fredag, juni 27, 2008

Gliset mitt...

Det kan hende de hugsar at eg kjøpte meg sykkelkorg i fjor, i vente på at eg skulle få meg råd til ny sykkel? Sykkelkorga har vore trygt plassert på ein stolrygg i vinterhagen heilt til no i sommar, då 5000 blanke norske for ein sykkel har vore litt i meste laget når det er andre ting som burde prioriterast. For ein drøy månad sidan kom eg på at eg skulle snuse litt rundt på finn.no etter brukte syklar, og ikkje mange dagar seinare dukka denne skjønnheita opp. DBS, 7 gir, brukt 3 gonger, halv pris av nypris - eg var ikkje sein om å slå til! Nokre dagar seinare kunne eg spasere ut av posten med gliset mitt, kry som ein hane! :)

Det er faktisk ei fryd å sykle på ein "bestemorsykkel", mykje meir komfortabelt enn å ligge nærast horisontalt slik eg gjorde på den "sporty" terrengsykkelen eg hadde før. På ein blogg eg oppdaga medan eg leita etter sykkel på nettet, fann eg eit glimrande slagord som beskriv denne typen sykling; "Style over speed". Så sanneleg, eg føretrekk style over speed! Ta gjerne turen innom denne bloggen og sjå kor elegante københavnarane er når dei skal ut eit ærend:
http://www.copenhagencyclechic.com/

Trultepusen vår brukte eit halvt sekund på å bestemme seg for at å posere i ei sykkelkorg ikkje er tingen. Sjekk den fornærma mina! *fnis*

Dagens rose-dose; Loise Odier ønskjer velkommen ved inngangsdøra vår...

...medan New Dawn for alvor er i ferd med å kome i sving for sommaren.

15 kommentarer:

  1. Fler som är uppe tidigt ser jag;0) Det ser ut att vara ett bra cykel-köp. Fantastiska bilder! Alltid lika kul att träffa dig på bloggen, det är såååå bra att du börjat igen. Vi ses!

    SvarSlett
  2. Så herlig sykkel! Og så fint hekleteppet blir, vakre farger:)

    SvarSlett
  3. Åh, heldige du :-)
    Jeg er også på utkikk etter en slik nostalgimodell. Tenkte jeg skulle kikke etter en når vi skal på ferie til Danmark i sommer. Der har de jo så mange fine. Ha en koselig helg, klem :-)

    SvarSlett
  4. Fin sykkel du har kjøpt! Og så ble den enda finere med den flotte sykkelkorva.

    Kjempe koselig blogg du har!
    Ønsker den ei strålende helg!

    SvarSlett
  5. Hehe - nei det ser slett ikke ut som pusenhadde sansen for slik posering! :-D
    Jeg er også klar for style over speed (godt uttrykk!) Bare synd "speed-sykkelen" min er såpass ny. Den var jo ikke det spor god å sykle på.

    God helg til deg!

    SvarSlett
  6. For en flott sykkel! Eg har en sånn flat en..og savner den goe' gamle når eg ser på din nye her. Kanskje eg burde leite litt rundt på Finn eg og...

    Nydelig den rosen i sinkbaljen, skal kikke rundt etter en slik neste gang eg er på hagesenter. Min New Dawn står på skyggesiden, noe den tåler veldig godt, men det blir jo lenger å vente på blomstringen da...

    God helg!

    SvarSlett
  7. Gratulerer med ny sykkel. Jeg har blinket meg ut en lignende sykkel, de er jo så flotte i forhold til racer syklene! Teppet til nybabyen blir flott, det blir koselig med høstbarn.

    SvarSlett
  8. Hei! Kjempefin sykkel! Jeg har sett Kjøbenhavnere som sykler gjennom byen, og ja, jeg må si det er mer stil, gitt! Trenger ny sykkel etterhvert jeg også og kanskje blir det en slik?
    Nydelige roser i sinkbalja di også!!! Louise Odier er ei god og trofast rose i hagen min også. Men hverken den eller New Dawn er i blomst enda. Ser du har så friskt og fint bladverk på din New Dawn. Min har vært skikkelig angrepet av sikade, så den har hvitflekkete bladverk. Den du viser her var bare skjønn!
    Kos deg med sykkel med roser i sykkelkurven! God tur! Klem Trine

    SvarSlett
  9. Så flott sykkel. Så du kjøpte kurven først? Har man klave, får man ku, er det jo noe som heter
    ;- )
    Gratulere med magen! Tenker det er kjekt ja. God helg!
    Hilsen Marianne

    SvarSlett
  10. Kjempefin sykkel!Nå var du heldig. Tror jeg må bli flinkere til å bruke finn.no. Mange har gjort møbelvarp der ute....
    Herlig sykkelblogg også. Nydelige bilder, gode stemninger. En sykkelkurv i ordentlig kurv (pil heter det vel), kunne jeg godt ha tenkt meg. =)
    God helg. Kos deg med familien og rosene dine. Klem.

    SvarSlett
  11. Hyggeleg at du er i bloggverden igjen:-) Gratulerer med den lille som sparkar i magen! Du er heldig som snart får endå ein liten... Mange flotte bilder av roser og anna fint! God helg:0)

    SvarSlett
  12. For noen herlige bilder og grattis med sykkel!

    Og kjenner til det å flytte en katt som liker å bestemme selv;) Blir fort fornermet ja;)

    SvarSlett
  13. Å vilka härliga bilder!!! Älskar verkligen blommorna i zinkbaljan! Ursnyggt!

    Kram Jes

    SvarSlett
  14. Gratulerer med ny sykkel!
    ...og HURRA for Finn.no - har funnet så utrolig mye flott der jeg også.

    Rosevelkomsten var innbydene...sånn skal jammen jeg også gjøre når rosebuskene mine vokser til...(plantet for 14 dgr siden..drømme drømme)

    Smil fra Torunn

    SvarSlett
  15. Hei.
    Så koselig at du er i gang med bloggingen igjen. Jeg brukte å ta turer innom deg tidligere, men nå er det lenge siden. Så koselig med babyen i magen. Ønsker deg et fint svangerskap. Tror jeg må linke til deg nå, så jeg kan følge med hvordan det går.

    Nydelig sykkel! Da jeg kjøpte sykkel for ca 8 år siden, kjøpte jeg herre sykkel. Nå tror jeg jeg heller hadde valgt en som ligner den du har kjøpt.

    Og den sofaen som ble reddet fra "den visse død", var flott. Det noen kaster er skatter for andre.

    God sommer videre.

    SvarSlett