Anonym8:27 p.m.

    Ja,det er kjekt at du er tilbake :-) Vonar broderen fann deg heime på søndag så han slapp vere ute. Ha ein fortsatt flott kreativ sommar!
    mvh Sig

    SvarSlett
  5. Du er sanneleg ei kreativ dame!!! Badesalt med roseduft høyrest nydeleg ut, skulle gjerne ha laga det om eg hadde hatt ein hage med roser. På bloggen min har eg fleire gongar utropt stor frustrasjon over mangelen på hage og grøne areal. Vi er i ei ombyggingsfase, så kanskje neste sommar??? Flott handlenett du har laga! Jammen blir eg glad om eg vert den heldige vinnar!
    Ha ein fin kveld!

    SvarSlett
  6. Yes! Elskar basar!!!! Eg er med!
    Limen eg har nytta er aralditt-to komponent! Dei finnest i ulike fargekodar( som eg ikkje minnest no...) men på jernia og slike butikkar får du fatt i det!!!
    Lim i veg!!!:)
    Masse nyydelegt her inne! Har ikkje kikka innom sidan roseputene...mykje nytt påfyll til fryd for auge og gane!!:)

    SvarSlett
  7. Hei. En liten kommentar fra en som liker "basarer". Veldig fin blogg du har forresten. Jeg kommer gjerne tilbake hit. Besøk min blogg du også,der finner du en give away på mitt innlegg nr 100.
    Ha en fin kveld.

    SvarSlett
  8. HURRAA! Basar er moro!
    Kor deilig det bade saltet ser ut..mmm kjenner nesten rosedufta heilt her eg sit;-)

    God idè med bokhyller som er lette for ungene å koma til sjølv. Eg er alldeles einig med deg om at ungene har godt av å lese og bli lese for. Me hadde våre barnebøk stappa inn i eit altfor lite skåp..med det resultat at ingen gadd å dra dei ut, i fare for at alt raste...no har me fått eit fin-fint system i gangen og alle. Både store og små tykkjer det er kjekt å gå og kikke og plukke seg ut ei bok!
    Ha ein fin sommarkveld!

    SvarSlett
  9. Nettet var kjempefint, så her må jeg slenge meg på:) Rosenbladsbad høres nydelig ut! kan nok være deilig på stormfulle høstkvelder ja:) ha en flott kveld! klem fra silje.

    SvarSlett
  10. Skal si du benytter ingredienser fra planteriket kreativt:-) Kjempeartig!
    Nettet var knallfint - gøy med utlodning:):)

    SvarSlett
  11. Snikleser melder seg ;)

    SvarSlett
  12. Wow - mon også en fra et andet land kan få være med her... jeg nyder alle dine skønne fotos og finder inspiration næsten hver dag jeg er her forbi - tak for dte - og den med æblekasserne og bog-fordybelse for børn kender vi lige præcis her hos os. men 9 børn så låner vi altid mere end vi næsten kan slæbe hjem fra biblioteket og det har været vigtigt at holde styr på alle de bøger så de kan blive afleveret retteidigt alle sammen - så dér er god brug for et fast og lettilgængeligt sted for alle vores ugentlige lån.... mere end 100 titler blev det til i dag da vi var på biblioteket alle sammen! Herligt - så jeg krydser fingre og håber at deltage - og vinde - i din basar/udlodning af den kønne "indkøbsnet" - for det kan vel også bruges til at transporterer bøger i, ikke sandt? ;0)
    Kh Susanne

    SvarSlett
  13. Har kosa meg her inne hos deg nå, gjør alltid det. Du får fram så lun og god stemning i bilder og ord. :)

    Falt for det handlenettet, så fint stoff du har sydd det i.

    Kjempefint ble det også med den nye "bokhylla", en smart idè som gjorde seg godt.

    Å bli lest for er viktig for alle unger. Husker godt at morfar og mamma leste mye for meg da jeg var lita.

    SvarSlett
  14. ElinPelin11:40 p.m.

    Eg hiv med på i basaren, handlenettet var kjempefint :-) Kor mange lappar har du hekla til vognteppet? Det er ein fryd å lese alt du gjer og sjå alle dei fine bileta :-)

    SvarSlett
  15. Selv god tirsdag aften selvom den næsten er gået. Badesaltet ser spændende ud. k.h. Mette

    SvarSlett
  16. Handlenett! For en idé, kjempe vakkert! :)

    SvarSlett
  17. The tote looks charming, but then anything you show pictures of has that lovely charm.
    Maybe I should also try to make some of that salt...

    SvarSlett
  18. Hej!

    Tack för titten och dina goa ord i min blogg!
    Vilken fanastisk blogg du har..jag har aldrig varit här förr men jag kommer verkligen tillbaks..gillar dina underbara bilder och stil!

    Lägger till dig i link-listan :)

    Superidé med äpplelådorna som hylla!

    Tack också för länken till mig och rosensaltet. Det var verkligen lätt och skoj att göra..och nu doftar det sååå härligt :)

    Kram
    Mia

    SvarSlett
  19. Ja en trekning av flott handlenett vil jeg jo være med på.
    Sydde for noen dager siden ett til ei venninde i bursdagsgave. Har et til ferdig klippet, men ikke sydd enda. Har egentlig tenkt å lage noen for salg. For se når en får tid til det. Men jeg vil gjerne vinne et hos deg for det.
    I dag skal menigheten ha grilling så jeg håper været holder. Begynner å komme noen litt mørke skyer her. Vi har teltmøteuke hos oss så det blir grilling samme hva slags vær det blir. Vi sitter bare inne i teltet da.
    Det hender min mann også lurer på ting på kjøkkenbenken. Han kom hjem en gang for mange år siden å såg noen fine kaker på benken. Men da han smakte på de syns han ikke de var så gode. Det var i trolldeigfigur perioden. Så det smakte nok ikke så godt nei.
    Men slikt badsalt kunne jeg også tenke meg å lage. Blir nok nydelig å ta frem til vinteren ja.
    Ha en velsignet dag.

    SvarSlett
  20. Anonym7:09 p.m.

    He he..måtte flire litt av mannen din. Litt usikker på hva mor i huset finner på nestegang. Men en veldig fin ide da! Har en del rosebusker selv, så kanskje jeg skal prøve meg?
    Er innom deg på bloggen din en gang i ny og ne, du er så kreativ! Morsomt å følge med! Fint nett og forresten..heldig den som vinner :-)
    Mvh Siv Kile/vestfold

    SvarSlett
  21. Å så spennande med ei gåvetrekkning!! Handlenettet var nydelig fint:)Hadde vore kjempe kjekt å vinne eit slikt:)

    Det rosebadesaltet så deilig ut. Sikkert herlig duft. Slikt har eg lyst å laga...

    Ønska deg ein god kveld min kjære bloggvenn,
    Klem

    SvarSlett
  22. Hei! Eg trivast så godt på bloggen din at eg har gitt deg ein award i dag! Du finn den på bloggen min!

    SvarSlett
  23. Hei, Kathrin, Dans på roser her. Låner mannens data i dag, og "heter" Ståle i den anledning.... Så nydelig handlenett! Jeg har begynt å bruke slike nett, fikk kjøpt noen grå på Meny, men de er jo ikke så skjønne som dette småblomstrete! =)
    Ja, jeg hiver meg med på basarmoroa, selv om vinnerlykken sjelden er med meg. Hva er det det heter... noe sånt som hell i kjærlighet, uhell i spill og visa versa.....

    Badesalt med roseblader, ja.... kanskje jeg skulle prøve det også, med det samme jeg driver med badesaltproduksjonen min. -hittil har jeg bare prøvd med lavendel i badesaltet. Kunne tenkt meg å prøve med Camille også. Vi får se....

    Vi "ses". Kathrin.

    SvarSlett
  24. Måste bara erkänna att jag väldigt gärna vill vara med på basaren;0) Kul idè! Som vanligt sååå lätt att bli inspirerad av dig, så du behöver knappast locka besökare med dina fina handarbeten... men "ja tack, båda delar!"

    SvarSlett
  25. Så kjekt med basar :-) -og så snill du er! Fryktet at hårbåndet kunne bli litt stort (er egentlig laga for litt større hoder)!

    SvarSlett
  26. Så koselig, basar!! Og det er jo så koselig at du er tilbake. Med nydelige bilder og god stemning :O)

    SvarSlett
  27. Jeg prøver selvsagt lykken.

    De Prestgårdsrosene du snakker om. Heter de virkelig det? De ser så nydelige ut og jeg trenger flere roser.

    SvarSlett
  28. Håper fleire vil verte flinkare å bruke handlenett i stoff etter kvart, både miljøvennleg og fine å sjå på. Dette er verkeleg søtt og sommarleg:-)

    SvarSlett
  29. Gurimalla , så kjekt at du er tilbake alstå!!!
    Nydelige bilder og herlig inspirasjon .

    Jeg prøver så godt jeg kan å tenke på dette med posene---
    hadde gjort seg med en ekte miljøvennlig annas pose også:)

    KLEM OG GOD HELG!!

    SvarSlett
  30. So good to see you back in Blog-land!
    Your pictures are always very lovely and inspiring to me! Tak.

    SvarSlett
  31. Skulle egentleg berre innom for å ynskja deg god helg, men så havna eg midt i ein kjekke basar. Eg som kjem frå basarholmen elskar slikt :) Handlenettet er utruleg fint!! Ha ei strålandes fin helg!!

    SvarSlett
  32. Åhh ..såå nydelig..Et herlig stoff !! Skulle veldig gjerne hatt et sånt handlenett :-))
    Er jo for fint til å handle med !!Måtte jo hatt det til pynt..
    Hmmm.. Drømmer meg bort her hehe..

    Klem

    SvarSlett
  33. Hei.
    Er basaren over?
    Hvis ikke så blir jeg gjerne med og "kjøper" meg et lodd :-)

    Så mange koselige innlegg det har komt hos deg! Og så flotte bilder.
    Likte godt eplekassebokhylla di!

    SvarSlett
  34. Hei, hei!

    Vil gjerne være med på gavetrekningen :-)

    Likte så godt de eplekassene du bruker som bokhylle. Finner aldri noe slikt jeg...

    Ønsker deg en flott helg!

    SvarSlett
  35. For et fint handlenett, blir gjerne med i trekningen om det.. :)
    Jeg er ny i bloggverden og har såvidt opprettet min egen. Akkurat nå har vi overnattingsgjester, men etter det skal jeg få lagt ut litt mer. Ønsker deg en fortsatt fin sommer, du er den første bloggen jeg så og har vært til stor inspirasjon.
    Linda

    SvarSlett
  36. Å lodd! Så morro!

    Flott blogg.

    SvarSlett